Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen andre som skal holde seg hjemme i kveld istedefor å være ute på pub eller fest?

Jepp men blir nok et par øl likevel,.

Har et par sixpack stående her så kansje jeg tar en øl eller to eller tre og setter meg med en film eller noe. Men det blir langt ifra noen fyllekveld.

Noen andre som skal holde seg hjemme i kveld istedefor å være ute på pub eller fest?

Dette er et fint sted å stille det spørsmålet.

Følger du signaturen din nå er seriøs eller er du ironisk?

Lenke til kommentar
Har et par sixpack stående her så kansje jeg tar en øl eller to eller tre og setter meg med en film eller noe. Men det blir langt ifra noen fyllekveld.
Forskjell på fyllekveld og på å ta et par pils. Desverre så ser det ut som ikke alle er klar over den forskjellen. Folk burde lære ungene sine å drikke synes jeg. Lære de god alkoholkultur. Slik alkoholloven i norge er så bidrar den til økt misbruk tror jeg. I Skien i sommer så skulle det være matfestival. Det ble stort oppstyr fordi de hadde planer om å servere vin og øl. Det kan man ikke ha noe av mente KrF sine bystyrerepresentanter. Det ville jo være barn tilstede. Men er ikke det et argument FOR å servere øl og vin? Lære ungene at alkohol ikke bare er noe å drikke seg full på, men kan være en positiv del av en kulturell opplevelse og et godt måltid.

Slik det er nå så kobler folk bare alkohol med brune buler, byturer og grøftefyll. Nei vi må få alkoholen tilbake i mediebildet i en positiv kontekst slik at vi kan bryte ut av denne syklusen. Nå ser man jo nesten aldri at folk tar seg et glass øl eller vin på TV hvis det er i en tid der unger kan se. Hva fører det med seg? Jo, det forsterker inntrykket av at alkohol=fyll.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...