Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Men tenker du og snakker du nynorsk da? Eller er du 100% bokmål bortsett fra i norsktimene, hvor du blir undervist i nynorsk?

Vell, dialekten min ligner nok mer på nynorsk enn bokmål, lokalaviser er jo også på nynorsk og alle lærerne bruker nynorsk. Likevel føler jeg det mer naturlig å skrive og bruke bokmål siden det blir brukt overalt ellers som f.eks på TV og nette.

Jeg tenkte å begynne å skrive nynorsk på forumet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=890855

Tror du bør tenke på andres velvære, og holde deg til bokmål :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men tenker du og snakker du nynorsk da? Eller er du 100% bokmål bortsett fra i norsktimene, hvor du blir undervist i nynorsk?

Vell, dialekten min ligner nok mer på nynorsk enn bokmål, lokalaviser er jo også på nynorsk og alle lærerne bruker nynorsk. Likevel føler jeg det mer naturlig å skrive og bruke bokmål siden det blir brukt overalt ellers som f.eks på TV og nette.

Jeg tenkte å begynne å skrive nynorsk på forumet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=890855

Det synes jeg du skal drite i Metalheart. Det tar lengre tid å lese nynorskinnlegg. Spesielt om det er mange skrivefeil.

Lenke til kommentar
Var bare en flaske, og den er ikke tatt enda.

Står og venter på at jeg skal bli ferdig med saften :p

Litt skremmende.

Sitter og laster opp bilder fra Storåsfestivalen 2004 og 2005 til Facebook og er ikke helt med i denne verden, så tar jeg en slurk av saftflaska mi og får totalt sjokk fordi colaen min smaker saft.

Går ikke opp for meg før etter en stund med titting på innholdet i flaska at det er saft jeg drikker og ikke cola :p

Person allerede høy og forvirret av "eukalyptus-olje" *notert*

Jeg tror nok vi må ta en alvorlig prat ...

Lenke til kommentar
Jeg og. JEg er en fe som i "fantasivesenet", ikke som i noen ku, geit, sau, hest, jeg driter i hva faen man vil kalle det, jeg er en FE. Sånne små blomsterfolk.

En koselig fe? Som sprer masse hygge og magi? Du stjeler vel ikke tenner?

Stjeler ikke tenner, jeg er snill. :wee:

Jeg og. JEg er en fe som i "fantasivesenet", ikke som i noen ku, geit, sau, hest, jeg driter i hva faen man vil kalle det, jeg er en FE. Sånne små blomsterfolk.

Pics? Jeg tror ikke på feer nemlig. Basta!

NEI! :-|

Dessuten bruker jeg ikke vinger i hverdagen, skal jo fungere som menneske og gå på skole og sånn og.

Lenke til kommentar
Jeg er jo alltid snill med deg. :wee:

Øh.. nei?

tenkte bare att det er en stor blomst... var du som sa du ikke viste om noen så store :p

og solsikker er så store... sier ikke eplefe/epleku er en solsikke :p

Ja, men logikken henger jo ikke på greip. :roll. Hvis eplefe er en så stor blomst må hun være en solsikke. Og hun er absolutt ikke en solsikke.

Lenke til kommentar

Det får du bare gjøre for min del, gjør ikke meg noe. Men jeg har en følelese av at endel brukere ikke har sansen for nynorsk (Ikke jeg heller det da, men det går helt greit å lese noen innlegg med det også). Om du vil skrive nynorsk så ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skal gjøre det :) Det er jo tross alt du som bestemmer, ikke vi.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...