Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Supertramp pre 1983 er knall, alt sammen. Roger Hodgson er en av mine all time favoritter. Så en konsert med han alene forleden. Spilte alle gamle Supertramp-klassikere + noe solo. Fantastisk konsert!

Min første konsert var med Supertramp i 1979 (Drammenshallen). Det er få konserter som har overgått den. Men jg tror gjerne at den konserten du nevner var helt sjef.

Pioneer CT(F)-1000 er ganske stilige selv i dag. Har en viss sjarm over seg synes jeg..

De lagde lekre saker på den tiden.

snipp

Du føler deg kanskje gammel, siden du konstant refererer til deg selv som det, men du er faen meg heldig. Du har opplevd gullalderen til musikk. Jeg er så uheldig at jeg kun har fått med meg slutten av "kasettalderen". Heldigvis har far min alltid vært glad i musikk og anlegg, så jeg har opplevd endel likevel, men jeg skulle gitt mye for å ha vært ti-femten år eldre og opplevd mer enn to år av åttitallet.

Jeg føler meg heldigvis ikke gammel ;) Men jeg er enig i at jeg var heldig :) Når det gjelder musikk, så var tiden fra fra slutten av 60-tallet til en stund ut på 80-tallet rimelig unikt. Men så hadde vi ikke mobiltelefoner; iPod, syv-hundre-og-trygve websiter å velge mellom heller. Vi var faktisk ikke on-line heller ;) Så da ble det tilat vi tok med LP'ene under armen og besøkte hverandre ...

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Men så hadde vi ikke mobiltelefoner; iPod, syv-hundre-og-trygve websiter å velge mellom heller. Vi var faktisk ikke on-line heller ;) Så da ble det tilat vi tok med LP'ene under armen og besøkte hverandre ...

Noe som gjør det hele mye bedre. Å nyte god musikk med venner er bedre enn å nyte god musikk alene.

De lagde lekre saker på den tiden.

Sant. Nå skal ting være så plastikkaktig og skinnende. Det er ikke pent, sjarmerende eller koselig. Derfor jeg har adoptert mange av delene til stereoen min fra fatterns gamle samling og oppgradert det med bedre deler. Blir så langt mer kos med en lpspiller som ser ut som en lpspiller, enn en lpspiller som ser ut som det uekte avkommet fra en mac.

No dice, ditt metalhead.

Nice one ;)

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Her snakker vi nok lite til ingen høyere utdanning, en klesstil som gjenspeiler den svært snevre musikksmaken (hvor band-t-skjortene du kjøpte i en bod på Karl Johan som rebelsk femtenåring fortsatt tas flittig i bruk), godt innarbeidede røyke- og/eller snusevaner, helgefylla og en dugelig mengde fordommer for alle som liker noe annet enn deg.

For å bevise deg feil, jeg er langt ifra noen typisk metalhead. Jeg hører på mye kos.

...

Bare noen få av tidenes beste låter. Typisk, dum metalhead? Ha!

Juryen finner at tiltalte er urettmessig tiltalt og må frifinnes straks. Anklager dømmes til å sette seg inn i hva skikkelig musikk egentlig går ut på; eller lære seg å dempe holdningene sine ;)

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Nice one ;)

Man kan ikke bare ramse opp band hvis arv metalsjangeren bygger på for å vise at man ikke er et metalhead. Det gir snarere inntrykk av det motsatte.

Jeg er metallhue, jeg har aldri sagt noe annet. Det virker derimot som om du tror jeg er et typisk, trangsynt metallhue som kun hører på metall, og det er veldig feil. Har du hørt "Kveldssanger"? En av de beste skivene jeg har og den er så langt unna metall som du kan komme.

edit:

Here we go.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Jeg er metallhue, jeg har aldri sagt noe annet. Det virker derimot som om du tror jeg er et typisk, trangsynt metallhue som kun hører på metall, og det er veldig feil. Har du hørt "Kveldssanger"? En av de beste skivene jeg har og den er så langt unna metall som du kan komme.

Kveldssanger en en flott skive, og jeg noterer med interesse at det måtte et metalband til for å få deg til å høre på noe annet enn metal.

Lenke til kommentar
Aqualung er herlig.

Sitting on a park bench --

eyeing ittle girls with bad intent.

Snot running down his nose --

greasy fingers smearing shabby clothes.

Jethro Tull er et av de mer merkelige banda fra 70-tallet. Noe av det de lager er genialt; resten er fløyte-onani fra Ian (sjeen sjøl).

Tom

Lenke til kommentar
jeg noterer med interesse at det måtte et metalband til for å få deg til å høre på noe annet enn metal.

Ulver er ikke et metallband. De spiller electronica.

edit:

Jethro Tull er et av de mer merkelige banda fra 70-tallet. Noe av det de lager er genialt; resten er fløyte-onani fra Ian

Jeg synes nå at mesteparten er kongebra jeg da. Det er låter som er helt random riktignok, men mesteparten er konge.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Kveldssanger en en flott skive, og jeg noterer med interesse at det måtte et metalband til for å få deg til å høre på noe annet enn metal.

Er det ikke mer interessant at du kaller dem et metalband til tross for at de har vært innom flere sjangre enn du kan sette navn på?

Lenke til kommentar
Nå, ja. Men før Kveldssanger hadde de bare spilt inn black metal (så vidt jeg vet).

Lite relevant. De har en god metallskive og mange gode ikkemetallskiver.

edit:

Bare så det er sagt, Nattens Madrigal er en av de dårligste skivene jeg noen gang har hørt. Eneste grunnen til at jeg eier den er for å ha "trilogien" på cd. Hørt på den et par ganger og jeg får skallebank hver gang.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Aqualung er herlig.

Sitting on a park bench --

eyeing ittle girls with bad intent.

Snot running down his nose --

greasy fingers smearing shabby clothes.

Jethro Tull er et av de mer merkelige banda fra 70-tallet. Noe av det de lager er genialt; resten er fløyte-onani fra Ian (sjeen sjøl).

Tom

Indeed.

Det er få band/artister jeg liker ALT jeg hører fra. Shortlist må bli The Beatles (originalt), The Who, Iron Maiden, Pink Floyd og Øystein Sunde.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...