edge Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hater lyn. Noen som vet om et lyn er grunnlag for å kreve forsikring på ødelagt PC? Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Jeg må si meg enig med Schnell. Det ER faktisk opp til elevene selv å bruke det tilbudet de får. Selv om det kan være vanskelig å sette seg på skolebenken å se på en grønn tavle osv. hele dagen. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Mm, og de bør begynne å dele ut grader som krever høyere utdanning til alle som vil ha dem. Det er ikke det jeg mener, men det er viktigere å ha kunnskapen inne før man er ferdig enn før man starter på skolen hvis det er snakk om høyere utdannelse Heter det ikke studieforberedende nå? Poenget er at du skal være i stand til å studere ved høyere utdanningsinstitusjoner på en måte og med en effektivitet som ikke er bortkastet tid for både deg og foreleseren. Hvis en kan sove seg gjennom grunnskolen og videregående, fordi det ikke stilles krav der, blir det en ganske brå oppvåkning i det man begynner på høyere utdanning. Faktisk enda bråere enn hva den er i dag, hvor strykprosenten er ... Merkbar. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 omg...... vert litt meir ego, me har jo faen dritgod utdanning viss me vil ha det! det er opp til oss sjølve!!eg skjønar for eksemepl ikkje vitsen med å bruke mange mill på å pusse opp skular og få nye funky dassar og kokvarme klasserom, når alt me treng å gjere er å ta på litt meir klede!!!! netåpp, me er ikkje eir uland, me burde gje pengar til dei som treng det meir enn oss bortskjemde rikingar Ja, fy faen, jeg er skikkelig egoistisk fordi jeg vil at barna mine skal få det beste jeg kan gi dem. Fy meg. Hva med barna i Afrika, liksom?Det er opp til oss selv (bortsett fra med deg, for der er det bare lærerne som misliker deg). Dobbelmoral er dobbelt så bra som moral. Det har ingenting med oppussing av SKOLER å gjøre, men av SYSTEMET for svarte. EDIT: Mikkel, stek den. Ikke kok den. Jeg tror ikke kokt pizza er noe særlig. har du ungar? kor gamal er du liksom eg trudde du var sån 15 elr noke :S du vil gje ungane dine det BESTE?? det er faktisk egoistisk ja tykkjer eg, at du skal gje ungane dine det beste medan andre ungar ikkje får det dårlegaste ein gong dei får verre en det dårlegaste, viss ikkje me i noreg alltid hadde fått det beste så kunne alle fått det bra og ikkje best. Og det er ikje berre meg det med lærarane gjeld, men det er difor eg får dårlege karakterar!!! og eg meinte steika ja, eg skreiv feil, du matta kva eg meinte likso Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Så...en kan konkludere diskusjonen med at systemet er ikke bra men det er egentlig vår egen feil som ikke benytter det ordentlig? *hummre* Da gikk den siste og la seg så nå er det bare stille å fredelig her. Får bare håpe han forblir i senga og ikke kommer begynner å trave å styre. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 ja både systemet og skulen er meir enn bra nok, late elevar og feige lærarar er problemet Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 har du ungar? kor gamal er du liksom eg trudde du var sån 15 elr noke :S du vil gje ungane dine det BESTE?? det er faktisk egoistisk ja tykkjer eg, at du skal gje ungane dine det beste medan andre ungar ikkje får det dårlegaste ein gong dei får verre en det dårlegaste, viss ikkje me i noreg alltid hadde fått det beste så kunne alle fått det bra og ikkje best. Og det er ikje berre meg det med lærarane gjeld, men det er difor eg får dårlege karakterar!!! og eg meinte steika ja, eg skreiv feil, du matta kva eg meinte likso Fremtidige barn, skulle kanskje presiserte. Trodde det kom frem ganske tydelig. Jaha, ja. Skal v påta oss alle verdensproblemer og gjøre oss selv til et u-land så andre u-land kan bli i-land? Jeg ser ikke logikken din. I fail. Det er derfor du får dårlige karakterer? Fordi lærerne misliker deg? Jeg tviler. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 har du ungar? kor gamal er du liksom eg trudde du var sån 15 elr noke :S Eheh, han trodde Eplefe var yngre enn han. Det er litt skøy. Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Poenget er at du skal være i stand til å studere ved høyere utdanningsinstitusjoner på en måte og med en effektivitet som ikke er bortkastet tid for både deg og foreleseren. Hvis en kan sove seg gjennom grunnskolen og videregående, fordi det ikke stilles krav der, blir det en ganske brå oppvåkning i det man begynner på høyere utdanning. Faktisk enda bråere enn hva den er i dag, hvor strykprosenten er ... Merkbar. isteden for karakterer budre lærerene skrive en skriftlig vurdering av eleven. At jeg får en 3er i matte sier ikke noe særlig om hvor engasjert eller arbeidsvillig jeg er, kanskje jeg har gjort det dårlig på prøver eller lignende men gjør det bra i praksis, hvorfor skal det da trekke ned at jeg ikke gjør det godt på prøver som betyr lite med mindre jeg skal fortsette på skolen når jeg er ferdig med videregående? Kanskje dårlig formulert men men Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Man kan vel få lov til å prioritere sine egne barn foran noen helt ukjente vel!? JA, jeg syns vi skal hjelpe de fattige i verden, men familien kommer først. Og på det med skoler, problemet med skolene i Norge er at barn/ungdommer vil ikke bli lærere noe mer, derfor har vi nesten bare gamle og ut daterte lærere som er halvveis senile. (sånn er det ihvertfall der jeg går) Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 har du ungar? kor gamal er du liksom eg trudde du var sån 15 elr noke :S du vil gje ungane dine det BESTE?? det er faktisk egoistisk ja tykkjer eg, at du skal gje ungane dine det beste medan andre ungar ikkje får det dårlegaste ein gong dei får verre en det dårlegaste, viss ikkje me i noreg alltid hadde fått det beste så kunne alle fått det bra og ikkje best. Og det er ikje berre meg det med lærarane gjeld, men det er difor eg får dårlege karakterar!!! og eg meinte steika ja, eg skreiv feil, du matta kva eg meinte likso Fremtidige barn, skulle kanskje presiserte. Trodde det kom frem ganske tydelig. Jaha, ja. Skal v påta oss alle verdensproblemer og gjøre oss selv til et u-land så andre u-land kan bli i-land? Jeg ser ikke logikken din. I fail. Det er derfor du får dårlige karakterer? Fordi lærerne misliker deg? Jeg tviler. Du kan si hva du vil Eplefe, men å undervurdere forskjellsbehandling i den norske skolen er veldig, veldig feil. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 har du ungar? kor gamal er du liksom eg trudde du var sån 15 elr noke :SEheh, han trodde Eplefe var yngre enn han. Det er litt skøy. Jeg lo. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Enig Mikkel Slask, det er faktisk noe vi får på lærerhøgskolen, så hvorfor ikke ellers i skolen? Et viktig poeng du kommer med der. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Stonemeister: ja? kva er "skøy" med at eg trudde det? kenny: jo jo seff du kan tenkje på fammilien din, men det tregn du eigentleg ikkje for skulane i noreg er faktisk jævli bra, men med eing gong noken er betre enn oss i noreg vert det jo heilt panikk "ohhh no det er 30 land i verda som har betre skular enn oss!!! PANICCCC!!!!!" det er faktisk sånn 400 land i verda eller ca noke sånt, og alikevel frikar noreg ut over å ikkje vere aller aller best. ca 30 plass er faktisk jævli bra, me har berre godt av å ikkje ha det best på alt Lenke til kommentar
Licht Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Poenget er at du skal være i stand til å studere ved høyere utdanningsinstitusjoner på en måte og med en effektivitet som ikke er bortkastet tid for både deg og foreleseren. Hvis en kan sove seg gjennom grunnskolen og videregående, fordi det ikke stilles krav der, blir det en ganske brå oppvåkning i det man begynner på høyere utdanning. Faktisk enda bråere enn hva den er i dag, hvor strykprosenten er ... Merkbar. isteden for karakterer budre lærerene skrive en skriftlig vurdering av eleven. At jeg får en 3er i matte sier ikke noe særlig om hvor engasjert eller arbeidsvillig jeg er, kanskje jeg har gjort det dårlig på prøver eller lignende men gjør det bra i praksis, hvorfor skal det da trekke ned at jeg ikke gjør det godt på prøver som betyr lite med mindre jeg skal fortsette på skolen når jeg er ferdig med videregående? Kanskje dårlig formulert men men Hvordan skal man bruke skriftlige vurderinger som inntaksgrunnlag? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Stonemeister: ja? kva er "skøy" med at eg trudde det? Ehm, vel, vi har jo alle sett "smart/usmart-dokumentet". Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Stonemeister: ja? kva er "skøy" med at eg trudde det? Ehm, vel, vi har jo alle sett "smart/usmart-dokumentet". Jeg kan legge det ut igjen om noen savner det? xD Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hvordan skal man bruke skriftlige vurderinger som inntaksgrunnlag? Fordi det sier mye mer om eleven enn et tall mellon 1 og 6 gjør Lenke til kommentar
Licht Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Hvordan skal man bruke skriftlige vurderinger som inntaksgrunnlag? Fordi det sier mye mer om eleven enn et tall mellon 1 og 6 gjør Hvordan, ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 26. januar 2008 Del Skrevet 26. januar 2008 Det som er litt toskete av staten er jo at de innførte kunnskapsløftet for oss 90 modeller akkurat når vi begynte på VGS, så når vi begynte så var jo alt fucka fordi vi hadde ikke lært alt det vi skulle ha lært... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg