Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja'a. Da fikk vi beskjed om å bli kjent med ubuntu frem til lunsj. Hurra.

Ern' en bra kar, da?

hvorfor Ubuntu? det er jo en av de dårligste Linux Os'ene. på alle maskinene jeg har installert Linux på er det kun ubuntu som ikke har fungert. ( suse er det eneste som altid har fungert)

Ubuntu er vel muligens det OS-et som er mest nybegynnervennelig. Derfor valgte de Ubuntu. Problemed ditt relatert til Ubuntu er nok at du har kjip/eksotisk maskinvare, laget av produsenter som ikke har latt utviklere få tilgang til spesifikasjoner/virkemåte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg er også våken. Våkna for en halvtimes tid. Døgnrytmen blir nærmest litt surrete, med tanke på at jeg våknet klokka halv 7 i morges og ikke fikk til å sove før en stund. Har stått opp halv 7 hver dag denne uka grunnet jobb. Men på et vis er det kjekt med en slik biologisk vekkerklokke, så er det skjeldent man slipper å forsove seg til jobb. F.eks måtte jeg til stadighet spørre en medarbeider hvordan han fikk til å forsove seg med hele 4 timer, mens det meste jeg har fått til er en halvtime før kroppen spretter opp som en ladet springfjær for å haste til jobb.

Men det kan hende det ligger en del i underbevisstheten som har en liten relevans med hvor mye man faktisk er innstillt på å gå på jobb. Men men.. Jobb igjen i kveld fra klokka 20-05. Skal faktisk bli godt å slippe dagvakt i dag. Jævlig stress nå som skolen har starta på og forvirringer med skolekjøringer.

Så i dag blir det chill med Tales of Monkey Island ep.2. Tør ikke sette meg ned med FF7, for da glemmer jeg garantert å lage middag og sånt til dama når hu kommer hjem fra jobb i dag :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Finnes masse andre forskjeller vedrørende programarkitektur, fargegjenngivelse og utnyttelse av x64-bits prosessorer. Hardwareverden går stadig bare mer og mer mot 64-bits og 32-bits er allerede gammel teknologi som egentlig lever på lånt tid.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på 32bit eller 64bit Windows?

32bits windows klarer bare 4294967296 bytes med minne. 4 294 967 296 (gigabyte, megabyte, kilobyte, byte). Men grunnet restriksjoner i Windows, samt skjermkort og lignende, er det redusert til 3-3.5 gigabyte minne.

64bits windows har, på papiret, mulighet til 18 446 744 terabyte med minne. Men etter hva jeg har lest, har Windows 7 Pro mulighet for ca 192 Gigabyte minne.

Vi kommer aldri til å bruke så mye.

og det sa dem for mange, mange år siden om 32bit, óg.

*edit*

er selvsagt mye mer, men det er ikke vits å trekke frem. 64bit er fremtiden, 32bit er fortiden, 16bit er antekvarisk.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...