Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Nå mistenker jeg at enkelte faktisk kan ha rike foreldre og da blir det ikke noe mer for dem å gi bort enn f.eks dersom foreldrene dine kjøper en moped til deg.

Jeg klandrer ingen, men synes det blir særdeles kvalmt dersom noen skal brife over hvor mye de får av foreldrene sine og nærmest rakke ned på folk med dårligere råd. En viss person har gjort dette én gang så vidt jeg kan huske og det ble en liten furore. Så jeg tror h*n har skjerpet seg siden den gang. Det virker i alle fall sånn :)

Lenke til kommentar

Å brife med å få ditt og datt blir litt feil syns jeg. Vi i norden verdsetter ikke våre ting som vi burde gjøre, bare se på bildet til Egilanso, det er faktisk en milliard hver dag som legger seg sultne. Og hvor mange millioner er underernærte? Alt for mange.

Jeg er glad for at jeg ikke er oppvoskt med tusenlapper under armene, selv om jeg i praksis kunne ha blitt det. Men foreldrene mine er smarte nok til å oppdra meg så jeg kan stå på egne ben den gang det skjer. Det kommer jeg til å bli takknemmelig for.

Edit: Jeg mener selvfølgelig ikke at det er galt å få dyre gaver. Dere skjønner vel pointet.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

I dag tidlig lå jeg i min varme og gode seng og gadd ikke å stå opp, det var vel i 1-tiden. Jeg hadde ikke spist siden 7-tiden i går kveld, altså ca. 18 timer uten mat. Og jeg var sulten, men jeg gadd likevel ikke stå opp. Og det var ubehagelig å være så sulten, nesten vondt i magen.

Det gir jo en tankevekker når det er folk som sulter til daglig.. Tenkte faktisk på det der jeg lå.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke beløpet som betyr mest, det er måten det blir gjort på.

For å ta TurboJohansen litt i forsvar: det må til mer fra foreldrenes side for at det ikke skla bli gørr kjedelig å bo ute på landet. Bor man i by er det mye lettere å få tiden til å gå selv. Bor man i by så har man tilgang på et rikt kulturliv og mye fritidsaktiviteter, men bor man langt te på landet så kan selv noe så enkelt som å dra på fotballtrening være vanskelig uten foreldrenes godvilje.

Når det gjelder oppdragelse så syns jeg at Neil Stephenson beskrev det på en fin måte i Snow Crash - det er ikke det matrielle som bestemmer hva slags person man er, det er om oppveksten er intressant, om man får litt utfordringer, om man opplever både å gi og å ta.

Lenke til kommentar
sukk.. ungdommen nå til dags.. bare får 20k til å kjøpe snøscooter, klager over å måtte stå opp midt på dagen for å komme seg på skole, klager over å ikke ha fått seg sommerjobb osv :p

Jeg fikk hus til 1,8 mill, pluss at bestemor og bestefar har betalt utdannelsene mine til ca 150.000,-.

jatakk begge deler. har også lyst til å få penger til å betale for utdannelsen min :(

Lenke til kommentar

Lars: farmor og farfar er helt håpløse med det der - insisterer på å kjøre en ekkel gammel volvo de ikke er fornøyd med når de har penger nok til å kjøpe seg en hvilket som helst grei bil, brukt eller ny. Det værste er at de er avhengige av bil, og at de kan klare å kjøre selv lenger om de bytter bil.

Lenke til kommentar

Jeg mangler penger til kameralinse. Hvis alle som leser kafe nå sponser med 200kr, da har jeg råd. Anyone?

Edit: Nå leser såppas mange at det holder med 100 på mann :)

2000 inlegg :D

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...