Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79
Ok. Problemstilling:

 

Jeg har en stasjonær som kjører på kablet nettverk og en laptop som ideelt sett burde gå på trådløst.

Bygget her har ingen usikra nett i nærheten som er kraftige nok, og jeg gidder ikke skifte mellom stasjonær og bærbar hver gang jeg vil ha nett på den ene eller den andre.

 

Hva gjør jeg?

Dersom du har trådløst nettverkskort i den stasjonære kan du dele internett-tilkoblingen via en AD-Hoc løsning.. :)

Lenke til kommentar
Jeg har RLE... :D
Ungdomskolen? Lol?

 

Bridge de to pc-ene?
Må isåfall ha 2 nettverks-porter på NIC sitt på den stasjonære for å gjøre det.

 

Hakke det, sjø.

 

Edit:

Er det router eller switch jeg trenger?

Spørs hvordan linjen kommer inn i huset ditt. Men siden det tydeligvis fungere ganske greit uten noe pes og styr så kan du gå for en switch. Jeg ville ha valgt en router fordi en vil ha kontroll og mulighet for firewall...
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har nettverksport i veggen som nok er koblet til en eller annen sentral, jeg vet ærlig talt ikke. Bor i "studentblokk" hvor nettlinja er delt på hele bygget.

Lenke til kommentar
Ok. Problemstilling:

 

Jeg har en stasjonær som kjører på kablet nettverk og en laptop som ideelt sett burde gå på trådløst.

Bygget her har ingen usikra nett i nærheten som er kraftige nok, og jeg gidder ikke skifte mellom stasjonær og bærbar hver gang jeg vil ha nett på den ene eller den andre.

 

Hva gjør jeg?

 

Kjøper en ruter, setter kabelen du har i stasjonære inn i DSL porten på ruteren, og tada! Da kan du koble den stasjonære på kabel gjennom ruteren og laptopen på trådløs, eller begge på kabel/trådløs

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...