Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sløyf den toerpotensen over brøkstreket, og du har relativistisk bevegelsesmengde ;)

Jaja, skal ha om relativitetsteorien (3FY) neste uke, kun den letteste av de, men gleder meg. Fysikk er jo beste faget foran matematikk :D

Hehe, den spesielle ja. Den generelle er litt mindre triviell, tror jeg. Men dette kan du glede deg til - relativitet er jo det kuleste i hele 3FY-faget etter min mening.

Men ja - fysikk er et kjempefag. Savner det litt, men jeg skal heldigvis ha et fysikkfag til høsten igjen. :)

Lenke til kommentar
Duuh, han har ingenting - ingen regninger heller.. :roll:

:hmm:

Er jo bare å la være å åpne dem, da blir de borte :whistle:

Neida... Jeg bruker dem til å fyre opp med. :fun:

Nei, seriøst. Jeg får ikke betalt en eneste regning nå. La dem bare sende det til inkasso. Jeg har får ikke betalt uansett hvor mye de maser akkurat nå.

Hva med å gidde littegranne og ta kontakt og be om gjeldsløsninger? Så komme seg på sosialen, si hvordan tingenes tilstand er, evt aetat, få de til å støtte det de kan? Men iallefall ta kontakt med de du skylder, sånn at de VET hvordan det er.

Å gjøre litt sånt hjelper faktisk på. Også får du følelsen av at du får til noe og.

Lenke til kommentar
Sløyf den toerpotensen over brøkstreket, og du har relativistisk bevegelsesmengde ;)

Jaja, skal ha om relativitetsteorien (3FY) neste uke, kun den letteste av de, men gleder meg. Fysikk er jo beste faget foran matematikk :D

Hehe, den spesielle ja. Den generelle er litt mindre triviell, tror jeg. Men dette kan du glede deg til - relativitet er jo det kuleste i hele 3FY-faget etter min mening.

Men ja - fysikk er et kjempefag. Savner det litt, men jeg skal heldigvis ha et fysikkfag til høsten igjen. :)

Du går datateknikk?

Lenke til kommentar

Er jo ment som en slags introduksjon. Merker at for eksempel 2FY eller naturfagen fra førsteklasse ikke stemmer på samme viset, for eksempel mekanisk potensiell energi, mgh som da ble utvidet til -ymM/r og mange andre spennende sammenhenger, for eksempel varmestråling kontra lys.

Lenke til kommentar
Du går datateknikk?

Nope, kjemi :) Hva med deg?

Er jo ment som en slags introduksjon. Merker at for eksempel 2FY eller naturfagen fra førsteklasse ikke stemmer på samme viset, for eksempel mekanisk potensiell energi, mgh som da ble utvidet til -ymM/r og mange andre spennende sammenhenger, for eksempel varmestråling kontra lys.

Det faller liksom litt på plass alt sammen etter hvert, men det er samtidig klart at man bare skraper litt i de øverste lagene av hvert tema, ja. Begge uttrykkene for potensiell energi er forresten OK å bruke - det kommer bare an på om feltstyrken er konstant eller ei, og det er den jo bortimot når man opererer innenfor f.eks. et klasserom eller en berg- og dalbane.

Lenke til kommentar
Det faller liksom litt på plass alt sammen etter hvert, men det er samtidig klart at man bare skraper litt i de øverste lagene av hvert tema, ja. Begge uttrykkene for potensiell energi er forresten OK å bruke - det kommer bare an på om feltstyrken er konstant eller ei, og det er den jo bortimot når man opererer innenfor f.eks. et klasserom eller en berg- og dalbane.

Skjønner det da, men i naturen er den aldri lik :) . Og man gjør mange artige forutsetninger som kun fungerer på papiret. Men man lærer at det er nærmest det eneste uttrykket iløpet av første klasse, så plutselig lærer du at det er en easy way out istedet (om du skjønner?).

Uansett, ser ikke ut til at det blir noen astrofysiker eller nano-ingeniør av meg :wee: . Forbanna norsk-karakterer.

Lenke til kommentar
Norsk som er verdens letteste fag? :wee:

Jah... Kunne stått Idiot med stor I i panna mi. 3 i norsk skriftlig, 2 i nynorsk, 3 i norsk muntlig. BRA JOBBA! Sorry for at jeg ikke har så jævla lyst til å lese opp hva nyrealisme er rett fra boka da.

Historie, religion og gym kan også brenne et visst (??) sted.

Lenke til kommentar
Skjønner det da, men i naturen er den aldri lik :) . Og man gjør mange artige forutsetninger som kun fungerer på papiret. Men man lærer at det er nærmest det eneste uttrykket iløpet av første klasse, så plutselig lærer du at det er en easy way out istedet (om du skjønner?).

Uansett, ser ikke ut til at det blir noen astrofysiker eller nano-ingeniør av meg :wee: . Forbanna norsk-karakterer.

Nei nei, men du må jo bruke noe inni granskauen med gjeldende sifre hvis du skal regne SÅ nøyaktig da. Hovedsaken er jo at du VET at det egentlig ikke er sånn. Tilnærmelser (eller tilsnikelser, som jeg liker å si) ftw! :p

Dette er jo kanskje det som er litt kjipt med denne typen fag òg. Du oppdager stadig at det du har lært før, kun er en forenkling. Det er jo kanskje enda mer sånn i kjemi (eller så er det bare at jeg opplever det sånn fordi det er det jeg har lært mest om til nå). Men det er iallfall aldri gøy å vite at man er tvunget til å lære en grov forenkling fordi det egentlig er alt for innviklet. Ikke så rart at mange syns dette er demotiverende, egentlig ...

Norsk, ja. Festlig liten sak det der. :(

Lenke til kommentar
Norsk som er verdens letteste fag? :wee:

Jah... Kunne stått Idiot med stor I i panna mi. 3 i norsk skriftlig, 2 i nynorsk, 3 i norsk muntlig. BRA JOBBA! Sorry for at jeg ikke har så jævla lyst til å lese opp hva nyrealisme er rett fra boka da.

Historie, religion og gym kan også brenne et visst (??) sted.

Enig med gym.

Men du er ikke idiot bare fordi du ikke gjør det sterkt i norsk. Manglende interesse, tror jeg vi kaller det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...