Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du står ikke uten penger en mnd, du får bare feriepenger istedetfor vanlig lønn. Altså får du mer enn vanlig.

Dette er selvsagt forutsatt at vi snakker om fastlønn.

For å vise at denne metoden er det vanlige, siterer jeg dinside.no's åpningsord i en artikkel om dette:

"Vi får ikke lønn i juli, vi får feriepenger i stedet. Så langt er de fleste med. Men hvorfor får vi mindre lønn også i juni?"

http://www.dinside.no/815195/ok-vi-tar-det-%E9n-gang-til

Den artikkelen forklarer trekket for den 5te uka, som normalt trekkes av junilønn eller feriepengene, selv om man ikke tar ut alle 5 ukene på sommeren.

Hvis det viser seg ved slutten av året at man ikke benyttet seg av den 5te uken, får man dette tilbakebetalt eller overført neste år.

Vi er i praksis enige, snakker bare litt forbi hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Pokémon er virkelig avhengighetsskapende. Så en umasse episoder i påska da Cinque hadde lastet ned første sesongen. Hadde faen meg melodien på hjernen i lang tid etterpå og i søvne.

Lenke til kommentar

Mediedesign:

Mediedesign er et fag som setter fokus på å lage digitalt design sånn som CD cover, reklamebrosjyrer, aviser og lignende. Faget byr på en del praktiske oppgaver, hvor det meste lages i Adobe programmene ”Adobe InDesign” og ”Adobe Photoshop” som dere vil få opplæring i ganske med engang dere starter her, og dere vil bruke disse programmene mye fremover de neste tre årene.

Design dere lager i mediedesign havner som regel på veggen, så et flott tips er at hvis du ikke vil skjemmes over produktet ditt, så jobber du skikkelig og ser med stolthet på verket ditt som vil henge på veggen skoleåret ut.

Liker du å sitte foran en PC og jobbe med design, tegne skisser, lage fete brosjyrer, aviser og covere for film? Da er mediedesign faget som du vil glede deg mest til de neste årene.

Noe jeg bør tilføye? Noe som bør fjernes?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Få også med at MK-elever er sære folk, som alltid klarer å fucke til maskina på en eller annen måte. Og at de ikke vet hvordan de skal ta sikkerhetskopi.

Det er ihvertfall min erfaring med de aller fleste MK-elever..

Lenke til kommentar
Få også med at MK-elever er sære folk, som alltid klarer å fucke til maskina på en eller annen måte. Og at de ikke vet hvordan de skal ta sikkerhetskopi.

Det er ihvertfall min erfaring med de aller fleste MK-elever..

Det har vel ikke akkurat noe med Mediedesign å gjøre :p?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jo, for de aller fleste medieelver er slik.

"Så ja, hvis dere liker å være sære folk, som skal fucke til maskina, komme skrikende på IT-kontoret 2 minutter før eksamen om at PCen er ødelagt. (Selv om du egentlig ødela den for over en uke siden) Og Aldri lærer at sikkerhtskopi er fint: Da er Media og kommunikasjon noe for deg"

;)

Lenke til kommentar
Jo, for de aller fleste medieelver er slik.

"Så ja, hvis dere liker å være sære folk, som skal fucke til maskina, komme skrikende på IT-kontoret 2 minutter før eksamen om at PCen er ødelagt. (Selv om du egentlig ødela den for over en uke siden) Og Aldri lærer at sikkerhtskopi er fint: Da er Media og kommunikasjon noe for deg"

;)

Føyet til dette:

TIPS: Skaff deg en ekstern harddisk slik at du ikke mister arbeid du har holdt på med eller holder på med, er ikke alltid PC’en holder seg virusfri takket være litt for surfeglade og ukritiske medieelever.

Og ikke minst, behandle skole PC’en som om det var din egen, så kanskje du slipper problemer.

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar

Det jeg ser når jeg ser din tekst, er uprofesjonalitet. "..design sånn som", "så, så..".

Jeg ville vurdert å skrive "liker du å sitte foran PC'n" og også bytte ut en del fraksjoner. Men hey, det er jo MK-elever det er snakk om... Hovedpoenget med teksten din er jo at de kan få ut informasjon fra den; noe de bør klare helt flott fra teksten din. Bortsett fra han nørden som ser på syntaks og oppsett av teksten i stedet for innhold. (..)

App!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...