Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

clvn: hvorfor scene? h***ts internal er bedre uten at det er nevneverdig større for 720p. Litt av vitsen med større oppløsning er jo bedre bildekvalitet, og det lille ekstra opp fra dårlige scene-encoder utgjør mye.

Nå er jo itunes webdl plutselig et knallgodt alternativ til scene også. Synd det er begrenset til usa, det er en løsning som er nesten så bra at jeg skulle gjort alt på lovlig vis :p

Tanker utelukkende film/serier fra steder som kun har releaser fra scene-grupper som veit hva de gjør. Internals er fint, men de kommer fort lenge etter at scene-releasene er ute. Holder man seg til kjente scene-grupper veit man hva man får. Og jeg har ingenting imot å tanke 720p-filmer i BD9-størrelse, enda "normen" for scene er å holde seg på BD5-størrelse på 720p-filmer. Alt for kvaliteten! :p

Hva velger du av 720p/1080p, om begge er tilgjengelig? Selv holder jeg meg til 720p fortsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det holder med en god og avslørende 20" for å bli bortskjemt. Dog, 30"-ern tok det til nye høyder. Bildekvaliteten er helt syk, selv om sortnivået kunne vært bedre så er resten perfekt. Den gjengir detaljer som man ikke legger merke til overhodet med normale skjermer. s-ips og særdeles godt baklys-design er litt herlig.

Desverre koster den så alt for mye. Selv med studentrabatt er det nesten flaut å innrømme hvor mange tusenlapper den koster.

Spill i full oppløsning er en opplevelse i seg selv. Det er noe eget i å sitte forran en skjerm som dekker hele den skarpe delen av synsfeltet.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Det holder med en god og avslørende 20" for å bli bortskjemt. Dog, 30"-ern tok det til nye høyder. Bildekvaliteten er helt syk, selv om sortnivået kunne vært bedre så er resten perfekt. Den gjengir detaljer som man ikke legger merke til overhodet med normale skjermer. s-ips og særdeles godt baklys-design er litt herlig.

Desverre koster den så alt for mye. Selv med studentrabatt er det nesten flaut å innrømme hvor mange tusenlapper den koster.

Spill i full oppløsning er en opplevelse i seg selv. Det er noe eget i å sitte forran en skjerm som dekker hele den skarpe delen av synsfeltet.

Dell, ait? 3007 elns? Isåfall, hva ligger studentrabatten på? Er jo HiØ-student, og går antagelig for 2*Dell U2410 rundt juletider. Sitter nå med en litt eldre 20" 4:3 Dell-skjerm, med fantastisk bildekvalitet. S-IPS, det og.

Lenke til kommentar

Apple 30" faktisk. Stort sett samme panel i alle 30"-erne med s-ips og da gikk jeg for den stiligste. 0 inputlag + usb+fw-hub er også snedig.

10% rabatt for ntnu-studenter, lurer på om det er bare 8% for andre norske studenter. Synd vi ikke får samme rabatt som i utlandet, der monner studentrabatten hos apple virkelig.

Det koster med 30" med høy oppløsning; men det er stort nok til film/tv-bruk og da blir ikke kostnaden så ille i forhold til en knallgod 24" + mellomstor, god tv. Det er også praktisk sånn rent innredningsmessig. HiFi-sweetspot forran pc-skjermen, og pc-skjerm som er stor nok til å lene seg bak og se film - ganske snedig.

Lenke til kommentar

Her blir det 2*24" 16:10 liggende + 20" 4:3 stående på høykant. Skal bli morsomt å prøve å få opp dette i linux :wee:

Kan ikke den jævla arva snart komme? Trenger de pengene for å få kjøpt inn skjermer + klasse D effektmoduler til DAC-en min. Kommer nok på ~4-5K for modulene, inkludert strømforsyning. Og ~10K på skjermer. Og da er det 10K igjen på arva.. Som igjen går på mastercard + muligens liten reise, for meg og min søtis ^_^

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...