TheKims Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Du slipper hvertfall maset med barnebarn og lignende da, Sjur. Tror jeg skal satse på å få meg dame før jeg får meg barn isåfall. Og det haster ikke så veldig noen av delene. Heller dame enn unger, for å si det mildt. Er jo koselig, til tider. Er jo kanskje greit med en dame når man skal produsere barn:) Vet ikke helt hvordan man gjør det uten Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Thom: maks på alt og x4 på aa, flytende. Men du vet du kan trykke F8 når du vil save:P Så du kan save når du vil. Og har du problemer med og kverke noe så stikk og drep de når du har blitt sterkere. Og jeg syns det er et av de bedre rpgene som har kommet i år. Borderlands blir gull...håper jeg ...er så mye bra spill som kommer fremover at det er skummelt:P Endret 22. oktober 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Enkel og kort oppgave?? Skjønnte ikke en dritt av det der Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Ekstra kos er det å få beskjed om å bevise hvorfor ting funker som de gjør. Da skyter jeg i blinde og rabler ned noe tullball og håper på at jeg ikke er helt på villspor. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Yay, jeg fiksa skuldra mi. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Er jo kanskje greit med en dame når man skal produsere barn:)Vet ikke helt hvordan man gjør det uten Åh, nei sånt vet ikke jeg noe om. Tenker vel kanskje mer på at det er greit å få barn med ei dame du er i fast forhold med, og ikke ei du møter på byen. Lenke til kommentar
Flabba Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 god kveld i stuen. står bra til med alle? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Joda skjønnte det men følte jeg måtte kverrulere litt siden jeg ikke gjør det så ofte. Flabba: Joda går bare fint. Dobbelsidig ligge sår etter å ha ligget på sofaen foran pcen hele dagen, men ellers bra Endret 22. oktober 2009 av Big tony Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 står bra til med alle? Seff. Weed the wild ffs. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Er jo kanskje greit med en dame når man skal produsere barn:)Vet ikke helt hvordan man gjør det uten Åh, nei sånt vet ikke jeg noe om. Tenker vel kanskje mer på at det er greit å få barn med ei dame du er i fast forhold med, og ikke ei du møter på byen. Hva snakker dere om egentlig? god kveld i stuen. står bra til med alle? Iallefall her. Drikker te med honning. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Somadril ble flyttet til reseptgruppe A i 2007. Det vil si? Legemiddelverket deler legemidler inn i klasser basert på et sett kriterier, blant annet risikoen for misbruk, innholdet av stoffer som klassifiseres som narkotiske og hvorvidt legemiddelet inneholder stoffer som det bør utvises særlig forsiktighet ved. Reseptgruppene rangeres fra A-C, hvor A omfatter narkotiske stoffer, B omfatter vanedannende medikamenter og C omfatter ikke vanedannende medikamenter. En siste gruppe, gruppe D, omfatter alle legemidler som ikke er reseptbelagte. For medikamenter i reseptgruppe A gjelder særskilte regelverk i henhold til rekvisisjon, og det er slik at autoriserte rekvirenter utenfor sykehus, sykehjem o.l må bruke særskilte blanketter autorisert av Sosial- og helsedirektoratet for å skrive ut rekvisisjoner. De fleste fastleger vil være svært tilbakeholdne med å rekvirere legemidler i gruppe A, og de rekvireres som oftest bare ved særskilte behov på grunn av faren for avhengighet og de ofte alvorlige bivirkningene. Helsedepartementet har ved flere anledninger fått legemiddelverket til å foreta omklassifiseringer av preparater. Årsaken kan være at ny forskning i inn eller utland fører til bedre dokumentering av skadevirkninger som gir grunn for å flytte preparatet opp eller ned, eller at man ønsker å redusere rekvireringen av andre årsaker. Jeg ser nå at Somadril ble trukket fra markedet i 1. mai 2008, og årsaken til at det ble hevet til gruppe A som jeg konstaterte tidligere var tydeligvis for å begrense bruken som et ledd i utfasningen. Som en digresjon når vi først er inne på dop og narkotika så ble alle flunitrazepam-preparater flyttet til gruppe A for noen år tilbake da man så at de ble benyttet som ulovlige rusmidler. Ved å flytte dem til gruppe A kneblet man i prinsipp også den utstrakte rekvireringen, og dermed hindret man at slike preparater ble videresolgt av mottakere og dermed havnet på det ulovlige markedet. Man har prøvd liknende innskrenkningstiltak for blant annet Valium, Stesolid og Rohypnol tidligere, men man har sett at det stort sett bare fører til et skifte i forsyningskjeden. Der hvor det før var leger i Norge som indirekte sto for forsyningen oppsto det i vakuumet som fulgte flere organiserte miljøer som i dag tjener store penger på å smugle de samme stoffene inn til landet og videreselge dem til gatepris. Edit: TLDR: Reseptgruppe A er forbeholdt medikamenter med særskilt risiko for avhengighet og kraftige bivirkninger og reguleres strengere en andre legemidler. Endret 22. oktober 2009 av fargoth Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Det vet vi ikke helt. Situation normal, altså! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Ble litt for mye hjerneføde nå på kvelden. Altså innlegget til fargoth Endret 22. oktober 2009 av Glimti Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Foreks. Dolkontin( er i A-gruppen ) som er et kraftig opiat som foreks. blir brukt på kreftsyke eller andre sykdommer med store smerter, og som ventekvote hvis du skal over på metadon, subuxone osv.. Jeg gikk på 500mg om dagen i 1år og herregud så dårlig man blir når man går av de. Rett av altså. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 LueDotten og jeg hadde det gøy i kveld; Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hmm. Da var jeg ferdig med øvingene, hva skal jeg finne på nå? Er ikke trøtt enda :/ Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Foreks. Dolkontin( er i A-gruppen ) som er et kraftig opiat som foreks. blir brukt på kreftsyke eller andre sykdommer med store smerter, og som ventekvote hvis du skal over på metadon, subuxone osv.. Jeg gikk på 500mg om dagen i 1år og herregud så dårlig man blir når man går av de. Rett av altså. Skal man ikke trappe ned på sånne piller? Å slutte brått kan umulig være sundt Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Det er ingenting som er sunt lenger i dagens samfunn. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jo øl er det sunneste jeg vet om. Fy flate man blir frisk på det i en dag:) Lenke til kommentar
MSg Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Man skal seponere sterke medikamenter ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg