Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Curiosity killed the cat", som det heter. Hvor stort "overtramp" må man faktisk gjennomføre for å få advarselnivå?

 

 

For å dra en fotball-analogi:

 

Møter du opp til kamp så er det slik at man følger de gitte spilleregler og at alle spillere er inneforstått med dette. Ellers blir det vanskelig å få til en fotballkamp, om en plutselig løper rundt med ballen i hendene, mens en annen går på hendene.

 

Følger man spillereglene så går det som regel greit. Misforstår man en spilleregel så slipper man unna med gult kort, om man grisetakler bevisst så blir det rødt og suspensasjon for en periode.

 

Om man er en spiller som nekter å følge en spilleregel og bevisst vil overprøve den, så har man ingenting på banen å gjøre. Likeså gjelder hos oss, da er man ikke velkommen.

 

Så er det nå slik at det alltid finnes regler man vil ha endret. Offside-regelen kan en eksempelvis mislike. Da tar man det ønsket i de rette kanaler, man begynner ikke å løpe i offside hele tiden og saboterer kampen bare fordi man ikke får viljen sin.

 

Forum er en formidlingskanal. Vi har ønsker om hvilken kvalitet som bør være på det vi formidler og vi håper vi har spilleregler som gjør at folk ønsker å bruke oss til formidling, såfremt det ikke er søppel da. Vi har nå en særdeles stor tilskuermasse, så det er en god arena å spille på. Utifra gitte premisser :)

 

Enkelte trenger nok å vokse opp litt og gå skolen når det gjelder hva og hvordan man publiserer sine meninger på nett. Det er endel lynsjemobbtendenser og ondskap som vet å bruke nettet for alt det er verdt, så får vi bare håpe folk vokser det av seg.

 

Får håpe nysgjerrigheten din fikk litt svar :)

Lenke til kommentar

For øvrig anbefaler jeg ALLE som har tannproblemer men altfor mye tannlegeskrekk, til å bare hoppe i det og bestille en time.

 

Det er så ubeskrivelig deilig å få fiksa vonde tenner man har gått med i 3-4 år, så man kan tygge med hele kjeften igjen :D

Tar tid å bli vant til.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
ahh. trur jeg har hatt den beste søvnen på lenge nå :wee:

 

var så sliten etter i går, så når jeg la meg så sovna jeg omtrent med en gang :)

tok på med en 5 km joggetur i slutten av dagen da ja.

 

sov litt lenge kanskje.

 

Skal også begynne å jogge om nettene/kveldene. Både for treningen og søvnens skyld :)

Lenke til kommentar
The forum adminstrators: They're tough, but fair.

 

Si nå ikke det, er fort å gjøre feil. Men vi prøver nå vårt beste, det fine med Diskusjon.no er at hele teamet er bygget opp av folk som er født og vokst opp på forumet.

 

For brukere er det jo en gyllen anledning. Det er flere besøkende på dette forumet enn de fleste aviser i Norge. Står vel også for halvparten av nettverkets trafikk. Man går glipp av en heller større mulighet om man mister tilgangen til forumet. Mens vi mister potensielt gode bidrag når noen stenges ute. Det er ikke optimalt for noen av partene, det beste er alltid at man kan enes om spillereglene og følge dem.

 

Så unngår man at folk møter opp med balltre når det er tenniskamp :)

Lenke til kommentar

Det fine er når man om noen år ser tilbake på alle tidligere innlegg og lurer på hvordan i all verden man kunne være så dum. Og i noen tilfeller undres man til og med over hvor mye smartere man var :wee:

 

 

Forøvrig er det å like å være på forum en av de få tingene som trolig gjør det å studere filosofi og/eller retorikk mer interessant. Det å diskutere er ikke alltid det letteste man gjør, spesielt om man har fokus at man skal vinne en diskusjon (som er fint lite filosofisk, men veldig vanlig dessverre). Blir fort sinna og tyr til skitne triks da. Men vi lever så lenge vi lærer og vice versa.

Lenke til kommentar
Handler om å telle til 10. Eller 30 i noen tilfeller.

 

Har flere ganger skrevet poster jeg vet jeg ville fått ferie for, men tatt meg sammen og gitt fa'n i å poste.

Det er helt sant. Folk hisser seg opp over mye rart.

 

Jeg har også vært der. Dog, jeg ga meg ikke. Trykket på knappen og håpet på det beste - fungert så langt :innocent: Må vel skjerpe meg litt nå da :p

 

Det fine er når man om noen år ser tilbake på alle tidligere innlegg og lurer på hvordan i all verden man kunne være så dum. Og i noen tilfeller undres man til og med over hvor mye smartere man var :wee:
Jeg fant det så underholdende å lese dine gamle innlegg at jeg satt oppe to timer i natt.

 

..skal slutte å stalke deg jeg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...