SpecialForce Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Plutselig en dag sitter du i nevnte situasjon og gjør det Sørg i alle fall for å tidlig sette krav til de. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Nå mistenker jeg at enkelte faktisk kan ha rike foreldre og da blir det ikke noe mer for dem å gi bort enn f.eks dersom foreldrene dine kjøper en moped til deg. Jeg klandrer ingen, men synes det blir særdeles kvalmt dersom noen skal brife over hvor mye de får av foreldrene sine og nærmest rakke ned på folk med dårligere råd. En viss person har gjort dette én gang så vidt jeg kan huske og det ble en liten furore. Så jeg tror h*n har skjerpet seg siden den gang. Det virker i alle fall sånn Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg skulle ønske at min far hadde fått meg opp kl. 5 om morgenen for å ta en joggetur liksom. Tenk på disiplinen det ville gitt meg. Ville sikkert vært 10x ganger bedre til å jobbe effektivt med skolearbeid, trene etc. etc. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Å brife med å få ditt og datt blir litt feil syns jeg. Vi i norden verdsetter ikke våre ting som vi burde gjøre, bare se på bildet til Egilanso, det er faktisk en milliard hver dag som legger seg sultne. Og hvor mange millioner er underernærte? Alt for mange. Jeg er glad for at jeg ikke er oppvoskt med tusenlapper under armene, selv om jeg i praksis kunne ha blitt det. Men foreldrene mine er smarte nok til å oppdra meg så jeg kan stå på egne ben den gang det skjer. Det kommer jeg til å bli takknemmelig for. Edit: Jeg mener selvfølgelig ikke at det er galt å få dyre gaver. Dere skjønner vel pointet. Endret 16. juni 2009 av The Prophet Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 I dag tidlig lå jeg i min varme og gode seng og gadd ikke å stå opp, det var vel i 1-tiden. Jeg hadde ikke spist siden 7-tiden i går kveld, altså ca. 18 timer uten mat. Og jeg var sulten, men jeg gadd likevel ikke stå opp. Og det var ubehagelig å være så sulten, nesten vondt i magen. Det gir jo en tankevekker når det er folk som sulter til daglig.. Tenkte faktisk på det der jeg lå. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det er jo ikke beløpet som betyr mest, det er måten det blir gjort på. For å ta TurboJohansen litt i forsvar: det må til mer fra foreldrenes side for at det ikke skla bli gørr kjedelig å bo ute på landet. Bor man i by er det mye lettere å få tiden til å gå selv. Bor man i by så har man tilgang på et rikt kulturliv og mye fritidsaktiviteter, men bor man langt te på landet så kan selv noe så enkelt som å dra på fotballtrening være vanskelig uten foreldrenes godvilje. Når det gjelder oppdragelse så syns jeg at Neil Stephenson beskrev det på en fin måte i Snow Crash - det er ikke det matrielle som bestemmer hva slags person man er, det er om oppveksten er intressant, om man får litt utfordringer, om man opplever både å gi og å ta. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 sukk.. ungdommen nå til dags.. bare får 20k til å kjøpe snøscooter, klager over å måtte stå opp midt på dagen for å komme seg på skole, klager over å ikke ha fått seg sommerjobb osv Jeg fikk hus til 1,8 mill, pluss at bestemor og bestefar har betalt utdannelsene mine til ca 150.000,-. jatakk begge deler. har også lyst til å få penger til å betale for utdannelsen min Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg fikk beskjed av bestemora mi at jeg kom til å få 50 000 av arven etter bestefar til utdanning eller lelighet etc. Så krangla vi og hu kjøpte seg bil i stedet. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Lars: farmor og farfar er helt håpløse med det der - insisterer på å kjøre en ekkel gammel volvo de ikke er fornøyd med når de har penger nok til å kjøpe seg en hvilket som helst grei bil, brukt eller ny. Det værste er at de er avhengige av bil, og at de kan klare å kjøre selv lenger om de bytter bil. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Verden lider, so what, så lenge jeg og mine har det godt. Funker for meg. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Føler meg litt noob nå, men hva er korrekt her? Blah, husker aldri hva som er rett ... Scientists mean that the indigenous people came from Asia 30.000 years ago Scientists means that the indigenous people came from Asia 30.000 years ago Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Scientists mean that... Det var det jeg tenkte meg. Takk skal du ha for oppklaringen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Skal ikke si at det er 100% korrekt, men magefølelsen sier at det er rett. samt at "he means to do this by tomorrow" og "they mean to do this by tomorrow". Tror jeg... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Passer vel egentlig bedre å bruke "scientists believe"? Hvertfall det jeg hadde brukt. Men jeg er oldsk00l n00b da. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jepp, ganske sikker på det selv. Scientists = they. Så det blir rett. Passer vel egentlig bedre å bruke "scientists believe"? Hvertfall det jeg hadde brukt. Men jeg er oldsk00l n00b da. Det har du faktisk helt rett i. Bør vel kanskje bruke det, danke shön. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Halla! Det 50 kvm store partyteltet jeg var med å sette opp i går bretta seg rundt huset ved siden av Folka fra teknisk skulle forankre det, men det skjedde ikke ... Gone with the wind for å si det sånn. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg får ikke en jævla følelse når jeg se slike bilder, vet ikke hvorfor:( Kanskje man blir kynisk når man opplever visse ting selv. JEg klarer og se at barnet har det vondt og får den følelsen at jeg kunne ønske jeg kunne vært der og gjort noe. Men ikke den "å fy fa.., lite tristbilde da" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Finansiere PC Mangler ca 8K.. Men nok om penge prat Hva skjer der borte ? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Jeg mangler penger til kameralinse. Hvis alle som leser kafe nå sponser med 200kr, da har jeg råd. Anyone? Edit: Nå leser såppas mange at det holder med 100 på mann 2000 inlegg Endret 16. juni 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg