Sameboe Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Sameboe, hvorfor fuck OD? Liker ikke OD, uorganisert og amatørmessig utført Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Sameboe, hvorfor fuck OD? Liker ikke OD, uorganisert og amatørmessig utført Jaha? Fortell, hvorfor opplever du det slik? Lenke til kommentar
Lenne Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Et samfunn uten kunnskap ville vel ikke kunne blitt kalt komplekse samfunn eller høykulturer? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Omg, er det OD-dagen i morgen? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Hvilken sesong? Sesong 4 Omg, er det OD-dagen i morgen? Ja EDIT: Og jeg skal på skolen orker ikke OD jobb... Endret 28. oktober 2009 av Gjest Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 I motsetning til flertallet går jeg der kun for kunnskap i seg selv; ikke av egosentriske materialistiske mål. For de av dere som ikke er kjent med sjargongen blant de som studerer frie fag, betyr det der «Jeg kom ikke inn på siv.ing.» Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 OD ja. Tvungen solidaritet... Det er ved slike annledninger det er gøy å være en smart kvervulant. Det er noen år siden jeg var borti det systemet. Jeg ble erklært 'vanskelig' av folka fra OD-komiteen. Ja, flertallet av de som møtte opp på skolen istedet for å jobbe gjorde det av latskap - men når jeg hadde gode grunner så ble det bråk av det. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Fantastisk, man orker ikke å jobbe i 4 timer, men tror du(dere) at de i Afrika orker tanken på nok en dag? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Sameboe, hvorfor fuck OD? Liker ikke OD, uorganisert og amatørmessig utført Jaha? Fortell, hvorfor opplever du det slik? Fordi vi får alt for lite info om det, internasjonal dag var bare surr, (de som er ledere for dagen er vel på kurs og seminar sånn ti ganger iløpet av året for å greie denne dagen, men klarer det ikke) og jeg liker ikke sakene de samler inn penger til Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Daniel: hadde kommet inn på datateknikk om jeg bare hadde kranglet med opptakskontoret. Men når jeg fikk mer info om BFY så fant jeg ut at det passet meg bedre. Forøvrig er ikke forskjellen på BFY og fysmat stor; 0 problem å søke seg over etter fullført førsteår, om jobbmuligheter etter endt studium er noe man har lyst på. Uansett så ville ikke en siv.ing-utdannelse passet bra inn i mine fremtidsplaner. Det er liksom ikke spesielt fornuftig med en sånn utdanning om man har lyst på en 8-3-jobb ute i bygde-norge, milevis unna større byer. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Fantastisk, man orker ikke å jobbe i 4 timer, men tror du(dere) at de i Afrika orker tanken på nok en dag? At vi i Norge skal utnyttes i en dag fordi at vi er heldig å bo her blir også feil forresten, samtidig som man omtrent blir tvingt til arbeid. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 OD i morgen ja. Skal arbeide hjemme jeg, orker ikke jobbe blant masse folk. Halve klassen skal også det, så blir ikke en loner heller, takk og pris. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Fantastisk, man orker ikke å jobbe i 4 timer, men tror du(dere) at de i Afrika orker tanken på nok en dag? At vi i Norge skal utnyttes i en dag fordi at vi er heldig å bo her blir også feil forresten, samtidig som man omtrent blir tvingt til arbeid. Tvingt? Går nok ann å si ifra hvis det er så ille for deg, 4 timer, woha, pass på at du ikke gjør for mye. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hei: Write, Earthworm-Jim, TazDog, The Prophet, Jann - Ove, Lemon, Corporal Clegg, Snobjorn, multisync Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Natrich: det er flere måter å hjelpe de fattige i afrika. Av prinsipielle årsaker er det to former for u-hjelp jeg støtter: kunnskapsformidling og mikrolån. Ren utdeling av alt de trenger fører ikke til at de klarer seg selv, og bør derfor reserveres kun til ekstraordinære omstendigheter i etterkant av alvorlige naturkatastrofer. Ideen bak OD er knallgod. Gjennomføringen er uprofesjonell og går på tvers av organisasjonens egne prinsipper. Det er ikke solidaritet om man blir tvinget til å jobbe. I praksis blir man det slik OD gjennomføres på flere skoler. Endret 28. oktober 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jann-Ove, send inn et forslag til OD styret, la heller alle OD-Pengene gå til naturkatstrofer og ikke formidling av skolegang etc så Afrika har en sjangse til å reise seg. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 God kveld alle sammen Natta Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Jann-Ove, send inn et forslag til OD styret, la heller alle OD-Pengene gå til naturkatstrofer og ikke formidling av skolegang etc så Afrika har en sjangse til å reise seg. Tror du usle 300 spenn vær fra noen tusen ungdommer virkelig hjelper? Endret 28. oktober 2009 av Sameboe Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Der. Da har jeg brukt de siste timene på å lese (og le ganske kraftig av visse ting i bøkene) gjennom kokebøker for å gjøre meg selv sulten nok til å lage omeletten min. Ikke gøy å gjøre noe uten motivasjon Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Hei, ColdIce. Dere får syns hva dere vil, jeg skal i hvertfall jobbe ti timer i morra. Skolen vår har et alternativ til OD-dagen da. Så pengene våre går til myggnett til familier i Malawi. Sameboe: Hvis det ikke hjelper, så har man hvertfall engasjert seg og gjort noe for noen andre enn seg selv. Endret 28. oktober 2009 av Lemon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg