Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Det er når jeg ser dette at jeg er glad jeg er temmelig altetende innen musikk..

Kan vi ikke bare være venner, eller noe annet tullball?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ulver er ikke et metallband. De spiller electronica.

Nå, ja. Men før Kveldssanger hadde de bare spilt inn black metal (så vidt jeg vet).

Edit: Dette er @ Daniel også.

Antyder du at han ikke ville hørt på annet enn metal om ikke et metalband han allerede likte hadde spilt inn ei plate som ikke var metal?

Det er den innstillingen som gjør DNFK til den kjedeligste tråden EVVAR mens Sameboe er våken, så jeg vil si nei.

Red.: Hørte forresten på litt Krafty Kuts i kveld, Britishface! It was pretty nice?

Endret av Daniel
Lenke til kommentar
Det er når jeg ser dette at jeg er glad jeg er temmelig altetende innen musikk..

Agreed! I kveld har jeg nytt ATB, DJ Razor og Fuel - hvor sistnevnte drev og covra heavy metal og puddel-rock.

Samt spandert bourbon på Mikkel og funnet ut at penga mine har forsvunnet.

Samt fått hu søte jenta i baren til å lage drinker hu aldri hadde hørt om og sånt. Ofte får jeg høre av bartendere at de ikke er gira på å lage noe annet enn de de kan og har, men hu her var åpen for noe nytt ^^

Lenke til kommentar
Antyder du at han ikke ville hørt på annet enn metal om ikke et metalband han allerede likte hadde spilt inn ei plate som ikke var metal?

Kan virke sånn, noe som er sært mtp bandene jeg nevnte i stad. Å påstå at det er en rett linje mellom Jethro Tull, Kansas eller Blue Oyster Cult og metall er litt høl i huet. Guns'n'Roses og metall kunne jeg tatt, eller ac/dc, men ikke de bandene der.

Det er veldig relevant om du først kjente til dem som et black metal-band, noe jeg tenkte ikke ville vært umulig, siden du snakket om å ha opplevd "kassettalderen", men jeg ser jo nå at du slettest ikke er så gammel.

Slutten av kassettalderen. Starten av nittitallet mao. Jeg er ikke eldre enn 21 og jeg oppdaget først ulver for 3-4år siden.

Lenke til kommentar
Kan virke sånn, noe som er sært mtp bandene jeg nevnte i stad. Å påstå at det er en rett linje mellom Jethro Tull, Kansas eller Blue Oyster Cult og metall er litt høl i huet. Guns'n'Roses og metall kunne jeg tatt, eller ac/dc, men ikke de bandene der.

Si hva du vil, det er den type musikk de fleste hører på før de går over til sterkere lut. Det er naturlig progresjon. Jeg sier ikke at det er noe galt med det, bare at det representerer ikke nødvendigvis noe merkbart spenn i musikksmak.

Lenke til kommentar
nail.jpg'd it.

Jeg vet ikke om jeg kjøper den, altså. Jeg gikk fra nesten utelukkende Metallica til nesten utelukkende Amy Diamond, og jeg er ganske sikker på at du ikke finner noen smuuuud overgang mellom dem.

Krafty Kuts er sweet! Og det nyeste mix-albumet, Against the Grain, er top notch.

I will check it out, I guess. remind me @ 2moro? *sprakeling eyjes??*

btw:

Lenke til kommentar
Det er naturlig progresjon.

Uenig, veldig uenig. Det er såpass stort hopp fra det ene til det andre at en må innom såpass mye rart at det ikke blir et relevant poeng. Det blir som å si at om du kjøper en lada ender du opp med en dodge viper før eller siden, eller andre veien. Det blir bare feil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...