Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pepsico: Sårbart?
Fiber er vel ikke så mye mer sårbart en kobber? Eneste jeg kan se for meg er at det tåler mindre knekker, men den ligger jo alt i bakken, så det er jo ikke et problem. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Om det skjer feil på sentralene i Oslo eller knekk mellom der og her (156km) mister vi fibernettet her. Kobberet har bedre infrastruktut med backuplinjer og omrouting. Nettopp fordi det er mer utbredt

jaa.. hvis du ikke river ut kabelen og får sånn der fiberting på deg så.

men da er du ganske ille ute uansett. :p

Fiberting? Er ikke farlig å rive ut fiberkabler, går ikke syre mellom dem heller

Lenke til kommentar
Pepsico: Sårbart?
Fiber er vel ikke så mye mer sårbart en kobber? Eneste jeg kan se for meg er at det tåler mindre knekker, men den ligger jo alt i bakken, så det er jo ikke et problem. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Om det skjer feil på sentralene i Oslo eller knekk mellom der og her (156km) mister vi fibernettet her. Kobberet har bedre infrastruktut med backuplinjer og omrouting. Nettopp fordi det er mer utbredt

Men det er ikke en svakhet i fiber, det er heller en svakhet i infrastrukturen deres som ikke har full redundancy :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...