MrBjoern Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Person med Vista på PC-en. Samtlige som klager over problemer med Vista på dette tidspunktet er et tilfelle av PEBKAC, men det er selvsagt lettere å være trendy, og gi Vista skylden for at ting går tregt, krasjer, ikke virker, at folk sulter i Kongo og at og at Kenya ikke klarer å lage demokrati. Sant nok. Men jah... Jeg er lei av at folk kommer til meg på skolen og klager over at en pc de har kjøpt på jobben min er treg. Det er ikke min feil at de valgte vista, fordi den så penere ut. Og de fleste faktisk fikk tilbud om å nedgradere til xp... Og det er faktisk lov å skru AV Aero greiene, før man klager over at ting er så tregt. + at de samme personene like etterpå klarer å få lirt av seg "Jeg setter jo design fremfor ytelse." Jah, så hvorfor klager du? Jeg bare går å dør litt, tror jeg Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Ikke nok med at det går like raskt som en nittiåring på krykker å gjøre noe som helst, men alle slags programmer jeg kjører på lappisen "slutter å virke" stadig vekk.. hva er greia med det? Samme med meg, MSN/winamp slutter å virke om jeg har winamp og limewire oppe samtidig, men kjører jeg noe annet som Opera eller spill som krever litt så fungerer MSN helt fint. Kan tydeligvis ikke kjøre MSN winamp og limewire samtidig uten at i allefall 2 av dem henger seg opp og jeg må reboote Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Er ikke vista som gjør at ting går tregt. Pcen hadde vært treg med xp og den. Det er 2 ting - de har ikke penger til mer enn celeron, og i tillegg har maskina ørten addons til live messenger, med spyware i halvparten, limewire stående og selvfølgelig godt nedlasta av de minste "sangene" man får opp når man søker.... DET gjør pcen treig. Men skyld på vista. Jada. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Ikke nok med at det går like raskt som en nittiåring på krykker å gjøre noe som helst, men alle slags programmer jeg kjører på lappisen "slutter å virke" stadig vekk.. hva er greia med det? Samme med meg, MSN/winamp slutter å virke om jeg har winamp og limewire oppe samtidig, men kjører jeg noe annet som Opera eller spill som krever litt så fungerer MSN helt fint. Kan tydeligvis ikke kjøre MSN winamp og limewire samtidig uten at i allefall 2 av dem henger seg opp og jeg må reboote Det hjelper nok om du har mer enn 256 MiB RAM. Eller ikke fyller PC-en med dritt. Endret 1. februar 2008 av Zealuu Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Men hva er galt med Vista? Helt ærlig. Selv har jeg skrudd av animasjoner og den UAC (eller hva den heter). Ser nesten ut som win98, bare at den kuker med litt mye i bakgrunnen, ellers fungerer den strålende Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Det hjelper nok om du har mer enn 256 MiB RAM. Har 1024 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Altså... PEBCAK kan ikke være hele problemet. Firmaet . til fattern skaffa akkurat nye laptoper og gikk for XP fremfor Vista. Dette er snakk om nye PC-er for flere tusen ansatte over hele jorda. Endret 1. februar 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg bare går å dør litt, tror jeg Men du kommer tilbake ikke sant? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Det hjelper nok om du har mer enn 256 MiB RAM. Har 1024 Hvorfor har du Vista da? :| Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Altså... PEBCAK kan ikke være hele problemet. Firmaet til fattern skaffa akkurat nye laptoper og gikk for XP fremfor Vista. Dette er snakk om nye PC-er for flere tusen ansatte over hele jorda. Det er jo en ENKEL grunn her. Dette firmaet har sikkert ørten pcteknikkere, sysadmins osv. De KAN XP, de kan alt med patching, remote control osv. Det kan de ikke i Vista. Det har ingenting med at vista er dårlig å gjøre, det handler om at det er økonomisk best å bruke noe teknikkerne allerede kan. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Men hva er galt med Vista? Helt ærlig. Selv har jeg skrudd av animasjoner og den UAC (eller hva den heter). Ser nesten ut som win98, bare at den kuker med litt mye i bakgrunnen, ellers fungerer den strålende Vitsen med å betale i dyre dommer, for noe som ligner på ett 10 år gammelt os? Med tanke på at Vista er ganske likt xp på mange måter, bare at det sliter med å fungere skikkelig på ett større nettverk? Espen: Om jeg ikke kommer tilbake innen noen timer, må du nesten ringe en sykebil. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Det hjelper nok om du har mer enn 256 MiB RAM. Har 1024 Hvorfor har du Vista da? :| Vista og 1gig fungerer strålende kjære deg. Tro meg . Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 ... Kunne du da tenke deg å forklare oss, hva som er så utrolig bra med Vista? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Vista og 1gig fungerer strålende kjære deg. Tro meg . Ikke om du skal gjøre noe annet enn å se på desktopet. Eller, til skolearbeid fungerer det sikkert. Spill og andre ting - 2gig. Minimum. Endret 1. februar 2008 av Zealuu Lenke til kommentar
Erroneous Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Du har overbevist meg om at det går fint å få det til gå raskt.. men hva gjør Vista bedre enn XP? Endret 1. februar 2008 av Erroneous Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Vitsen med å betale i dyre dommer, for noe som ligner på ett 10 år gammelt os? Med tanke på at Vista er ganske likt xp på mange måter, bare at det sliter med å fungere skikkelig på ett større nettverk? Espen: Om jeg ikke kommer tilbake innen noen timer, må du nesten ringe en sykebil. *host host* Hva sa du? Synes mitt fungerer bra på lan med 100 stk eller no Men ja, deling av mapper kan være ganske knotete, derfor man har DC++ Minner meg på at jeg må kjøpe to harddisker snart . Og kall det ignorant tankegang om at jeg har 4 GB minne (jadda, XP 64-bit) og directx10. Liker å leve i troa om at det er bra, i tillegg til at det fungerer så har jeg ikke noe imot det. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 *host host*Hva sa du? Synes mitt fungerer bra på lan med 100 stk eller no Men ja, deling av mapper kan være ganske knotete, derfor man har DC++ Minner meg på at jeg må kjøpe to harddisker snart . Nå tenkte jeg vel ikke mest på ett vanlig lan, men mer ett nettverk, med flere servere, som os-et skal kjøres opp mot. Ellers undres jeg jo litt over hvorfor MS ikke har klart å lage ett nytt os, med støtte for mer enn 3,5gb ram i 32bit utgaven sin Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Du har overbevist meg om at det går fint å få det til gå raskt.. men hva gjør Vista bedre enn XP? Den grunnleggende sikkerheten (da mener jeg ikke UAC) er klart bedre, i forhold til potensielle hull, måter å få kjørt data på osv. Indeksert søkefunksjon er kjekt å ha. Og jeg liker faktisk designet jeg . Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Hvorfor har du Vista da? :| Jeg har XP ffs, jeg skal aldri ha meg vista! Lenke til kommentar
Licht Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Jeg tar gjerne med meg DX10 også, selv om det så langt har vært ganske oppskrytt... Hvorfor har du Vista da? :| Jeg har XP ffs, jeg skal aldri ha meg vista! Hvis du aldri har prøvd det, hva er det du nerdrager for, da? Endret 1. februar 2008 av Zealuu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg