Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Go wikipedia

 

Et annuitetslån er et lån som nedbetales med like store terminbeløp, helt til lånet er innfridd. I begynnelsen er avdragsdelen liten, mens rentedelen er stor. Etter hvert som tida går stiger avdragsdelen og rentedelen blir mindre. Terminbeløpet kalles også annuitetsfaktor, eller bare annuitet.

Lenke til kommentar
Go wikipedia

 

Et annuitetslån er et lån som nedbetales med like store terminbeløp, helt til lånet er innfridd. I begynnelsen er avdragsdelen liten, mens rentedelen er stor. Etter hvert som tida går stiger avdragsdelen og rentedelen blir mindre. Terminbeløpet kalles også annuitetsfaktor, eller bare annuitet.

Å, jeg skulle ha sjekka Wikipedia med en gang.

 

 

Nei, jeg fikk ikke stort ut av det som stod der, og det var derfor jeg spurte her. :roll:

 

Lenke til kommentar

Annuitet - terminbeløpene, summen du betaler hver termin (en termin kan jo være 6 mndr, ett år, 1 mnd. etc) er alltid like stor. I starten er avdragene små og rentene store. Over tid blir avdragene større og rentene mindre.

 

Altså, det som står på wiki...

Lenke til kommentar
Annuitet - terminbeløpene, summen du betaler hver termin (en termin kan jo være 6 mndr, ett år, 1 mnd. etc) er alltid like stor. I starten er avdragene små og rentene store. Over tid blir avdragene større og rentene mindre.

 

Altså, det som står på wiki...

AHA, eg skjønar! Men kvifor vert avdragsdelen mindre i byrjinga?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...