Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Lærerne skulle ikke hatt låv og gi oss lekser.

De kan jo faktisk rett og slett torturere oss hjemme også !!!

Og visst man vil at elevene skal lære gjør skolen mer arti!

Ungdomskolen suger hard !

Dog er den høyst nødvendig, slik at man får luket ut stygge skrivefeil blandt visse forumbrukere av den yngre garde :fun:

Dæven døtte, jammen fant jeg to til!

Endret av clvn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Dog er den høyst nødvendig, slik at man får luket ut stygge skrivefeil blandt visse forumbrukere av den yngre garde :fun:

Derfor Norge burde legge om skole ordningen...

Fordi man lærer altfor lite av de timene som er..

Slik som halve klassen min vi må øve på og skrive for hånd og ikke lære seg og skrive rett, man skriver jo nesten aldri mer mer for hånd etter skolen kanskje underskrift.. :ermm:

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar

Derfor Norge burde legge om skole ordningen...

Fordi man lærer altfor lite av de timene som er..

Slik som halve klassen min vi må øve på og skrive for hånd og ikke lære seg og skrive rett, man skriver jo nesten aldri mer mer for hånd etter skolen kanskje underskrift.. :ermm:

Man kan jo spørre seg om det er skolesystemet eller de norske elevene som er problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg vet at mange prøver hard med og følge med, men at læreren ikke skjønner at personen ikke forstår..

Jeg selv klarer nesten ikke og følge med siden de bare LESER rett ut av boka jeg kunne jo like så godt lest det selv trenger ingen til og stå og si det til meg..

Lenke til kommentar
Hva er det som er så bra med det Finske skolesystemet?
Finland presterte best av 57 land i OECDs PISA 2006. Se her og her. Hele teksten finner du her og en bakgrunnsrapport for Finland i forhold til dette finner du her. Litt mye å lese, men er du interessert i skolesystemet i internasjonal sammenheng og eventuelt problemene i forhold til det norske skolesystemer er det en fin innføring. Den norske rapporten "Tid for tunge løft", se her, som Utdanningsdirektoratet fikk på plass i etterkant av PISA-undersøkelsen 2006 setter fokus på norske elevers prestasjoner i forhold til andre land. Den er også vel verdt en titt om du er genuint interessert. Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...