Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt vandalisme må man tåle når man lar alle redigere en wiki. Men det er en veldig liten pris å betale i forhold til hva wikien kan tjene på at alle kan bidra fritt. Men Wikipedia er litt i særstilling siden de har så sinnsykt mange lesere. Da oppdages og rettes slik vandalisme veldig kjapt, ofte iløpet av sekunder.

Lenke til kommentar
Gapwick: Åssen går det med Den Positive Stilen™? :)

Veldig dårlig! Det er overraskende vanskelig å unngå alle de velkjente klisjeene med et tema som dette. Jeg kunne gjort det enkelt og rett og slett ramset opp saker og ting jeg liker, men hvem gidder vel å lese om det? Faktum er at man på en generell basis kan si at alle liker akkurat det samme, og om man vil framkalle en reaksjon av noe slag må man provosere, ikke appellere; man lærer noen å kjenne med utgangspunkt i hva de misliker. Uheldigvis blir provokasjon som regel sett på som noe negativt, uavhengig av hva den bakenforliggende hensikten er. Klart, positivitet er akkurat det: positivt. Men hva oppnår man ved å ha positivitet som et mål i seg selv? Skaper man en grobunn for personlig utviklig, sunne personlige og profesjonelle relasjoner, et lettere sinn og en mer bekymringsfri hverdag? Sprer man glede hvor enn man går og gjør dagen litt lysere for andre som kanskje sliter litt? Lærer man å verdsette snarere enn å forakte? Så klart!

Men det er liksom litt stress, da. Så, for å oppsummere: Ikke press meg, din dustemikkel.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Gapwick: Åssen går det med Den Positive Stilen™? :)

Veldig dårlig! Det er overraskende vanskelig å unngå alle de velkjente klisjeene med et tema som dette. Jeg kunne gjort det enkelt og rett og slett ramset opp saker og ting jeg liker, men hvem gidder vel å lese om det?

Jeg.

Faktum er at man på en generell basis kan si at alle liker akkurat det samme, og om man vil framkalle en reaksjon av noe slag må man provosere, ikke appellere; man lærer noen å kjenne med utgangspunkt i hva de misliker. Uheldigvis blir provokasjon som regel sett på som noe negativt, uavhengig av hva den bakenforliggende hensikten er. Klart, positivitet er akkurat det: positivt. Men hva oppnår man ved å ha positivitet som et mål i seg selv? Skaper man en grobunn for personlig utviklig, sunne personlige og profesjonelle relasjoner, et lettere sinn og en mer bekymringsfri hverdag? Sprer man glede hvor enn man går og gjør dagen litt lysere for andre som kanskje sliter litt? Lærer man å verdsette snarere enn å forakte? Så klart!
Aha.

Men det er liksom litt stress, da. Så, for å oppsummere: Din dustemikkel.

For negativt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...