Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Editerte innlegget mitt, men for å oppsummere litt så er det nok det at det er vanskelig å få seg jobb. Begynte søkinga i Mai, men av bortimot 8 steder jeg har søkt til, har jeg fått bare ett smålunkent svar fra ett sted og positivt fra et annet. Det positive var det at jeg var aktuell dersom det ble noen ledig stilling. Noe det enda ikke har blitt.

Men søkte på utlyst stilling nå nylig hvor fristen var 17 Aug, så venter spent til da. =)

Lenke til kommentar
Editerte innlegget mitt, men for å oppsummere litt så er det nok det at det er vanskelig å få seg jobb. Begynte søkinga i Mai, men av bortimot 8 steder jeg har søkt til, har jeg fått bare ett smålunkent svar fra ett sted og positivt fra et annet. Det positive var det at jeg var aktuell dersom det ble noen ledig stilling. Noe det enda ikke har blitt.

Men søkte på utlyst stilling nå nylig hvor fristen var 17 Aug, så venter spent til da. =)

8 stillinger er ikke så mye da.

Lenke til kommentar
Vi fikk de og i går, men vi trenger bare gi de ett image og stable de på en sikker plass :fun:. NTFK er smart vettu som bestiller pc-er som er ferdig med BIOS og markering.

 

Jeg tror fadesen med conficker viser at NTFK kanskje ikke er smart. :wee:

 

Joda, vi får dem også ferdig tyverimerket, men vi har intern merking på maskinene, i forhold til årskull og studieretning og AD. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det er faktisk ikke flere bedrifter jeg kan søke på dersom jeg vil ha jobb som ikke gjør de tre siste årene mine fullstendig bortkastet. Søk som ikt-konsulent altså. Kristiansund er ikke så stor og full av ledige jobber for it-konsulenter ;)

Hadde jeg ikke vært "kresen" på det, så er det ikke så mange stillinger nei. Men pga sosial angst, så er jeg ikke så gira på å stå på butikk eller en eller annen drittjobb. Men jeg får utvidet stillinga mi på taxisentralen (sentralbord), der snakker jeg i det minste med folk over telefon i stedet for å møte de ansikt til ansikt.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Vi fikk de og i går, men vi trenger bare gi de ett image og stable de på en sikker plass :fun:. NTFK er smart vettu som bestiller pc-er som er ferdig med BIOS og markering.

 

Jeg tror fadesen med conficker viser at NTFK kanskje ikke er smart. :wee:

 

Joda, vi får dem også ferdig tyverimerket, men vi har intern merking på maskinene, i forhold til årskull og studieretning og AD. :)

Vi har degradert alle brukerne til Bruker da for å verge oss mot nye angrep :p

Lenke til kommentar
Vi har degradert alle brukerne til Bruker da for å verge oss mot nye angrep :p

Hehe, ikke sant? :)

 

Må innrømme at det hadde vært morsomt å sett litt på hva slags system de diverse skolene bruker på sine skolePCer. Her på jobb er det litt andre boller, og jeg driver nå å oppgraderer vårt XP-image med nyeste patcher. :p

 

Uten å si for mye om hvilken sikkerhet vi kjører her på bruket, så bruker vi Symantec Solution Suite til deployment, XP, WSUS til å rulle ut oppdateringer, System Center Configuration Manager til å rulle ut ny programvare og nye versjoner av eks. java o.l. Vi kjører Win2k3 og styrer tilganger med naturlige verktøy der. Policyer for fleksibel nedlåsing og tilgangstildeling. Alle brukere er begrensede brukere og maskinene har ingen andre oppstartsalternativer enn systemdisken. BIOS er selvsagt passordbeskyttet slik at man ikke kan endre disse instillingene, nettopp for å forhindre oppstart fra minnepenner og diverse bootdisker. Serveren kjører 2 diskarrays raid5, med egen backup utenom. Nettverksutstyret er utelukkende fra Cisco.

 

Det er mange IT-ansvarlige på skolene som ikke er så veldig oppdaterte, men noen av oss er faktisk ganske oppegående. Jeg liker i alle fall å tro at systemet her hos oss er relativt sikkert, men hvem vet ... kanskje jeg har en rouge her?

Lenke til kommentar

Lol, jeg tror jeg har overgått randomskalaen til meg og noen kompiser.

 

Sendte dette til en kompis i fylla en gang etter han spurte om jeg skulle være med på byen:

"Du er klar over at geita di fremdeles er på feil plass med mitt akebrett. Du kunne hørt på forhånd om geita kunne lånt klypa istedenfor å stikke av med søplebøtta mi.

For den kjelen hadde passet fint med den søte kjolen jeg kjøpte i går."

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...