Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fy faen det tar lang tid å kopiere alt som må sikkerhetskopieres før jeg prøver meg på en reinstall for å se om det hjelper :(
Hvordan har du partisjonert din(e) disk(er)? Og desto viktige, husk på å lage et image av systempartisjonen(e) etterpå slik at du ikke trenger å gjøre denne jobben flere ganger i fremtiden.

100GB på OS-disk. Resten som lagring av filmer, musikk, etc. Problemet er at for å få litt system når jeg skal kopiere det som er på lagringspartisjonen så må jeg først flytte litt rundt på det som er på de andre tre diskene. Å ha alt spredd rundt å måfå blir bare rot.

Tenker jeg først tar en grundig reformat av den disken jeg mistenker for å surre og så reinstallerer. Kan jo hende det bare er winrot. Hvis ikke det hjelper så skal den disken ut og en annen inn. Og det med å lage et image er jeg smertelig klar over hadde vært en fordel. Hver eneste gang jeg har reinstallert så har jeg tenkt at DENNE gangen skal jeg være så smart. Men skjer det? Neida... Latskapen lenge leve!

edit: Hadde jeg hatt tilgang på en del harddisker så hadde jeg tat kopi av alt jeg skulle tatt vare på og endelig laget et ordentlig system og (forhåpentligvis) fulgt det heretter. Nå blir det sånn at jeg må flyte ting frem og tilbake på et ikke helt stabilt system. Det beste hadde vært å formatert alt og laget systemet fra bunnen av.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Kanskje tiden er moden for en overhaling av lagringskapasiteten? Gjør eventuelle nødvendige prioriteringer og flesk til med noen store disker for å få orden først som sist. Data spredt over flere disker blir fort et aldri så lite tiltak om en av diskene er i ferd med å ta kvelden, og de andre ikke har nok ledig plass til å ta unna alt fra den defekte disken. Spesielt kritisk blir det om du ikke har tilstrekkelig redundans av viktige data og en av diskene tar kvelden før du får kopiert over innholdet. Når du først har orden i sysakene sparer det deg for så mange timer med arbeid at investeringen betaler seg selv.

Lenke til kommentar
Kanskje tiden er moden for en overhaling av lagringskapasiteten? Gjør eventuelle nødvendige prioriteringer og flesk til med noen store disker for å få orden først som sist. Data spredt over flere disker blir fort et aldri så lite tiltak om en av diskene er i ferd med å ta kvelden, og de andre ikke har nok ledig plass til å ta unna alt fra den defekte disken. Spesielt kritisk blir det om du ikke har tilstrekkelig redundans av viktige data og en av diskene tar kvelden før du får kopiert over innholdet. Når du først har orden i sysakene sparer det deg for så mange timer med arbeid at investeringen betaler seg selv.

Tenkte jeg skulle bytte ut 500GB-diskene mine med 1TB-disker. Akkurat nå holder jeg på med et skippertak når det gjelder sortering av filmer. Fra før så var det null system i akkurat dette. Du har helt rett i at det lønner seg å ha et gpdt system. Men har utsatt det og utsatt det i det lengste. Den siste unnskyldningen min har vært at jeg har planer om å kjøpe win7 når det kommer og det haster jo ikke før jeg skal innstallere det. :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...