Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg finner det besynderlig hvor mange som tar seg friheten til å snakke nedsettende om bibelen og religion generelt.

Mange har like lite reell erfaring med bibelen som de har med Dengismen, men allikevel finner de det for godt å pløse ut sine lite gjennomtenkte og fordummende karakteristikker av den. Jeg gremmes over naiviteten og korttenktheten til skråsikre tenåringsateister og andre som uttaler seg tilsvarende. Om deres holdninger til- og utviste kunnskapsnivå om- religion er rettledende for deres karakter ellers, lurer jeg på hvilken nytte videre kunnskapsformidling vil gjøre dem.

Om alle som kaller bibelen en eventyrbok skulle utvist dem samme bråkjekkheten om andre emner i et vitenskapelig fora ville deres uvitenhet og kunnskapsløshet fort sendt dem på hode og ræva ut den samme døren de kom inn.

Jeg oppfordrer de fleste til å bruke sin energi på søke kunnskap fremfor å gulpe opp sin egen uvitenhet om igjen og om igjen inntil vi alle ligger her å svømmer i den samme guggen. Vær heller et lysende fyrtårn av seriøsitet og objektivitet fremfor å sverte den analytiske tankegang med grunnløst spott.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Jeg finner det besynderlig hvor mange som tar seg friheten til å snakke nedsettende om bibelen og religion generelt.

Mange har like lite reell erfaring med bibelen som de har med Dengismen, men allikevel finner de det for godt å pløse ut sine lite gjennomtenkte og fordummende karakteristikker av den. Jeg gremmes over naiviteten og korttenktheten til skråsikre tenåringsateister og andre som uttaler seg tilsvarende. Om deres holdninger til- og utviste kunnskapsnivå om- religion er rettledende for deres karakter ellers, lurer jeg på hvilken nytte videre kunnskapsformidling vil gjøre dem.

Om alle som kaller bibelen en eventyrbok skulle utvist dem samme bråkjekkheten om andre emner i et vitenskapelig fora ville deres uvitenhet og kunnskapsløshet fort sendt dem på hode og ræva ut den samme døren de kom inn.

Jeg oppfordrer de fleste til å bruke sin energi på søke kunnskap fremfor å gulpe opp sin egen uvitenhet om igjen og om igjen inntil vi alle ligger her å svømmer i den samme guggen. Vær heller et lysende fyrtårn av seriøsitet og objektivitet fremfor å sverte den analytiske tankegang med grunnløs spott.

foma84.jpg

?

Lenke til kommentar

Jau.

Alesis Ion

Alesis A6 Andromeda

Roland D-50

Ensoniq SQ-80

Yamaha DX7S

Yamaha CS-5

Analogue Systems modular synth

Waldorf Blofeld

Nord Micromodular

Det ble visst 9 det. Faen. Et par av dem er så små at de står inni et skap, ja.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...