Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Det er bare en sannhet, og det er at å drikke whisky med is er galt, og at Ringsaker er en utrolig kjedelig pils.

Whisky skal ha is. Whisky uten is er helt feil. Skal den være uten is, må den vannes ut bittelitt og være iskald(flask + fryser = sant)

Snu de setningene på hodet, så nærmer du deg.

Et par dråper vann kan med fordel tilsettes for å løse ut smaken ekstra, men den bør ikke vannes ut, den bør ikke serves med is, og den skal aldri settes i fryseren (med mindre det er Snow Grouse, den skal visst serveres "seriously chilled").

Setter du rødvinen i kjøleskapet?

Noen gamliser sier de har is i whiskeyen for å ta vekk "stinget"..men det er da for pokker hele vitsen. Med is i blir den bare blass og kald.

Jeg lærte en fin måe å drikke whisky på Rhodos. Der fikk vi servert en Cardhu (=snadder) i rause porsjoner med store glass med isvann ved siden av. Whisky-dosene var også rause ...

Men det fungerer veldig godt; da jvi kan smake og nyte whiskyen skikklig, og så har vi vann for tørsten ved siden av.

Tom

Høres ut som en finfin metode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig ikke, men jeg synes ikke whisky og rødvin kan sammenlignes.

Når det kommer til å "vanne ut" whiskyen, så kommer vel det strengt ann på hvor raskt du drikker den. Jeg har "fordelen" å drikke whisky og sprit like raskt som jeg drikker f.eks øl, mao rekker ikke isbitene å smelte. Det betyr ikke at jeg glugger den ned som billig vodka, bare så det er sagt. Jeg nyter whiskyen, men jeg drikker den også raskt. Mao, kald, ikke utvannet, perfekt.

Lenke til kommentar
Tviler jeg ikke på. For oss (litt eldre) som ikke hører på sjangeren; så er det mer eller mindre umulig å finne frem til perlene. For de blir garantert ikke spilt på de stedene som vi lytter på.

Tom

Der traff du spikeren på hodet. Det gjelder for så vidt alle sjangre som får spilletid på riksdekkende kanaler, men det virker som om hip-hop har blitt truffet ekstra hardt.

Lenke til kommentar
men det virker som om hip-hop har blitt truffet ekstra hardt.

Jeg lurer på hvorfor :roll:

Sjangeren har sjeldent noe å by på. Bass med folk som prater i rim? Seriøst? Om jeg var konge over verden ville jeg gjort det bra klart at det ikke er musikk, det er dårlig dikting med masse skrivefeil. Det finnes selvfølgelig unntak, men du nevnte radio og hiphop som sendes på radio er stort sett slik.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Selvfølgelig ikke, men jeg synes ikke whisky og rødvin kan sammenlignes.

Når det kommer til å "vanne ut" whiskyen, så kommer vel det strengt ann på hvor raskt du drikker den. Jeg har "fordelen" å drikke whisky og sprit like raskt som jeg drikker f.eks øl, mao rekker ikke isbitene å smelte. Det betyr ikke at jeg glugger den ned som billig vodka, bare så det er sagt. Jeg nyter whiskyen, men jeg drikker den også raskt. Mao, kald, ikke utvannet, perfekt.

Problemet er at å kjøle ned en whisky i likhet med å kjøle ned en rødvin minsker smaken.

Tviler jeg ikke på. For oss (litt eldre) som ikke hører på sjangeren; så er det mer eller mindre umulig å finne frem til perlene. For de blir garantert ikke spilt på de stedene som vi lytter på.

Tom

Der traff du spikeren på hodet. Det gjelder for så vidt alle sjangre som får spilletid på riksdekkende kanaler, men det virker som om hip-hop har blitt truffet ekstra hardt.

Jeg er 21 år og er fortsatt ikke glad i hiphop.

Nei, gi meg the Who eller Pink Floyd.

Lenke til kommentar

Kommersiell, mainstream musikk føler jeg alltid mangler noe. Gjelder for alle sjangere jeg har vært borti. Underground-musikk har en helt annen touch og føler på en måte at alt er på plass.

Finnes vel mest dritt i EDM, metall og hip-hop spør du meg. Men uansett så er det akkurat de jeg liker mest (veldig lite hip-hop jeg syns er bra, da) - paradoksalt nok.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Problemet er at å kjøle ned en whisky i likhet med å kjøle ned en rødvin minsker smaken.

Det stemmer, men jeg synes ikke forskjellen er veldig stor. Om noe, så hjelper det at den smaker 2% mindre. Det blir litt som å gå på dass og kable etter å ha lett etter en dass lenge. Det er faen meg grisedeilig, men det hadde vært enda bedre om det ikke lukta dritt. Ta bort drittlukta og det er bedre enn sex.

Okey, tidenes mest elendige sammenligning, but who cares.

Kommersiell, mainstream musikk føler jeg alltid mangler noe.

Uenig. Det finnes mye bra mainstream. Iron Maiden, Thin Lizzy, Deep Purple, for å nevne noen. Det er riktignok stort sett crap, men å si alltid blir galt i mine øyne.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvorfor :roll:

Sjangeren har sjeldent noe å by på. Bass med folk som prater i rim? Seriøst? Om jeg var konge over verden ville jeg gjort det bra klart at det ikke er musikk, det er dårlig dikting med masse skrivefeil. Det finnes selvfølgelig unntak, men du nevnte radio og hiphop som sendes på radio er stort sett slik.

M'm. Metal, på den annen side, er høyverdig poesi.

Manowar Manowar living on the road

When we're in town speakers explode

We don't attract wimps 'cause we're too loud

Just true metal people that's Manowar's crowd

Og å si at det er "bass med folk som prater i rim" er sånn cirka like ignorant som å kalle metal for "støy med mislykkede operasangere som synger om krig og brorskap".

Man må grave etter gull.

Forøvrig er både The Who og Pink Floyd flott.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar
Whisky skal ha is. Whisky uten is er helt feil. Skal den være uten is, må den vannes ut bittelitt og være iskald(flask + fryser = sant)

Der er jeg sterkt uenig. En whisky skal drkkes som alt godt brennevin; bart og i romtemperatur. Det tar litt tilvenning; men det er verdt det. Jeg drikekr til og med Jäger i romtemperatur uten å lee på øyelokket. Men jeg skal innrømme at jeg liker den bedre med kjøleskapstemperatur ...

Jeg elsker DNFK etter at kidsa har sovna og det er mulig å diskutere fete ting med folk som har peiling. Ala whisky/whiskey/pils/øl/himkok/musikk/annenkos.

Word :)

Tom

Lenke til kommentar
Det stemmer, men jeg synes ikke forskjellen er veldig stor. Om noe, så hjelper det at den smaker 2% mindre. Det blir litt som å gå på dass og kable etter å ha lett etter en dass lenge. Det er faen meg grisedeilig, men det hadde vært enda bedre om det ikke lukta dritt. Ta bort drittlukta og det er bedre enn sex.

Okey, tidenes mest elendige sammenligning, but who cares.

Vel, jeg får akseptere at du føler det, du tar feil, men greit nok. :p

Kommersiell, mainstream musikk føler jeg alltid mangler noe.

Uenig. Det finnes mye bra mainstream. Iron Maiden, Thin Lizzy, Deep Purple, for å nevne noen. Det er riktignok stort sett crap, men å si alltid blir galt i mine øyne.

Mainstream musikk var bedre før.

Man må grave etter gull.

Forøvrig er både The Who og Pink Floyd flott.

:)

Lenke til kommentar
Og å si at det er "bass med folk som prater i rim" er sånn cirka like ignorant som å kalle metal for "støy med mislykkede operasangere som synger om krig og brorskap".

Kan ikke sammenlignes dessverre. Om verden var så lett ville alle kriger vært avverget.

Heldigvis er det noen gode metallband som har tatt løene rappere under vinden og latt de vise at de kan brukes til noe, ala Fear Factory med Back the fuck up. Kongelåt.

edit:

Mainstream musikk var bedre før.

Fyfaen så rett du har der.

Vel, jeg får akseptere at du føler det, du tar feil, men greit nok.

Nevah!

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Det er ubestridelig! Rumours er noe av den mest strøkne pop rock-en noen gang spilt inn.

Jeg husker fortsatt den gangen jeg hørte den platen for første gang. Jeg dro til Fredrikstad (tidlig 1978 tror jeg) for å besøke min bror, og påveienså stakk jeg innom en av de lokale Hifi-sjappene;mest for å se Pioneer sin nye kassett-opptager in "real life".

Som demonstrasjon så spilte de Rumours ... Jeg glemte hele kasett-faneskapet og kjøpte en av vedens beste LP istedet.

Tom

Lenke til kommentar
snipp

Du føler deg kanskje gammel, siden du konstant refererer til deg selv som det, men du er faen meg heldig. Du har opplevd gullalderen til musikk. Jeg er så uheldig at jeg kun har fått med meg slutten av "kasettalderen". Heldigvis har far min alltid vært glad i musikk og anlegg, så jeg har opplevd endel likevel, men jeg skulle gitt mye for å ha vært ti-femten år eldre og opplevd mer enn to år av åttitallet.

Lenke til kommentar
Her snakker vi nok lite til ingen høyere utdanning, en klesstil som gjenspeiler den svært snevre musikksmaken (hvor band-t-skjortene du kjøpte i en bod på Karl Johan som rebelsk femtenåring fortsatt tas flittig i bruk), godt innarbeidede røyke- og/eller snusevaner, helgefylla og en dugelig mengde fordommer for alle som liker noe annet enn deg.

For å bevise deg feil, jeg er langt ifra noen typisk metalhead. Jeg hører på mye kos.

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Bare noen få av tidenes beste låter. Typisk, dum metalhead? Ha!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...