fargoth Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg håper du planlegger å gå for et annet motiv i år?Planen har vel egentlig vert å kjøre det samme motivet i år også, men når du sier det så burde vel motivet endres for å sikre god utskifting av avatarer. Om du eller andre har noen forslag til motiv er det bare å poste dem her. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hvordan får du tak i alle avatarene? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hvordan får du tak i alle avatarene? Han lagrer dem Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Wehey. Kanskje mulighet for å finne avataren jeg hadde med G-man. Ettersom den nu er fortapt sammen med alle andre bildene mine som forsvant da harddisken krasja. Ibas klarte ikke å hente ut no >.<Om den ble brukt i 2008 eller 2007 ligger den sammen med resten. Om du ønsker å lete igjennom dem kan jeg få lastet dem opp en plass. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Hvordan får du tak i alle avatarene? Han lagrer dem Høyreklikk - "Lagre som" Jeg bruker et program kalt "Download Multiple Web Files Software" som jeg mater med en liste på 300.000 linker, hvor en link representerer en potensiell avatar. Når man bytter avatar blir det tildelt et nytt nummer, og dermed blir linken til den gamle avataren død. Det betyr at mange av linkene ikke inneholder avatarer, og derfor må jeg gå fra https://www.diskusjon.no/uploads/av-1.jpg helt opp till https://www.diskusjon.no/uploads/av-300000.jpg for å sikre at alle kommer med. Dette må gjøres fire ganger med fire tilsvarende lister, en for hver filendelse .jpg, .jpeg, .gif., .png. Det er en brute force taktikk, jeg sender totalt 1,2 milioner foreslørsler til avatarserveren deres innen jeg er ferdig. Endret 1. november 2009 av fargoth Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Kult, vil selv havne på den listen, men må vell skifte avatar da? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hehe, okaj. Men når brukere får nye avatarer, som da får nytt nummer: Vil da den gammle slettes, eller ligger den der fortsatt der med det gammle nummeret? Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hehe, okaj. Men når brukere får nye avatarer, som da får nytt nummer: Vil da den gammle slettes, eller ligger den der fortsatt der med det gammle nummeret? Tror de slettes for å spare serverplass (?) Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg håper du planlegger å gå for et annet motiv i år?Planen har vel egentlig vert å kjøre det samme motivet i år også, men når du sier det så burde vel motivet endres for å sikre god utskifting av avatarer. Om du eller andre har noen forslag til motiv er det bare å poste dem her. Vel, det bildet du har brukt er jo veldig koselig. Synes likevel det er på sin plass å bytte. Du kan jo evt. prøve flere, og se hvilket som blir penest. Vanskelig å finne noe, men jeg skal lete litt. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Avatarer kan være maks 20k, så selv om det er mange brukere her tar nok ikke avatarene så veldig stor plass totalt. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Hehe, okaj. Men når brukere får nye avatarer, som da får nytt nummer: Vil da den gammle slettes, eller ligger den der fortsatt der med det gammle nummeret? Tror de slettes for å spare serverplass (?) Det er riktig, de slettes etterhvert. Dermed blir det store klynger med døde linker mellom hver link som inneholder en avatar. På grunn av dette må listen med linker utvides hvert år for å holde tritt med denne økningen. Endret 1. november 2009 av fargoth Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Lurer på hva jeg har brukt 1400 kr på i går. Jeg kjøpte 8 drinker, 7 til meg og 1 til Mikkel. Hver drink kosta 70 kr og jeg betalte de fleste med cash Så det forklarer absolutt ikke hvorfor jeg bare har 13 kr på kortet nå :| Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Avatarer kan være maks 20k, så selv om det er mange brukere her tar nok ikke avatarene så veldig stor plass totalt.I 2008 da maksstørrelsen var på 10 KB kom samtlige avatarer (11822) på i underkant av 40 MB. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Lurer på hva jeg har brukt 1400 kr på i går.Jeg kjøpte 8 drinker, 7 til meg og 1 til Mikkel. Hver drink kosta 70 kr og jeg betalte de fleste med cash Så det forklarer absolutt ikke hvorfor jeg bare har 13 kr på kortet nå :| Den ene lapdancen da? Lenke til kommentar
MSg Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg har blitt sensurert! Men, jeg sitter nå fortsatt på kontoret til Oppland Arbeiderblad og har lanparty med TheMartine! Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Uff, den er teit, Sjur. Brukte sikkert litt mer på andre enn du tror da, vettu. Fem moderatorer her inne samtidig. Men, jeg stikker ut, skal ordne på grava til fattern osv. Endret 1. november 2009 av DemonFudge Lenke til kommentar
Latias Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 10 medlemmer: Latias, tom waits for alice, Mr.Graves, DemonFudge, KVTL, TSP, Simon Aldra, Shikaru, fargoth, WheelMan Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Jeg har blitt sensurert! Ja, det har du. Om du vil diskutere hvorfor - i høvelige former - så send meg en PM. Geir Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Lurer på hva jeg har brukt 1400 kr på i går.Jeg kjøpte 8 drinker, 7 til meg og 1 til Mikkel. Hver drink kosta 70 kr og jeg betalte de fleste med cash Så det forklarer absolutt ikke hvorfor jeg bare har 13 kr på kortet nå :| Den ene lapdancen da? Free Jeg føler meg alltid så jalla når jeg må låne penger av kompiser for å fortsette å drikke når vi er ute. Gah! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg