Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid like underholdende med slike brukere. Jeg tror dere forstår hvem jeg mener uten at jeg skal si noe mer om det. Kanskje vi alle skal vise hverandre litt repekt? Og Schnell, et aldri så lite tips. Dersom du sliter med rettskrivning kan det være en ide å gjøre noe med det! Det er for eksempel lov til å bruke en nettleser med stave-kontroll. Videre kan du selv gå aktivt inn for å lese gjennom innleggene dine. Du kan for eksempel begynne med å ha stor bokstav i begynnelsen av hver setning, samt punktum på slutten. Det hjelper veldig, tro meg. Etterhvert kan du øve deg på bruken av komma og utropstegn. Utropstegn skal kun brukes for å vektlegge en viktig setning! Gjerne en setning som slår igjennom med et godt poeng. :-)

Lenke til kommentar

Schnell: grunnen til at jeg er som jeg er ovenfor deg er fordi du er frekk i kjeften med meg, hadde du og mangen av dine såkallte venner oppført dere likt ovenfor meg som dere gjør med andre forumbrukere så kunnne du sett en annen side av meg. jeg gidder ikke en gang prøve lenger. jeg sendte deg altså en PM sånn du kunne prøve å forstå å ikke være så jævli frekk med meg. for uansett hav ejg skriver så skriver du noe frekkt til meg og får meg til å virke dum ..

-----------------------------------------------

Se! Nesten INGEN skrivefeil!

Lenke til kommentar
kenny: kva er morosamt med det?? eg føretrekk og bruke begge skriftspråka me har i noreg

1. Uoversiktlig

2. Brenner i øynene mine når jeg leser det

3. Du er skriver veldig god underholdning

hmm... når jeg tenker over det, så var det jo bare punkt 3 som egentlig var morsomt... :ph34r:

Lenke til kommentar
Schnell: Grunnen til at jeg er som jeg er ovenfor deg er fordi du er frekk i kjeften med meg, hadde du og mange av dine såkalte venner oppført dere likt ovenfor meg som dere gjør med andre forumbrukere, så kunnne du sett en annen side av meg. Jeg gidder ikke en gang prøve lenger. Jeg sendte deg altså en PM sånn du kunne prøve å forstå, og ikke være så jævlig frekk med meg. For uansett hva jeg skriver så skriver du noe frekt til meg og får meg til å virke dum ...

Se! INGEN skrivefeil!

Totally fixed. :dremel:

EDIT: Med noen motbydelige formuleringer som jeg vil fikse på, men jeg tror det kalles sitatforfalskning.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Schnell: Grunnen til at jeg er som jeg er ovenfor deg er fordi du er frekk i kjeften med meg, hadde du og mange av dine såkalte venner oppført dere likt ovenfor meg som dere gjør med andre forumbrukere, så kunnne du sett en annen side av meg. Jeg gidder ikke en gang prøve lenger. Jeg sendte deg altså en PM sånn du kunne prøve å forstå, og ikke være så jævlig frekk med meg. For uansett hva jeg skriver så skriver du noe frekt til meg og får meg til å virke dum ...

Se! INGEN skrivefeil!

Butno.

Lenke til kommentar

Se! INGEN skrivefeil!

EDIT: Med noen motbydelige formuleringer som jeg vil fikse på, men jeg tror det kalles sitatforfalskning.

Hvorfor fiksa du på den, men ikke de andre? jeg synes skrivefeilene til schnell er en del av sjarmen hans! :D

Lenke til kommentar

Eg har ikkje dysleksi eller noke viss det er det folk trur, eg berre har ikkje hatt gadda til å skrive 100 % korrekt norsk for eg ser ikkje poenget i det, men eg skal prøve å skrive meir forståeleg då.

Stoenmesiter: ja hugsar eg sa ein gong eg hadde 6er i det, men eg løyg :( .hehe, veit ikkje kvifor eg sa det ein gong, eg har 2 er :/ eg er faktisk god å skrive men lærararen min berre rettar masse feil i tekstane mine som ikkje er feil ein gong

Lenke til kommentar

En liten feil da. Det skal ikke være mellomrom mellom "dum" og "...". Bare litt småpirk nå som vi først er inne på rettskrivning.

Det er mange grunner til at man bør kunne skrive godt norsk. For det første er skriftspråket en viktig del av dagens kommunikasjon. Store deler av vårt liv handler om å gjøre oss forstått. Ved å skrive godt norsk tilpasser man seg samfunnet. Godt skriftspråk er essensielt i mange jobber, spesielt de bedre betale.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Eg har ikkje dysleksi eller noke viss det er det folk trur, eg berre har ikkje hatt gadda til å skrive 100 % korrekt norsk for eg ser ikkje poenget i det, men eg skal prøve å skrive meir forståeleg då.

Stoenmesiter: ja hugsar eg sa ein gong eg hadde 6er i det, men eg løyg :( .hehe, veit ikkje kvifor eg sa det ein gong, eg har 2 er :/ eg er faktisk god å skrive men lærararen min berre rettar masse feil i tekstane mine som ikkje er feil ein gong

Du ser ikkje poenget i mye du ? :p

Lenke til kommentar
Alltid like underholdende med slike brukere. Jeg tror dere forstår hvem jeg mener uten at jeg skal si noe mer om det. Kanskje vi alle skal vise hverandre litt repekt? Og Schnell, et aldri så lite tips. Dersom du sliter med rettskrivning kan det være en ide å gjøre noe med det! Det er for eksempel lov til å bruke en nettleser med stave-kontroll. Videre kan du selv gå aktivt inn for å lese gjennom innleggene dine. Du kan for eksempel begynne med å ha stor bokstav i begynnelsen av hver setning, samt punktum på slutten. Det hjelper veldig, tro meg. Etterhvert kan du øve deg på bruken av komma og utropstegn. Utropstegn skal kun brukes for å vektlegge en viktig setning! Gjerne en setning som slår igjennom med et godt poeng. :-)

Stort sett skal ikke utropstegn brukes.

Lenke til kommentar

Rasch: Eiinig! Eg tykkjer det er mykje betre å skive på min måte, eg forstår alt eg skriv men det er så mangen som klagar på meg og seier dei ikkje fattar, eg meiner det er dei som er dårleg å lese då og ikkje eg som er dårleg å skrive

Lenke til kommentar

Me sit på stoen?

Jeg sa det med sekseren til Rasch, sånn at du vet det.

Lenke til kommentar

Det er MANGE grunner til å skrive korrekt norsk. Først og fremst, du fremstår som en noldus når du skriver slik som du gjør nå. Grunnen til at du har 2 i norsk er sannsynligvis at du mangler den grunnleggende forståelsen for hva et skriftspråk er, hvordan det brukes og ikke minst hvorfor det brukes slik det gjør.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...