Bytex Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Rimelig tåpelig å tro at det skjer bare alle andre og aldri deg selv og ikke slå av utstyret før du dro på ferie. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det sto avslått - glemte bare å dra ut kontakten Den ene gangen jeg glemmer det.. yay. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg liker herved ikke tordenvær.. En uke borte, og kommer hjem til en død filserver Det er 8 TB med saker det - håper for guds skyld ikke HDDene har tatt kvelden. Virker som det er HK / CPU / RAM eller noe : < Lets pray Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Godt Wheelman. Mista en 400GB-disk for ikke så lenge siden. Kjipt selv om det ikke er kjempemasse data. Hadde også en 750Gb'er som tok kvelden dagen etter at jeg flytta alt over på andre disker Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Er filserver kobla til alle pcene i huset eller er det en pc som er kobla til og serveren fungerer som backup? EDIT: Ooo innlegg nr 1001 i dnfk :O Endret 10. juli 2009 av Natrich Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det kan du vel velge selv Er ikke ekspert på det området, men du kan vel gjøre som du vil med en slik server. Hva kjører du, Adrian? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg har en boks stående i hjørnet her, så kobler mine maskiner seg til den via husets nettverk (være wireless eller kablet). Jeg styrer den remote fra hvilken som helst maskin. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det kan du vel velge selv Er ikke ekspert på det området, men du kan vel gjøre som du vil med en slik server. Hva kjører du, Adrian? Okey, vurderer å sette opp en server, bare snakk om penger WheelMan = Adrian? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Okey, vurderer å sette opp en server, bare snakk om penger Det koster å være kar WheelMan = Adrian?Yessir. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Det koster å være kar Får snart lønning så får se hva som skjer da WheelMan = Adrian?Yessir. Ahh now i get it Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Regner med det er Linux? Nesj.. Windows Server 2003, faktisk. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hmm.. fungerer vel det også. Driver å bygger en HTPC, og lurer på om den skal få en liten funksjon som filserver også Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Har jeg forstått det riktig? Alt man trenger til en server er en gjennomsnittlig pc med ram, harddisk(er)? Hvor mye ram? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Faens priser på personlig trener da >< Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Ofte så blir pensjonerte PC'er til filservere Så mye ram som mulig er alltid å foretrekke. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Faens priser på personlig trener da >< Vet, det er møkk dyrt! Du får finne en TV kanal som ser etter en person som kan være riksslanker Da får du nok mye bra gratis også Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Du får trene degselv Smurf. Eller så kan jeg komme nedover å piske deg (og da mener jeg selvfølgelig ikke den type pisking). Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Same, ha ha, ja, det hadde vært noe. Wiki, det funker dårlig. Da blir jeg sittende på en ergometersykkel å loke eller liggende på ei sånn maskin å løfte vekter med beina Må trene styrke og kondisjon, hovedsaklig fokusere på magen og ryggen, da vil jeg ikke ha så satans vondt lenger, og balansen vil bli bedre. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Har jeg forstått det riktig? Alt man trenger til en server er en gjennomsnittlig pc med ram, harddisk(er)? Hvor mye ram? Jeg har funnet ut at CPU-kraft er tingen. Den kjørte fint med 1 GB RAM (2 GB nå, går noe mer smooth), en firekjerner og et greit skjermkort. Specs står i profil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg