Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anbefaler alle som er glad i god amerikansk whiskey å prøve seg på John Lee. Diggbar når en blir vant med smaken. Og når den er kald. Lunka eller varm smaker den brent tapet, kald er den konge digg. *helle i glasset*

Så du har virkelig ombestemt deg nå altså?

Sikker på at om jeg graver litt i innboksen på mobilen, så finner jeg nok en 10-15 meldinger fra deg om hvor forferdelig den der er :)

Nei, takke seg til Vat69, Caol Ila, Laphroiag, Talisker og Jack Daniels.

Lenke til kommentar
Talisker er brukbare greier. Fikk servert det i et glass fult av popcorn i Vest-Jerusalem. Det var litt nedtur.

Å kjøle ned whiskey/whisky er litt suspekt, du fjerner smak, det er som å sette en rødvin i kjøleskapet.

Jeg mener at single malten skal drikkes ca romtemperert, muligens med litt vann i, mens alt annet kan man skamløst slenge noen isbiter i.

Lenke til kommentar
Så du har virkelig ombestemt deg nå altså?

Sikker på at om jeg graver litt i innboksen på mobilen, så finner jeg nok en 10-15 meldinger fra deg om hvor forferdelig den der er :)

Det gjør du garantert. Men det var John Lee på lommelerke, kropstemp. Not chill. Med tre, DU HØRTE RETT - TRE(3)(III), stk isbiter og litt tid er den awesome.

Jeg mener at single malten skal drikkes ca romtemperert, muligens med litt vann i, mens alt annet kan man skamløst slenge noen isbiter i.

Ikke hør på fylliken, han hakke peiling. Karen bruker to isbiter ffs. Da er noe fundamentalt feil.

Lenke til kommentar
Talisker er brukbare greier. Fikk servert det i et glass fult av popcorn i Vest-Jerusalem. Det var litt nedtur.

Å kjøle ned whiskey/whisky er litt suspekt, du fjerner smak, det er som å sette en rødvin i kjøleskapet.

Uenig. Det er så lite smak i de fleste billige blends at det nesten er påkrevet å ikke ha is i, for å få noe smak i det hele tatt.

Greia er at utelyset ikke har noen bryter for å skru av manuelt.

Hagle? Bazooka?

Tom

Eventuelt et en bøtte med hjemmelaget øl.

Lenke til kommentar

Uenig. Det er så lite smak i de fleste billige blends at det nesten er påkrevet å ikke ha is i, for å få noe smak i det hele tatt.

Blended whisky er fyllewhisky, ergo er det om å gjøre å få ned mest mulig, fortest mulig, smaken kommer nesten i andre rekke.

Personlig synes jeg heller ikke Highland Park 12 smakte spesielt mye etter at jeg fikk smakt litt mer på de med skikkelig god røyksmak, men det er vel personlige preferanser, og jeg vil ha single malten min røyktung.

Lenke til kommentar
Que?

Jack Daniels er ikke bourbon, det er amerikansk whiskey. Om du blar litt bakover så ser du det Simon Aldra skrev da han innså jeg hadde rett. Han hadde riktignok rett han også, ang at irsk whisky heter whiskey. Kreds for den, lenge siden jeg har lært noe nytt om det greiene der.

sup

Mah penis.

edit:

Hvorfor kunne ikke all hiphop vært slik:

Se filmen hos Youtube

The boat engine makes noise motherfucker.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Blended whisky er fyllewhisky, ergo er det om å gjøre å få ned mest mulig, fortest mulig, smaken kommer nesten i andre rekke.

Uenig! Det finnes gode blended whiskeyer også; men de er ikke like lett å finne.

Personlig synes jeg heller ikke Highland Park 12 smakte spesielt mye etter at jeg fikk smakt litt mer på de med skikkelig god røyksmak, men det er vel personlige preferanser, og jeg vil ha single malten min røyktung.

Highland Park kan virke lett i smaken; men den er mild og rund og et fint sted å starte når man vilsmake god whisky. Ulempen er at den er så lettdrikkelig at flasken blir tom før man egentlig er i gang.

Islay whisker har sin sjarm og kan være nydelige. Men det kan bli for mye av det gode innielom.

Tom

Lenke til kommentar

Hmm. Noen her som har erfaring med luftrensere?

Har et rom på 16kvm der lufta ikke er helt topp. Har en panasonic varmepumpe med e-ion luftfilter i et annet rom i huset, og der merkes det veldig at luften er bedre. Hva skal jeg se etter for å få like bra resultat fra en "standalone"-luftrenser?

Lenke til kommentar
Er ikke så glad i Bourbon selv, men en og annen JD kan man alltids si jatakk til.

Vi har etablert 100 ganger at jack ikke er bourbon.

Jack er ikke en Bourbon ut fra regulativene som bestemmer hva som er bourbon. På samme måte er ikke musserende vin produsert utenfor Champagne Champagne, men likevel er ikke de reelle forskjellene nødvendigvis betydningfulle eller markante på noen måte.

:)

Da foretrekker jeg faktisk Baccardi Razz med isbiter og sprite. Jeg drikker sjelden for å bli full nå til dags, jeg foretrekker å kose meg med fin sprit, ikke tyle ned masse kjip sprit.

Laphroiag? :p

En bruker på dette forumet betegnet passende nok Laphroiag som en blanding av "selvdaua måker og nedbrente fiskebåter". For min egen del er Laphroiagh litt for enkel i smaken, men smaken er som en anatomisk korrekt bak; delt.

Uenig! Det finnes gode blended whiskeyer også; men de er ikke like lett å finne.

Yassir Arafat og resten av PLO-toppene var visst glad i Johnny Walker Black label, og Johnny Walker Black er jo en blend.

Islay whisker har sin sjarm og kan være nydelige. Men det kan bli for mye av det gode innielom.

Tom

Caol Ila er ypperlig, og jeg har en ikke helt utrivelig Bruichladdich som også er brukbar. Men Laphroaig er jeg likevel ikke helt begeistret for..

Edit: Og om man skal ha drikkemusikk er det lurt å begynne med the Wurzels, the Westcountrys svar på DDE! :D

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...