Licht Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Og hvis du nå møter opp på sesjon som jente, og forteller dem at du vil løpe rundt i skogen med våpen, kan du fremdeles ombestemme deg helt til du får på deg den tettsittende kamuflasjedrakten i latex (det er det de går i, yes? var i alle fall det inntrykket jeg fikk av brosjyrene de delte ut på sesjonen). ... Og sannsynligvis etter det også. Jeg finner ikke USB-pennen min. :< Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Bah. Da må jeg sette meg inn i <div>. Jeg som hadde håpet å slippe det. Ja ja. Endret 30. januar 2008 av Datasmurf Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Bah. Da må jeg sette meg inn i <div>.Jeg som hadde håpet å slippe det. Ja ja. Slippe den viktigste html-koden? Med den så kan index bare være divs og php include Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg kommer aldri i verden inn i millitæret om jeg prøver en gang. Tro meg. Men L4r5: Årskullet etter meg, altså 91-modellene har sesjonsplikt, så verneplikt for jenter er ikke langt unna. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Kanskje et pliktår for all norsk ungdom uansett kjønn kunne gjort noe her?Tvangsarbeid er heldigvis i strid med menneskerettighetene. Tanken om at staten skal ha rett til å stjele et år av noens liv er forkastelig. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Bah. Da må jeg sette meg inn i <div>.Jeg som hadde håpet å slippe det. Ja ja. Du mener du må sette deg inn i CSS? 8D Fant USB-pennen, forresten. Jeg kommer aldri i verden inn i millitæret om jeg prøver en gang. Tro meg.Men L4r5: Årskullet etter meg, altså 91-modellene har sesjonsplikt, så verneplikt for jenter er ikke langt unna. Uhm. Var det ikke sånn at fra og med 90-kullet hadde sesjonsplikt, da? Og ber du om å komme inn, kommer du sikkert inn. Jenter hjelper på moralen osv. Selv om de kanskje ber deg om å ta ut piercingene før du skal ut i felten. Endret 30. januar 2008 av Zealuu Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg kommer aldri i verden inn i millitæret om jeg prøver en gang. Tro meg. Jeg kom jo inn med karakter 9 (best) på alt fysisk og 7 (nest best) på teoritestene 1-3-4-5-6-7-9 ikke dårlig til å være en som bruker 10-12 timer daglig foran dataen ^^ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Tanken om at staten skal ha rett til å stjele et år av noens liv er forkastelig. Men herregud for et år en får Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Er ikke helt det med intelligens og fysikk som skremmer meg. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Er ikke helt det med intelligens og fysikk som skremmer meg. SÅ hva skremmer deg? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Men L4r5: Årskullet etter meg, altså 91-modellene har sesjonsplikt, så verneplikt for jenter er ikke langt unna.Godt verden går fremover. Nå snakker jo regjeringspartiene om verneplikt for kvinner også, men de er veldig splittet. Tvangsarbeid er heldigvis i strid med menneskerettighetene. Tanken om at staten skal ha rett til å stjele et år av noens liv er forkastelig.er det så forkastelig å forvente at man gir noe tilbake til landet sitt? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Er ikke helt det med intelligens og fysikk som skremmer meg. SÅ hva skremmer deg? Jeg tror ikke de vil ha meg i nærheten av skarpladde våpen. : DJeg kunne tenkt meg et år som sivilarbeider, da. Tvangsarbeid er heldigvis i strid med menneskerettighetene. Tanken om at staten skal ha rett til å stjele et år av noens liv er forkastelig.er det så forkastelig å forvente at man gir noe tilbake til landet sitt?Ja, hvordan var ditt år igjen? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 er det så forkastelig å forvente at man gir noe tilbake til landet sitt? Gir? Nei. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg tror ikke de vil ha meg i nærheten av skarpladde våpen. : DJeg kunne tenkt meg et år som sivilarbeider, da. Du får et skjema du kan fylle ut da, der du opplyser om hva du vil. Haker du av for sivilarbeider der, vil jeg tro du er mer eller mindre garantert å få bli det. Sesjon er ganske morsomt, forresten. Du bor jo i Bergen, så kanskje du er heldig og får han sesjonsoffiseren som snakker om artilleridivisjonen sin - "VI HAR DE STØRSTE JÆVLA KANONENE" - på en veldig infantil og søt måte. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Tvangsarbeid er heldigvis i strid med menneskerettighetene. Tanken om at staten skal ha rett til å stjele et år av noens liv er forkastelig.er det så forkastelig å forvente at man gir noe tilbake til landet sitt? JA FY FAEN! Vi betaler jo skatt i hytt å pine, er faen meg ikke det nok??Hva godt har vårt land gjort oss??? *riste på hodet* Vi får faen meg sydd puter under hver eneste kroppsdel vi får av staten..et nesten år er for mye å forlange å gi igjen.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Ja, hvordan var ditt år igjen? De ville ikke ha meg. Jeg sier ikke at det ikke skal være untak eller mulighet for å slippe om det er spesielle omstendigheter. Jeg vil bare at hovedregelen skal være at alle skal. Men som sagt så nevner jeg at det kanskje kunne vært på tide med en reform av hele vernepliktsystemet. La oss si at det kommer som en forlengelse av videregående kanskje for eksempel. Da kunne staten nyttegjort seg av mye flere ressurser. Alt i alt så tror jeg det ville ført med seg flere positive virkninger enn negative. (Forresten ikke min idé men jeg er svært enig i den. Husker ikke hvor jeg plukket opp denne idéen i farta) men brb... mat Endret 30. januar 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg hadde egentlig sesjon i fjor. Også glemte jeg å møte opp. Så jeg fikk ny oppmøtelapp til februar i år. Og. Jeg finner den ikke. :\ Du skal egentlig ha om et år da. Jeg hadde for 2 uker siden og jeg et kull eldre enn deg Nei? Det året man fyller 18. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Nei? Det året man fyller 18. Rart jeg var der en måned før jeg fyller 19 da Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hva med pasifister? Siviltjeneste til dem? Militærnektere ellers? Bare å fjerne ytringsfrihetenog fri vilje det året, så gjør de som staten bestemmer, null stress. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hva med pasifister? Siviltjeneste til dem? Militærnektere ellers? Bare å fjerne ytringsfrihetenog fri vilje det året, så gjør de som staten bestemmer, null stress. Kontorjobber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg