Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei har raskere en det, kjører kabla via en switch som gir meg 100Mbs, husker ikke hvor stor linje jeg har. Vertfall så er det den største man kan ha fra leverandøren. Er vant til sånna piratebay nedlastninger med 3 seeds og en fil på 3 gigg som, somregel kan ta timesvis så rundt 5 min sjokka meg, trodde jeg kunne sette på nedlastninga og la den gå over natta men slapp vist d.

 

NATTA ! :D

Lenke til kommentar

Jeg synes man skal ta det litt rolig med W7-hysteriet. Jeg har de samme problemene med W7 som jeg hadde med Vista fordi jeg bruker den samme maskinen med de samme driverne. Har en Hardware eller driverproblemer med Visa vil disse mest sannsynlig følge med når man migrerer over til W7. W7 er snappy og jevnt over litt frekkere i fisken men det føles som hva er er, en raffinert og nedstrippet versjon av Vista.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Hvis det er en ting jeg ikke likte med windows 7, så er det at de jævla lagspikene til alle med mer enn 3bg RAM og RT61 basert trådløst netverkskort! Inkl. meg! FFFUUUUUU

 

Egentlig ikke et stort problem, det finnes jo en fix, men da er det et stygt kommandolinjevindu som står oppe hele tiden, og jeg glemmer som regel å skru det på.

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke helt. Det tallet angir bare hvilken ID brukeren har i forumdatabasen. I databaseterminologien må alle rader ha en entydig nøkkel (primærnøkkel) slik at man kan finne igjen informasjonen i databasen, og tallet er bare en slik nøkkel. :)

Forumdatabasen vi har nå er den samme som ble brukt i starten til forum.hardware.no back in teh days i 1999 eller så, om jeg ikke tar feil nå. Da brukte forumet en helt annen forumprogramvare, og databasen så helt anderledes ut. Etter utskiftning av forumprogramvare, gjentatte oppgraderinger, endringer, osv., så har antallet registrerte medlemmer kommet "ut av sync" med den auto-genererte ID-nøkkelen. Så antallet registrerte brukerkontoer som er lagret i databasen er på "bare" 178 511 medlemmer i skrivende stund. :)

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke helt. Det tallet angir bare hvilken ID brukeren har i forumdatabasen. I databaseterminologien må alle rader ha en entydig nøkkel (primærnøkkel) slik at man kan finne igjen informasjonen i databasen, og tallet er bare en slik nøkkel. :)

Forumdatabasen vi har nå er den samme som ble brukt i starten til forum.hardware.no back in teh days i 1999 eller så, om jeg ikke tar feil nå. Da brukte forumet en helt annen forumprogramvare, og databasen så helt anderledes ut. Etter utskiftning av forumprogramvare, gjentatte oppgraderinger, endringer, osv., så har antallet registrerte medlemmer kommet "ut av sync" med den auto-genererte ID-nøkkelen. Så antallet registrerte brukerkontoer som er lagret i databasen er på "bare" 178 511 medlemmer i skrivende stund. :)

Jeg får inntrykk av at det er blitt gjort mye lappearbeid under panseret etterhvert som man har migrert over til nyere systemer og implementert nye funksjoner? Man kunne vel enkelt ha klasket på en fiks som trakk fra 21615 fra verdien som oppgis i profilen som medlemsnummer/brukernummer? Da ville man jo fått et nummer som samsvarer med det reelle antallet registrerte brukere, om en bare for kosmetikkens skyld. Er det i det hele tatt mulig å gjøre så spesifikke endringer med IPB?
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...