Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Ikke nødvendigvis. Utropstegn kan i mange tilfeller brukes med stort hell, go faktisk skape mer dynamikk i teksten. Selvføglelig skal man ikke overdrive bruken av det. Som med alt annet gjelder det å finne en balansegang. F. eks i kåserier kan utropstegn være en god ting. Derimot i skjønlitterære tekster er utropstegn en ting man bør bruke minimalt. Så setting og timing er egentlig alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kexxy: Nei nei, eg seier ikkje eg er perfekt og at det er feil med alle andre, men når det gjeld skrivinga mi så fattar eg ikkje kvifor folk har problemet med å lese det, eg tykkjer det er dritlett!! Men ser du ikkje at eg har bedra meg? Eg tek hensyn jo for faen når folk seier dei ikkje fattar! :mad:

Men når du sier "jeg mener at når folk ikke skjønner hva jeg skriver, så er det noe feil med dem, og ikke skrivingen min"" haha, gjør meg irritert her >.<

Lenke til kommentar

kenny: Ja mora mi og har budd i Noreg i nesten 20 år, og ho skriv ikkje halvparten så godt norsk som meg ein gong!

gonjimann: Det er ikkje å vere respektlaus mot dyslektikare i det heile tatt, eg har masse respekt for folk som er det, både faren min og broren min er det og eg sitt ikkje akkurat og seier sånn "hahaha dykk er dyslektikere det er ikkje eg!! nanananana haha!". trur du kanskje eg gjer det? du veit faen ikkje noke om kven eg har respekt for!

Lenke til kommentar
Noen som vil bli med meg ut og lufte bikkja mens vi samtidig tar en røyk? :(
Jeg er game. :wee:
Hatquotes mot stakkars schnell? ^^
You're just the kind of guy I love to hate *nynne*

Roolig nå Eplefe, vi skal vel ikke bli uvenner igjen? Jeg har jo strengt tatt anstrengt meg kraftig for å like deg.

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis. Utropstegn kan i mange tilfeller brukes med stort hell, go faktisk skape mer dynamikk i teksten. Selvføglelig skal man ikke overdrive bruken av det. Som med alt annet gjelder det å finne en balansegang. F. eks i kåserier kan utropstegn være en god ting. Derimot i skjønlitterære tekster er utropstegn en ting man bør bruke minimalt. Så setting og timing er egentlig alt.

I et godt kåseri trenger du ikke utropstegn for å understreke det du vil si. Det er mye morsommere at man må lese bittelitt mellom linjene. Det finnes sikkert bruk for utropstegn også, men det er utrolig sjeldent, og krever en språkbeherskelse som er langt hinsides det Schnell med den innstillingen han har noensinne kommer til å inneha. Det er bedre å bruke ett utropstegn for lite, en ett for mye

Lenke til kommentar
Det er ikkje å vere respektlaus mot dyslektikare i det heile tatt, eg har masse respekt for folk som er det, både faren min og broren min er det og eg sitt ikkje akkurat og seier sånn "hahaha dykk er dyslektikere det er ikkje eg!! nanananana haha!". trur du kanskje eg gjer det? du veit faen ikkje noke om kven eg har respekt for!

Hæ? Skjønte ikke helt hva du skrev der... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det er en forskjell på å gi konstruktive råd og ren personuthenging. Jeg håper dere andre ser denne forskjellen, hvis ikke blir jeg bekymret. Jeg som trodde janteloven stod sterkt i Norge. Her på forumet er folk så elitistiske som bare det. Nåvel, jeg skal ikke sitte her og holde en lang moralpreken, det har vi andre til. Schnell må få lov til å skrive på begge målformer om han vil, men valget om å ikke "gidde" å skrive godt norskt forstår jeg ikke. Det er hans valg, og det er det ingenting vi kan gjøre med.

Lenke til kommentar
kenny: Ja mora mi og har budd i Noreg i nesten 20 år, og ho skriv ikkje halvparten så godt norsk som meg ein gong!

gonjimann: Det er ikkje å vere respektlaus mot dyslektikare i det heile tatt, eg har masse respekt for folk som er det, både faren min og broren min er det og eg sitt ikkje akkurat og seier sånn "hahaha dykk er dyslektikere det er ikkje eg!! nanananana haha!". trur du kanskje eg gjer det? du veit faen ikkje noke om kven eg har respekt for!

Kjære deg, du kan føle at du har respekt for så mange du vil, det er respektløst for både dyslektikere (du aper etter dem) og alle andre (du krever at vi bruker energi på å lese det du skriver).

Lenke til kommentar
Roolig nå Eplefe, vi skal vel ikke bli uvenner igjen? Jeg har jo strengt tatt anstrengt meg kraftig for å like deg.
Snakket ikke om DEG som et menneske jeg elsker å hate. Du stilte et spørsmål, jeg svarte. :wee:

japp ok, trodde du mente meg siden du satt den setningen under en quote av meg! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...