L4r5 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 PS: Er den dokumentaren om han norske soldaten eller? Om han som omkom i november ja. Han overlevde først en veibombe og så dro han hjem på perm. ender en uke etter at han kom tilbake så ble han drept av en annen veibombe. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Frisk luft gjør meg kvalm, tror jeg er for vandt med den klamme lufta i leiligheten min? Jeg får stort sett hodepine av all luftforandring, det være seg om jeg forlot det gamle rommet mitt til fordel for å gå opp og lage meg mat, se familien, gå på kontoret og preike med pappa, eller om jeg nå forlater hybelen for å gå ut å hente posten, kaste søppel, gå på skolen eller røyke Sant, men blir ikke så mye friskluft av å stå ute og røyke, dog, det er vel et bedre alternativ enn å sitte her å kode css og xhtml med Withnail and I i bakgrunnen. Hvorfor spør du når du allerede har bestemt deg? Jeg suger i å ta avgjørelser. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Reprise av brennpunkt fra i går?Utrolig sterk dokumentar med tanke på hvordan det ender. Synes det er sterkt gjort av foreldrene å fortsatt la dem sende den etter det som skjedde. Broren min kjente fyren litt gjennom airsoft'en. De hadde vært på en del treff sammen bl.a. Ser ut som det er brennpunkt ja.Det hadde ikke vært jeg som hadde sluppet ut en slik video av min døde sønn. Eller...vel..det vet man kanskje ikke før man er i situasjonen. Må være helt...fubar. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 PS: Er den dokumentaren om han norske soldaten eller? Om han som omkom i november ja. Han overlevde først en veibombe og så dro han hjem på perm. ender en uke etter at han kom tilbake så ble han drept av en annen veibombe. Jævlig triste greier ja. Hadde tenkt meg til afghanistan selv, men ombestemte meg da det hendte. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det var ikke som om de lagde dokumentaren fordi han døde da. Han var med på en dokumentar og SÅ døde han. Sto på vg.no eller db.no en artikkel om det i går. Der sa foreldrene at de aldri var i tvil om at den fortsatt skulle sendes. Men, tungt, det var det nok for dem. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jævlig triste greier ja. Hadde tenkt meg til afghanistan selv, men ombestemte meg da det hendte.Hvorfor det?At slike ting skjer der nede er jo ikke akkurat noe nytt. Kan hende vi ble litt mer oppmerksom på det bare. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Aah, modellproblemer løst. Jess. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jævlig triste greier ja. Hadde tenkt meg til afghanistan selv, men ombestemte meg da det hendte.Hvorfor det?At slike ting skjer der nede er jo ikke akkurat noe nytt. Kan hende vi ble litt mer oppmerksom på det bare. Ja er klar over det, men jeg åpnet øynene litt mere da. Jeg vil ikke dø der nede. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det er da en realitet som man ble ganske så påminnet og drillet helt vanvittig på og...det er en del av å reise nedover dit, det er en grunn til at du får en AG med deg nedover. Hvis du ombestemte deg pga det så..vel..var du egentlig bestemt på å reise nedover da mann? Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det er da en realitet som man ble ganske så påminnet og drillet helt vanvittig på og...det er en del av å reise nedover dit, det er en grunn til at du får en AG med deg nedover. Hvis du ombestemte deg pga det så..vel..var du egentlig bestemt på å reise nedover da mann? Jo, men du har liksom det i tankene med at Norske soldater ikke er så utsatt som andre der, men med de siste tids hendelser så beviser det det motsatte. Det er en grunn til at det ble veldig mye diskusjon om man skulle ha soldater der nede eller ikke. Men nei, var ikke 100% bestemt. Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg kjenner to som er i Afganistan nå. Ei jente og en gutt. De norske soldatene har ikke lov til å skyte/gå til angrep før afganerne gjør det. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Jeg kjenner to som er i Afganistan nå. Ei jente og en gutt. De norske soldatene har ikke lov til å skyte/gå til angrep før afganerne gjør det. Selvfølgelig ikke. Kalles Rules of Engagement. Veldig strikt på det der. Problemet er vel at de ikke ''angriper'' men at de bruker bomber/selvmordsbombere. Du ser det ikke komme. Gah, skal straks ut igjen. Endret 30. januar 2008 av Rasch Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jo, men du har liksom det i tankene med at Norske soldater ikke er så utsatt som andre der, men med de siste tids hendelser så beviser det det motsatte.Det er en grunn til at det ble veldig mye diskusjon om man skulle ha soldater der nede eller ikke. Men nei, var ikke 100% bestemt. Vel, jeg satte iallefall ikke igjen med den følelsen etter den treningen og all den informasjonen vi hadde da jeg hadde førstegangstjeneste. Men jeg skjønner at du mener/mente det, vi nordmenn er jo fredsmeglere..oslo-avtalen og en fredelig nasjon. Men slike hendelser kan ramme hvem som helst der nede, det er en på en måte noe av det en må innse og ikke at alt er bare perlefint fordi at vi er fra det lille uskyldige landet Norge. Var tungt og ikke kunne være med den gjengen som en hadde bodd et år sammen med i førstagengstjenesten. Det kameratskapet og jah...jeg hadde så jævlig lyst til å dra. Men ting gikk ikke slik..man må prioritere og da var mamma tross alt viktigere. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg hadde egentlig sesjon i fjor. Også glemte jeg å møte opp. Så jeg fikk ny oppmøtelapp til februar i år. Og. Jeg finner den ikke. :\ Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg hadde egentlig sesjon i fjor. Også glemte jeg å møte opp. Så jeg fikk ny oppmøtelapp til februar i år. Og. Jeg finner den ikke. :\ Du skal egentlig ha om et år da. Jeg hadde for 2 uker siden og jeg et kull eldre enn deg Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Du skal egentlig ha om et år da. Jeg hadde for 2 uker siden og jeg et kull eldre enn degSå jeg kan skulke denne gangen og? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Ingen som tvinger jenter til å møte opp på sesjon (foreløpig) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) lolz Endret 30. januar 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Ingen som tvinger jenter til å møte opp på sesjon (foreløpig) Nei, men møter ikke vi mannfolk så henter purken deg..det gjorde de iallefall med storebroren min. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Jeg synes det er på tide å innføre verneplikt for kvinner også jeg. I likestillingens navn. Med dagens forsvar så trenger vi ikke alle jentene (eller guttene) i forsvaret, men vi kan kanskje reformere hele verneplikten. De snakker jo stadigvekk om krise i både helsetjenesten og skolevesenet. Kanskje et pliktår for all norsk ungdom uansett kjønn kunne gjort noe her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg