Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på camping tur for litt siden og der prøvde jeg meg litt på skateboard. jeg fikk virkelig sansen for det og har veldig lyst på skateboard selv. men jeg er ingen ekspert så jeg trenger tips hvis noen kan hjeple meg :)

jeg er nybegynner og trenger tips om hvor jeg kan få kjøpt et bra skateboard og om til hvilken pris som er best ( trenger ikke kjepedyrt bare det holder deg bra noen år) ????

Lenke til kommentar
GJETT hvem som har brukket håndleddet??

Og GJETT hvem som måtte vente i 6 timer på sykehuset på å få behandling??

Jepp, det var meg. :)

How come?

Hvordan det skjedde: Spilte fotball, var keeper når en galning skulle skyte. Han skøyt knallhardt rett på meg, jeg skulle redde, og den traff på feil plass for å si det sånn.

Og på sykehuset måtte jeg vente i 6 timer pga. at ingen på sykehuset merket meg eller noe. Jeg satt helt alene med moren min på venterommet i 6 timer. Til slutt sa vi i fra.

Lenke til kommentar
Var på camping tur for litt siden og der prøvde jeg meg litt på skateboard. jeg fikk virkelig sansen for det og har veldig lyst på skateboard selv. men jeg er ingen ekspert så jeg trenger tips hvis noen kan hjeple meg :)

jeg er nybegynner og trenger tips om hvor jeg kan få kjøpt et bra skateboard og om til hvilken pris som er best ( trenger ikke kjepedyrt bare det holder deg bra noen år) ????

Du burde spørre her ;)

Men siden jeg er snill, så hjelper jeg deg her. :p Når du skal ha skateboard, så har du to alternativer. Enten å få en skateboard-sjappe til å bygge for deg, eller å kjøpe et ferdigbrett på en skateboard-sjappe (butikker av denne typen er Session, Swag, Twin Palm, King Of The Hill, 50-50.no og Boardshop.no, fysisk anbefaler jeg Session, og på nett 50-50.no og KOTH). De fleste av disse butikkene har ferdigbrett, eller kan bygge for deg. Prisen for et ferdigbrett ligger på mellom 1000,- til 1200,- (du finner brett for 200,- til 400,- i lekebutikken, men det nekter jeg deg å kjøpe), mens om butikken skal bygge for deg koster det mellom 1500,- til 2000,-. Butikkbygde brett har nok litt bedre deler enn ferdige-fra-fabrikken-brett. Dog holder nok et ferdigbrett til deg. :) Anbfaler deg å spørre på nærmeste skatesjappe hva som passer for deg. Send også en PM eller spør i tråden jeg linket til over her om du lurer på noe.

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Du burde spørre her ;)

Men siden jeg er snill, så hjelper jeg deg her. :p Når du skal ha skateboard, så har du to alternativer. Enten å få en skateboard-sjappe til å bygge for deg, eller å kjøpe et ferdigbrett på en skateboard-sjappe (butikker av denne typen er Session, Swag, Twin Palm, King Of The Hill, 50-50.no og Boardshop.no, fysisk anbefaler jeg Session, og på nett 50-50.no og KOTH). De fleste av disse butikkene har ferdigbrett, eller kan bygge for deg. Prisen for et ferdigbrett ligger på mellom 1000,- til 1200,- (du finner brett for 200,- til 400,- i lekebutikken, men det nekter jeg deg å kjøpe), mens om butikken skal bygge for deg koster det mellom 1500,- til 2000,-. Butikkbygde brett har nok litt bedre deler enn ferdige-fra-fabrikken-brett. Dog holder nok et ferdigbrett til deg. :) Anbfaler deg å spørre på nærmeste skatesjappe hva som passer for deg. Send også en PM eller spør i tråden jeg linket til over her om du lurer på noe.

takk for hjelpen ^^

jeg bare lurer er en av disse skatebord butikkene i nærheten av Mjøndalen/drammen? og i så fall hvor?

Lenke til kommentar
Hvordan det skjedde: Spilte fotball, var keeper når en galning skulle skyte. Han skøyt knallhardt rett på meg, jeg skulle redde, og den traff på feil plass for å si det sånn.

Og på sykehuset måtte jeg vente i 6 timer pga. at ingen på sykehuset merket meg eller noe. Jeg satt helt alene med moren min på venterommet i 6 timer. Til slutt sa vi i fra.

Haha. Drop-in sykehus, det hadde vært noe.

Er lurt å si fra om at man er skadet :p

Lenke til kommentar

ZackFair: No problem. ;) Session og Swag burde finnes et eller annet sted i Drammen (du finner dem garantert i Oslo), de fleste større byer har enten Session eller Swag (eller begge) så. Twin Palms finner du Tønsberg og Sandefjord, og KOTH hører hjemme i Oslo. :)

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Haha. Drop-in sykehus, det hadde vært noe.

Er lurt å si fra om at man er skadet :p

Hadde tatt røntgen, så sa de at vi skulle på gå på venterommet.

Lenke til kommentar
ZackFair: No problem. ;) Session og Swag burde finnes et eller annet sted i Drammen (du finner dem garantert i Oslo), de fleste større byer har enten Session eller Swag (eller begge) så. Twin Palms finner du Tønsberg og Sandefjord, og KOTH hører hjemme i Oslo. :)

ok ^^ takk for hjelpen "KongKake" :)

jeg drar til drammen og ser om jeg finner de butikene, når lommeboka sier det er greit i hvert fall :roll: ...hehe

Lenke til kommentar
Igjen, no problem. Hyggelig å kunne hjelpe. :wee: Lykke til med å finne et passende brett.

Takk ^^

får se om jeg har noe hell på brettet også da hehe

men det skal nok gå med tida ;)

Ja, med tiden så lærer du deg nok triks. :) Selv kan jeg kun ollie og manual etter 3-4 måneder. :p Liker best å cruise rundt. :) Derfor jeg pusset opp Reborn88 (sjekk signaturen :p).

Lenke til kommentar

Når dere snakker om skating.. Jeg er imponert av fetteren min på 12 år, som begynte å skate i Mai.

Nå har jeg sett han ta dobbel kickflip ned en femmertrapp og landa 360flip, varial og heel på flat, og i tillegg tar han masse enkle ramptricks.

Det er kanskje ikke så stort, men jeg kunne ikke det der når jeg hadde skata i 3 mnd, men nå er det vel ca 7-8 år siden jeg kjøpte mitt første brett og da :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...