Stonemeister Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg våkna nå, jeg. Bare i helgene Men jeg står på mitt, jeg skal legge meg halv tolv i dag. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 jeg har deltidsjobb etter skolen, og etter sommeren skal jeg jobbe i helgene også. Ok, jeg bare MÅTTE si det xD Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 jeg har deltidsjobb etter skolen, og etter sommeren skal jeg jobbe i helgene også. Ok, jeg bare MÅTTE si det xD GZ! Lenke til kommentar
Nie Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 jeg har deltidsjobb etter skolen, og etter sommeren skal jeg jobbe i helgene også. Ok, jeg bare MÅTTE si det xD Jeg hater deg litt nå. Og forresten, JEG EIER DEG! =D Det står sort på hvitt på facebook. ^^ Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg våkna nå, jeg. Bare i helgene Men jeg står på mitt, jeg skal legge meg halv tolv i dag. Så heldig du er. Selv må jeg legge meg klokka ti i dag, siden jeg må opp halv seks i morgen. *Gjesp* Fikk heldigvis sovet ut i helgen! Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg håper det blir flere år til jeg må ut i arbeidslivet igjen. Heller leve et fandenivoldsk liv på loffen enn å jobbe >< Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) jeg har deltidsjobb etter skolen, og etter sommeren skal jeg jobbe i helgene også. Ok, jeg bare MÅTTE si det xD Samme her. Har to jobber jeg da, ved siden av studiene. Jobber en dag i uken fire timer, samt en del ekstra når jeg har fri. Kjempedeilig! I den andre jobben tar jeg oppdrag når det passer meg. Veldig greit i grunn. Endret 27. januar 2008 av yvonne2 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Da får jeg bare sparken. Dvs, jeg får ingen vakter. Problemet er at nesten alle som jobber der jeg jobber er kinesiske studenter. De vet ikke hva fagforening er. Hjelper ikke at bare jeg er med i fagforening I det arbeidsmarkedet vi har i dag, så får du glatt jobb på et bedre sted. Hvor lenge har du jobbet der, er du under kontrakt? Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 GZ! gz? Gz= Graulerer. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 jeg har deltidsjobb etter skolen, og etter sommeren skal jeg jobbe i helgene også. Ok, jeg bare MÅTTE si det xD Samme her. Har to jobber jeg da, ved siden av studiene. Jobber en dag i uken fire timer, samt en del ekstra når jeg har fri. Kjempedeilig! Høres stress ut...jeg synes det er mer enn nok med en heltidsjobb jeg. Men jeg jobber stort sett ca 45 timer i uka i snitt. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg hater deg litt nå. Og forresten, JEG EIER DEG! =D Det står sort på hvitt på facebook. ^^ Bare hat meg du No shit da? *fjerne friends for sale app* Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Høres stress ut...jeg synes det er mer enn nok med en heltidsjobb jeg. Men jeg jobber stort sett ca 45 timer i uka i snitt. Nei, det passer meg helt perfekt. Jeg er fulltidsstudent og har ikke tid til noe annet. Som politisk aktiv og diverse, så går tiden min bort til mye annet arbeide. Så lenge jeg får god lønn og jobber på en trivelig arbeidsplass, så er ikke det noe problem. Nå har det blitt til at jeg jobber minst to dager i uka, gjerne også lørdagene. Jeg gleder meg til å gå på jobb, så det er ikke noe stress i det hele tatt. Butikken jeg jobber i er veldig trivelig og menneskene er kjempekoselige, inkl. sjefen. Jobbet f. eks hver dag i jula. Gjorde meg ingenting, føltes bare godt. Om to uker jobber jeg hver dag og det passer meg bra, selv om det er slitsomt ved siden av praksis. Praksis er nemlig en 40 timersuke, så du skjønner, jeg har rett og slett ikke mulighet eller kapasitet til annet. Endret 27. januar 2008 av yvonne2 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Søndag er langt fra en hviledag Søndag er langt fra en hviledag. Nye undersøkelser antyder at 16 millioner britiske arbeidere vrir seg i senga hver eneste søndagskveld. Søvnproblemene kan fort føre til trøbbel på jobben. Neste gang du har trøbbel med å komme deg opp på mandag morgen kan du kanskje trøste deg med at du deler skjebne med flere millioner briter. En arbeidslivsundersøkelse gjennomført i desember 2007 av Onepoll på vegne av hotellkjeden Travelodge, blant 3500 yrkesaktive briter, viser at britene i arbeidslivet sover 37 minutter for lite hver natt. Det blir blir fire og en halv time med manglende søvn i uke, eller hele 224 timer i året, står det i pressemeldingen fra Travelodge. Og det er flest søvnløse søndagskvelder. 56 prosent av britene sliter mest med å falle i søvn ved helgeslutt Deltakerne i undersøkelsen gir press på jobben skylda for søvnproblemene. Da er det kanskje ikke overraskende at det samme studiet viser at det er lettest å få sove på fredager og lørdager, når arbeidsdagen fortsatt er et stykke unna. Søvnproblemer blir jobbtrøbbel Manglende søvn kan fort føre til mandag morra blues i arbeidslivet. Produktiviteten på akkurat denne første dagen i uka er nemlig hardest rammet av de ansattes våkenetter. 27 prosent av de undersøkte innrømmet å ha ringt inn og sagt de var syke etter en søvnløs søndagsnatt. 46 prosent har konsentrasjonsproblemer som kan føre til at de gjør feil på jobben og en av tre blir irritable i omgang med sjefen og kollegaer. Og hvis du av og til dupper av på jobben, deler du også skjebne med søvnløse briter. En av fem innrømmet å på et eller annet tidspunkt ha duppet av fordi de var trøtte. Men selv om søndagskvelden kan gi mandagstrøbbel, trenger sjefen kanskje likevel ikke å bekymre seg. Mer enn en tredjedel av de undersøkte oppgir at de beste jobbideene kommer mens de prøver å sovne. Våre verste jobbmareritt Studien viste også at hele en av fem yrkesaktive våkner opp med kaldsvette i løp av natten. Men heller ikke når de stakkars britene har sovnet inn, får de fred. Hele en av fem har vært plaget med jobbmareritt om at de har sagt rett ut hva de mener til sjefen, og sagt opp. 18 prosent kaldsvetter i søvne av frykt for å miste jobben, mens 14 prosent har marerittfantasier om utroskap med sjefen eller en kollega. 11 prosent drømmer at de dukker opp nakne på arbeidsplassen. Kilde:forskning.no Tror jeg kan stemme bra egentlig. Søndager suger som oftest. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Samme her. Har to jobber jeg da, ved siden av studiene. Jobber en dag i uken fire timer, samt en del ekstra når jeg har fri. Kjempedeilig! I den andre jobben tar jeg oppdrag når det passer meg. Veldig greit i grunn. ^^ Utrolig kjekt med jobb. Slipper jeg å spørre mamma om penger til ting hele tiden xD Da får jeg bare sparken. Dvs, jeg får ingen vakter. Problemet er at nesten alle som jobber der jeg jobber er kinesiske studenter. De vet ikke hva fagforening er. Hjelper ikke at bare jeg er med i fagforening I det arbeidsmarkedet vi har i dag, så får du glatt jobb på et bedre sted. Hvor lenge har du jobbet der, er du under kontrakt? Jeg trodde det ikke var lov å si opp folk, om de ble medlem av en fagforening jeg. Uansett, de kinesiske studentene burde få vite hva en fagforening er Gz= Graulerer. Aha ^^ Daså Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Det er ikke lov til å si opp folk fordi de blir fagorganisert nei, men arbeidsgiver kan gjøre det surt for deg hvis h*n bestemmer seg for det. Men det er det som er så flott med å være fagorganisert, de skal hjelpe deg hvis noe skjer. Jeg jobber i butikk og er fagorganisert. Har ikke opplevd noen problemer. Men så er jeg så heldig å få jobbe i en butikk som er opptatt av at alle deres medarbeide har det bra, så da er det egentlig ikke noe problem. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) For 10min siden sto jeg opp angrer litt på at jeg ikke sto opp kl 11 når jeg først våkna, nå kommer denne dagen til å gå kjempe fort Endret 27. januar 2008 av Kexxy er sexxy! Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Det er ikke lov til å si opp folk fordi de blir fagorganisert nei, men arbeidsgiver kan gjøre det surt for deg hvis h*n bestemmer seg for det. Men det er det som er så flott med å være fagorganisert, de skal hjelpe deg hvis noe skjer. Jeg jobber i butikk og er fagorganisert. Har ikke opplevd noen problemer. Men så er jeg så heldig å få jobbe i en butikk som er opptatt av at alle deres medarbeide har det bra, så da er det egentlig ikke noe problem. Om sjefen gjør det surt for deg, så er han vel for det første, ikke en spesielt god sjef (og for min del sier det litt om hvor seriøs han er) Også finnes det vel en arbeidsmiljølov av ett eller annet slag? Ikke at jeg vet spesielt mye om den =/ Lenke til kommentar
Nie Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Bare hat meg du No shit da? *fjerne friends for sale app* Altså. Det hjelper ikke. ^^ Jeg står på vennelista di og kan kjøpe/selge deg uansett. xD Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg trodde det ikke var lov å si opp folk, om de ble medlem av en fagforening jeg. Uansett, de kinesiske studentene burde få vite hva en fagforening er Handler ikke om å si opp folk. Man er ofte ansatt som "ekstrahjelp" når man er deltidsarbeider. Ergo kan arbeidsgiver rett og slett slutte å gi timer til denne personen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg