Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sweet!

 

Selv skal jeg sitte her og prøve å finne ut av hvilket kompaktkamera jeg skal ha meg av disse tre:

- Canon Digital Ixus 870 IS

- Canon Digital Ixus 100 IS

- Panasonic Lumix DMC-TZ6

 

Folk ser ut til å ha peil på speilrefleks, men når det kommer til kompaktkamera, er det ingen hjelp å få.

Jeg burde satt meg mer inn i det selv, kunnskapen min går til filmkamera og speilrefleks, ikke kompaktkamera. Stress :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Fordi det stort sett er vanskelig å gjøre noe dårlig kjøp av kompaktkamera det, sjur ;) Det er såpass liten forskjell på de, at det blir den faste regelen som gjelder: man får som oftest hva man betaler for. Men ut ifra det jeg leste kjapt om de tre her og nå, så ville jeg ha gått for Panasonicen. Leica-optikken var noe av det avgjørende for min del, samt bedre zoom enn de to fra Canon.

Her er forresten grundig test av alle tre:

Panasonic Lumix DMC-TZ6

Canon Ixux 100 IS

Canon Ixus 870 IS

 

Men når jeg titta sånn kjapt over nå igjen, så blir også Ixus 100 lagt i motgående vektskål. :hmm: Men holder fremdeles en liten knapp for Panasonicen jeg da.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Yeah, er den jeg er mest frista til å kjøpe, hadde det ikke vært for at pappa mener jeg bør gå for 870 IS, og han pleier å ha peiling på slikt.

Gah, vanskelig å rådføre seg med ham via SMS også, siden han er i møter hele dagen :p

Jeg vil kjøpe kamera nå! :p5

 

Orker ikke ta med meg speilrefleksen til Stavanger, for fotokompisene mine er bortreist nesten helt frem til jeg reiser. Da er det like greit å bare ha et kompaktkamera, samt at det vil gjøre at jeg kan ta det med inn på konserter og festivaler uten å bli stoppa i inngangen og få beskjed om at jeg trenger pressekort ><

Lenke til kommentar

Jeg sov forsåvidt godt. Frem til jeg fikk en telefon av en vennine klokken halv fem i dag tidlig. Hun sto utenfor døren og ville inn. Jeg ventet henne ikke før nå i kveld. Hun hadde visst fått tak i skyss, av noen andre som skulle til Bergen. Da slapp hun å ta buss. Hun la seg på sofaen, mens jeg låg våken til klokken halv syv da jeg skulle opp og på jobb.

Litt irriterende.

 

Hvordan står det til med deg da Kanin?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg la meg i sånn halv 2-tia tror jeg det var og sov godt fram til i 7-tia. Etter en halvtime med småsoving kom Cinque hjem fra jobb og la seg i senga med meg. Deretter sov jeg videre fram til vekkerklokka ringte også klarte jeg å slå av den, i stedet for å slumre, slik at jeg forsov meg.

Lenke til kommentar
Satser på at dere er kreative folk, så slenger ut et spørsmål...

Dere skjønner, neste uke så drar jeg på språkreise til Spania. Jeg skal bo hos en vertsfamilie i 3 uker. Har veldig lyst til å ta med en gave til denne familien. Noe erkenorskt.

Hva skal gaven til vertsfamilien være? Gi meg noen gode forslag...

Innmatspølse :D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Satser på at dere er kreative folk, så slenger ut et spørsmål...

Dere skjønner, neste uke så drar jeg på språkreise til Spania. Jeg skal bo hos en vertsfamilie i 3 uker. Har veldig lyst til å ta med en gave til denne familien. Noe erkenorskt.

Hva skal gaven til vertsfamilien være? Gi meg noen gode forslag...

Innmatspølse :D

 

Du tar med masser av lomper, brunost og tyrkisk pepper!

Lenke til kommentar
Satser på at dere er kreative folk, så slenger ut et spørsmål...

Dere skjønner, neste uke så drar jeg på språkreise til Spania. Jeg skal bo hos en vertsfamilie i 3 uker. Har veldig lyst til å ta med en gave til denne familien. Noe erkenorskt.

Hva skal gaven til vertsfamilien være? Gi meg noen gode forslag...

Innmatspølse :D

 

Lutfesk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...