Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Jeg skjønner meg ikke på deg i det hele tatt :p

 

Er ikke meningen det, jeg er et lite mysteri av meg. Også det man kaller totalt Randomness!

 

Mer randomness fra deg, og nettet kuttes!

 

 

Ja, jeg er en bitch..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kan jeg ikke være random... :( Kanskje jeg skal ta med den herpa laptopen min og prøve å koble på skole nettet, da går det totalt adundas, ikke spøk heller, det skjedde med hjemme nettverket, nabo nettverket, og nesten alle jeg kjenner med trådløst nettverk.

 

Og ja jeg skal være skummel.

 

Å legge seg før 12 er fyfy, jeg har fortsatt massivt med energi etter 24 timer med søvn.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lasta ned noen filmer, men jeg har lasta ned en drøss med tegneserier. [..] Thorgal [..]

 

Thorgal er nice, lastet ned og leste album 1-30 på svensk tidligere i år. Genial serie.

 

Antar det er svensk du også leser på?

Jepp :)

 

Also, Knewt, WTF?!

 

 

Og ... Jeg skulle ønske jeg hadde fått lov til å gå på riding da jeg var liten og ville det, nå er jeg redd for hester og tør ikke. Og har uansett ikke råd :/

Lenke til kommentar

funny-pictures-cats-are-in-purple-quicksand.jpg

 

 

Bare jeg som er latterlig dårlig til å skille farger fra hverandre (merk: fargeblind) eller er dette mørkeblå og ikke lilla? :hmm:

 

Jeg har denne på min side som forteller meg at den er nærmere lilla enn blå. Men ikke knall-lilla.
Det var litt interessant, hvordan kommer den frem til det resultatet? Jeg har brukt noen minutter på å prøve å finne en definisjon av de ulike fargene, og fargespekteret som baserer seg på bølgelengde var den første tilnærmingen som slo meg. Jeg tenkte først på å prøve å finne svaret på om en eller flere av fargetonene i bildet var lilla eller blå ved å konvertere RGB-verdien til en gitt piksel i bildet til samsvarende bølgelengde ved bruk av følgende algoritme. Problemene oppstår derimot med alle de ikke-spektrale fargene slik som purpur som ikke kan defineres med en enkelt bølgelengde. Jeg har ikke klart å finne noen eksakt definisjon på når blå går over til lilla i forhold til et spesifikt fargerom, men det kan kanskje skylles at min forståelse for de matematiske beskrivingene av ulike fargemodeller er heler mangelfull.

 

Wikipedia har derimot en standard de forholder seg til i forhold til HSL/IHS representasjonen av punkter i RGB-fargemodellen. Forholder man seg til den skulle alt over 240° (i forhold til kulør) nærme seg magenta mens alt lik 240 eller under frem til 180 grader gå mot blå-turkis. Det påpekes i HSL/IHS representasjonen at man ikke trenger noen konvertering mellom Photoshop og Wikipedia. Verdiene for kulør i forhold til HSL/IHS i det originale bildet varierer mellom 238 og 239 grader (se vedlegg) og dermed kan man på bakgrunn av det si at kuløren i bildet er blå og ytterst svakt hellende mot turkis.

 

Med andre ord, fargen er blå.

post-49161-1252448613_thumb.png

Lenke til kommentar
Det er jo ingen store problemer det medfører at ID-nøklene ikke samsvarer med antall registrerte medlemmer. :)
Selvsagt ikke, men det er sikkert småkjipt for alle de som går rundt å tror de har runde medlemstall.. ;)

 

Hvor mange kan det være som faktisk bryr seg om slikt da? :p

Nei si det. Forøvrig må innleggstelleren på forsiden også være feil. Froskenfrode er i følge forsiden nyeste medlem og i følge profilen er han medlem nummer 200194. På forsiden står det at forumet har 178569 registrerte medlemmer. Differansen mellom medlemstallet på forsiden og det som oppgis i profilen er 21625. Du er medlem nummer 21011 i følge profilen og trekker man fra differansen er du medlem nummer -614. Altså er begge tellerne feil eller det egentlige medlemstallet er 200194. Da lurer jeg på hvor mange medlemmer det egentlig er her på forumet. Dersom det er noen av disse tallene som brukes utad i media eller for å sette ranking på dette forumet i forhold til andre er det jo basert på feilaktige tall.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...