Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei nei, men du må jo bruke noe inni granskauen med gjeldende sifre hvis du skal regne SÅ nøyaktig da. Hovedsaken er jo at du VET at det egentlig ikke er sånn. Tilnærmelser (eller tilsnikelser, som jeg liker å si) ftw! :p

Dette er jo kanskje det som er litt kjipt med denne typen fag òg. Du oppdager stadig at det du har lært før, kun er en forenkling. Det er jo kanskje enda mer sånn i kjemi (eller så er det bare at jeg opplever det sånn fordi det er det jeg har lært mest om til nå). Men det er iallfall aldri gøy å vite at man er tvunget til å lære en grov forenkling fordi det egentlig er alt for innviklet. Ikke så rart at mange syns dette er demotiverende, egentlig ...

Norsk, ja. Festlig liten sak det der. :(

Er ikke gøy å måtte gå et halvt år med 3FY for å lære hva elektronparbindinger egentlig er (eller, lære den gjeldende teorien for bindinger) når du har gått i hundre år og lært at de "deler" på elektronene. Alle grunnstoffer "vil" ha åtte i ytterste skall. Huff, idiotiske ord!

"Huskeceller husker bakterien når den kommer i kroppen og gir beskjed til hjelpecellene om å produsere mer antistoff før de hvite blodcellene kommer og spiser opp bakterien."

Kommer aldri til å glemme den setninga der. Ududelig!

Enig med gym.

Men du er ikke idiot bare fordi du ikke gjør det sterkt i norsk. Manglende interesse, tror jeg vi kaller det.

Litt demotiverende når jeg har levd på et sted imellom 2 og 4 i norsk siden 8.

Og gym, idiotisk å få karakter der. Alle fag kan du nesten pugge ræva av deg dagen før og få en 5-6 på en prøve som teller mye på karakteren, mens i gym så kreves det god form form for gode resultater (med mindre du er så kraftig at du stiller på særskilt grunnlag og det er flaut i mine øyne selv om det kan hende jeg gjør det).

Chokke: Fysikk på UiO er et åpent studium (dvs, alle kommer inn for det er få søkere). Kanskje en idé?

Veldig god ide :yes: . Bor i Oslo og, så vil bo gratis hjemme. Du gjorde meg glad nå :)

Lenke til kommentar
Er ikke gøy å måtte gå et halvt år med 3FY for å lære hva elektronparbindinger egentlig er (eller, lære den gjeldende teorien for bindinger) når du har gått i hundre år og lært at de "deler" på elektronene. Alle grunnstoffer "vil" ha åtte i ytterste skall. Huff, idiotiske ord!

"Huskeceller husker bakterien når den kommer i kroppen og gir beskjed til hjelpecellene om å produsere mer antistoff før de hvite blodcellene kommer og spiser opp bakterien."

Kommer aldri til å glemme den setninga der. Ududelig!

Kjemiundervisning på NTNU: "Når temperaturen stiger så tenker vannmolekylene: 'Hey, folkens! Vi går over i gassfase, og følger ideell gasslov! Kom igjen! pV=nRT!'" ^^

Jepp, jeg som alltid starter de samtalene virker det som :) .

Kanskje min syke interesse for feltene?

Det er GODT å høre! :love: Vi trenger mange slike som deg! :D

Der har vi deg også ja! Perfekt! Nå har vi jo til og med en ordentlig fysiker her :)

Lenke til kommentar
Du går datateknikk?

Nope, kjemi :) Hva med deg?

VKII ;)

Ah, hadde liksom fått det for meg at du studerte, jeg. Av en eller annen grunn. :)

Det siste halve året har jeg drevet og gjort veldig mye research om høyere utdanning fordi jeg gjerne ville være best mulig rustet til å ta det rette valget når den tiden kommer, altså sånn ca. nå.

Hellemyr: VKII er tredje året på videregående i R94

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...