Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om sjefen gjør det surt for deg, så er han vel for det første, ikke en spesielt god sjef (og for min del sier det litt om hvor seriøs han er) Også finnes det vel en arbeidsmiljølov av ett eller annet slag? Ikke at jeg vet spesielt mye om den =/

Det er sant. Men arbeidsmiljøloven og tariffavtalene er i bunn og grunn ofte fremforhandlet av nettopp fagorganisasjonene. F. eks så er det slik at den butikken jeg jobber i, følger tariffen som er fremforhandlet av Handel & Kontor (LO). Av den grunn får jeg alltid 100 % overtid når jeg jobber på søndager. Det er ikke så ofte, da butikken ikke holder åpent da, men det gjelder f. eks når vi har varetelling (som alltid foregår på søndager). Jeg får en helt ok timelønn 115,4 kr/t, men får alltid litt ekstra om jeg jobber helger osv. Det betyr ganske mye og det viser at butikken ønsker å ta vare på sine ansatte. Jeg jobbet der kun som julehjelp i jula og ble nesten hoppende glad da jeg fikk tilbud om deltidsjobb for et par uker siden. :)

Handler ikke om å si opp folk. Man er ofte ansatt som "ekstrahjelp" når man er deltidsarbeider. Ergo kan arbeidsgiver rett og slett slutte å gi timer til denne personen.

Jepp, det var det jeg mente. Du tok nesten ordene ut av munnen min. ;)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...