Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fjortisvegetarianere suger.

Seriously

"Først og fremst må jeg bare si at dette innlegget ikke er rettet mot folk som er vegetarianere pga. deres religion."

Hvorfor er det OK å ikke spise kjøtt fordi man blitt fortalt at man ikke skal gjøre det av en eller annen for lengst avdød skjeggete gammel mann, men ikke OK om man gjør det fordi man synes kjøttoppdrett er dyreplageri?

Litt tragisk at du etterstreber å være så utrolig politisk samtidig som du prøver å provosere.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Fjortisvegetarianere suger.

Seriously

"Først og fremst må jeg bare si at dette innlegget ikke er rettet mot folk som er vegetarianere pga. deres religion."

Hvorfor er det OK å ikke spise kjøtt fordi man blitt fortalt at man ikke skal gjøre det av en eller annen for lengst avdød skjeggete gammel mann, men ikke OK om man gjør det fordi man synes kjøttoppdrett er dyreplageri?

Godt spørsmål.

Først og fremst fordi familien kan fryse deg ut og se på deg som sviker hvis du velger å gå bort ifra kulturen og religion du har blitt oppvokst i. Jeg sier ikke at dette er ok, langt ifra, men jeg sier bare at jeg da forstår hvorfor du da velger å ikke spise kjøtt. Skjønner?

Lenke til kommentar
Men grunnen til at du mener den andre "unnskyldningen" ikke holder mål er jo at "Med en slik tankegang hadde mennesket fortsatt vært på huleboerstadiet", noe som i aller høyeste grad vil falle inn under samme argumentasjon.

Delvis sant. Men samtidig så er jeg en person som har respekt for religion, og hvis religionen til noen sier at man ikke skal spise kjøtt pga. bla bla bla så synes jeg det er ok. Men jeg skjønner samtidig at dette ikke holder for å vri meg unna argumentet du kom med (og som jeg stilte selv i bloggen)

Men hovedpoenget mitt var i utgangspunktet å flame fjortisvegetarianere og bare med det klargjøre at jeg ikke hadde noe imot vegetarianere som er vegetarianere pga religion.

Men nå må jeg stikke. Laterz.

Lenke til kommentar
Gapwick, har du flere bøker å anbefale meg? Jeg har lest alt av Anne Bishop nå :p

Så alt for betatt av Saetan og Jaenelle ...

Jeg har ikke noe mer av samme ulla, dessverre, men noen andre anbefalinger kan jeg da komme med:

- William Gibson. Få i alle fall med deg The Belonging Kind, en av mine absolutte favorittnoveller. (Tror den vil falle i smak!)

- Barry Eislers bøker om leiemorderen John Rain. Det er neglebitende (og juicy!) saker.

- Richard Morgan skriver både fantasy og science fiction, og han gjør det utrolig bra. (Pluss: sex!)

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Gapwick, har du flere bøker å anbefale meg? Jeg har lest alt av Anne Bishop nå :p

Så alt for betatt av Saetan og Jaenelle ...

Jeg har ikke noe mer av samme ulla, dessverre, men noen andre anbefalinger kan jeg da komme med:

- William Gibson. Få i alle fall med deg The Belonging Kind, en av mine absolutte favorittnoveller. (Tror den vil falle i smak!)

- Barry Eislers bøker om leiemorderen John Rain. Det er neglebitende (og juicy!) saker.

- Richard Morgan skriver både fantasy og science fiction, og han gjør det utrolig bra. (Pluss: sex!)

Ooh, de må jeg sjekke ut. Bare prøve å lese ferdig alle bøkene jeg har kjøpt i sommer først. Så jeg får lagre tipsene dine et sted og sette på en alarm om å kjøpe de i oktober / november. Ha ha :p

Ooh, og der var søknad til bopel innsendt. 7 dager før fristen går ut :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...