Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Fargoth: jeg har lest Pan og Victoria; Jeg er så deprimert at jeg skulle ønske jeg var så lite forvirret som hovedpersonene i nevnte bøker.

 

Hvorfor skal alt være så vanskelig?

 

Jeg forstår meg ikke på det motsatte kjønn. Selv om det er et halvår siden *hun* droppet all kontakt og ikke vil ha mer med meg å gjøre så påvirker det meg. Det er for jævelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gah, jeg hater læreren min. Han er ikke fornøyd med noe annet enn det beste og mente at jeg burde ha latt være å dra på festival og heller konsentrere meg om å få ferdig fitte-oppgaven ><

HAT!

Ånei, ånei. En lærer som vil at du skal gjøre ditt beste? :roll:

Jeg kunne gjort mitt beste om jeg hadde hatt tid til det, men det hadde jeg ikke, men han er ikke fornøyd med noe som bare er ok.

Dessuten, jeg er veldig care når det kommer til å få A i dette faget.

Får jeg E er jeg fornøyd. Som vanlig.

Lenke til kommentar
Fargoth: jeg har lest Pan og Victoria; Jeg er så deprimert at jeg skulle ønske jeg var så lite forvirret som hovedpersonene i nevnte bøker.

 

Hvorfor skal alt være så vanskelig?

 

Jeg forstår meg ikke på det motsatte kjønn. Selv om det er et halvår siden *hun* droppet all kontakt og ikke vil ha mer med meg å gjøre så påvirker det meg. Det er for jævelig.

Johannes fikk aldri sin "Beatrice" (Victoria) fordi han alltid gjorde som Peer Gynt, han gikk utenom bøygen. Hans egen mangel på selvinnsikt og handlekraft i forhold til å ta ett oppgjør med de hemmende kreftene i seg selv forårsaket både hans og Victorias ulykkelige kjærlighet.

 

Thomas Glahn var så forvirret at han selv ikke innså hva han egentlig var på søken etter. Hans liv ble preget av kaos og uforløste behov fordi heller ikke han evnet å ta et oppgjør med seg selv.

 

Forøvrig kan du trøste deg med at du vil komme over *henne* i løpet av et halvt til et års tid. Det hjelper vel lite her og nå, men i retrospeksjon vil du bare se tilbake på hva enn din situasjon i forhold til *henne* er, med et melankolsk sukk og noen sporadiske tanker om hva som kanskje kunne ha blitt. Det er bare i litteraturen svermeriet og hengivenheten varer livet ut..

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Joda. Det var jo egentlig aldri mer enn et godt vennskap. Trodde en stund at det kunne bli noe mer, men der og da kunne jeg ikke prøve meg på noe mer; hun trengte en god venn. Det trengte jeg også.

 

Desverre oppførte jeg meg høyst idiotisk under et mentalt sammenbrudd i vår. Sånn perfekt timet sammen med noe lignende til henne. Da gikk selvfølgelig alt til helvette.

 

Jeg angrer ikke på noe; jeg nøt det vi hadde der og da. Hun var en vakker jente med et mystisk og vakkert sinn. Jeg er bare glad for at skjebnen lot veiene våres krysses. Hun var gal. Hun var rar. Hun var herlig. Hvordan skal kjedelige jeg noensinne treffe noen som kommer i nærheten av henne?

 

Men egentlig er det selve livet som jeg sliter med å se fornuften i. Jeg gir faen, jeg er sta og kjemper meg gjennom det alikevel. Jeg kan ikke gi opp, jeg kan bare håpe at jeg ender opp med å trives engang.

Lenke til kommentar

Det eneste du noen sinne kan håpe å kontrollere, er deg selv. Det mest elementære første steg mot tilfredshet er å genuint trives i selvet. Hva enn som skjer, vil du alltid ha deg selv. Om du vender blikket innover og ikke opplever fullstendig gjennomskuelighet har du fortsatt noe å jobbe med. Å bruke energi på å kjempe mot noe du ikke kan kontrollere er som å prøve drenere et hav. Verden vil sjeldent oppfattes bedre enn sinnstilstanden du er i, ordner du førstnevnte pleier resten å følge med.

 

Forøvrig tok Hume et oppgjør med fornuften for en god stund tilbake, så ingen vits i å kjempe i motvind.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Æsj, syk i dag også, så jeg holder meg hjemme.

 

 

Er det noe galt med meg når jeg heller vil på jobb enn å være hjemme?

Likesågreit å gjøre noe fornuftig på jobb, istedenfor at jeg bare blir sittende å se på TV eller sittende forran PCen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...