Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Huh? Linux slipper å bootes?

Updates need the system to reboot in order to take place-eller-noe-sånt er det ikke skjeldent at det står på min linux hjemme.. Som forøvrig hadde vært brukt mye oftere dersom jeg hadde fått tak i en driver til lydkortet mitt.

Lenke til kommentar

Vista, 2k8 server OG W7 har alle støtte for lasting av nye drivere på sparket, ala andre moderne platformer. Problemet er bare at ting ikke støtter det enda, selv om det er år og dag siden det ble frigitt prereleaseutgaver med denne støtten. Reboot-kulturen står fremdeles sterkt i windowsleiren, men nå mangler det bare støtte i programmer så blir man kvitt problemet.

Faktisk takler Vista/W7 driverlasting på sparket mye bedre enn linux - i linux så kan en stor bug i nvidiadriverne medføre reboot før funksjonaliteten er på plass igjen, og man slipper aldri unna uten å restarte Xorg - på Vista/W7 lastes nvidiadriveren inn på nytt, uten at programmene merker noe til det, har opplevd det midt i spilling og spilt videre uten problemer :)

Lenke til kommentar
Huh? Linux slipper å bootes?

Updates need the system to reboot in order to take place-eller-noe-sånt er det ikke skjeldent at det står på min linux hjemme.. Som forøvrig hadde vært brukt mye oftere dersom jeg hadde fått tak i en driver til lydkortet mitt.

selvsagt må det boote :p

Men reboot trenger man ikke like ofte, stort sett med kernel updates

Men men, hvorfor er det ikke mer skole før på mandag? :huh:

Lenke til kommentar
Stille det var her! =O

Hva driver folk med?

Skolen? :p

Ganske digg dag i dag, starta med 2000 meter, som jeg løp på 08.47 :wee: Deretter var det Asterix Og Obelix i fransk timen og The Day After tomorrow i engelsktimen :)

Endret av Nopros
Lenke til kommentar

Underpants:

I et rom kan du velge x ulike tapeter, y ulike gulvbelegg, og z ulike gardiner. Hvor mange ulike rom kan du lage?

De som skal legge gulv i hele huset gjør noe feil 1/20 ganger. Hvor stor sannsynlighet er det for at de legger gulv i alle n rommene uten feil?

Hva er sannsynligheten for at det blir feil på 2 gulv?

Hva er sannsynligheten for at det blir feil på maks 3 gulv?

Dette er binomiske forsøk over en lav sko.

Osv osv.

Her er det sommerfeire gitt. Nam. :love: Grillings til midnattsola går ned.

Endret av Knut Erik
Lenke til kommentar

Underpants: si at du for å få råd til drømmehuset må ta mye svartarbeid, og er riktig uheldig med alt - f.eks at rørleggeren får til brann og elektrikeren oversvømmelse + masse ting som går galt - med fiktive sansynligheter for alle de gale tingene. Forklar deretter at det er så usansynlig at alt dette skjer samtidig at det må være et tegn fra gud om at dette virkelig ikke er drømmehuset, så du må tilbake til tegnebrettet. Vær litt kreativ, så får man dratt inn det meste når man holder på med matte.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Så kan du regne litt baklengs, type:

Hvor "flinke" må de som legger gulv være for at det skal være f. eks 90% sannsynlig at alle n gulv blir lagt uten feil?

For å plage dere litt her...

Har dere prøvd å legge et gulv? Et parkettgulv med "klikk-funksjon" eller hva de kaller det klarer alle å legge. Såfremt dere ikke mener å støype eller sveise et plastgulv?

Lenke til kommentar
Har dere prøvd å legge et gulv? Et parkettgulv med "klikk-funksjon" eller hva de kaller det klarer alle å legge. Såfremt dere ikke mener å støype eller sveise et plastgulv?
Er jo strengt tatt ikke det som er poenget her da. :wee: Eller. Kan jo likesågreit si at du regner sannsynligheten for at DU klarer å legge gulvet perfekt, ergo hvor flink må DU være.

The math is the same.

Men, nei, har ikke prøvd å legge slikt gulv selv. Ser så lett ut på TV, da. På reklamene. :wee:

Lenke til kommentar

Uansett - mattematikken er det viktige, så dikt gjerne opp en usansynlig problemstilling om det på en relevant måte får dratt inn gøyal og avansert matte.

Og husk å spesifiser hvilket årstrinn/mattefag du har når du spør på nett - ellers får man input til begge ender av skalaen. Man må treffe rett slik at det verken blir milevis over eller langt under det som blir forventet av faglig bredde. F.eks ikke dra inn den tyngste vgs-matten i ungdomsskoleeksamen - man skal kunne forsvare det man legger fram og da bør man være taktisk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...