Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Det at noen får en 3'er første året på vgs i matte, trenger ikke nødvendigvis å bety at det er et dårlig læreremne.

Det er ikke første året på vgs det er snakk om, det er standpunktkarakterer. Jeg bare referer til inntakskravet på lærerhøyskolen slik det var da de orienterte oss. Jeg var ikke videre imponert over kravene de stilte, men dersom lærerhøyskolen virker, slik at de fremtidige lærerne kan skrive norsk, huge success.

Og hvorfor trekker dere frem matte hele tiden? ¯\(º_o)/¯ Det er norsksituasjonen det står dårlig til med.

Eh, ja og jeg valgte å bare ha matte det ene året på vgs. Det vil si at det ble min standpunktkarakter. Nemlig.

Og nå kan du umulig se virkningen av disse virkningene enda, da de ble innført med mitt kull. Ergo: ingen har enda gått ut med disse kravene i bunn.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Schnell har et poeng der. Den norske skolen er ikke SÅ jævlig, det handler mye om norske elevers interesse! Kanskje hadde vi satt mere pris på skolen om vi var et u-land?
Retorikk er unødvendig. Saken har seg slik: Vi er ikke et u-land, og vi har rett på en god utdanning.
Lenke til kommentar
Schnell har et poeng der. Den norske skolen er ikke SÅ jævlig, det handler mye om norske elevers interesse! Kanskje hadde vi satt mere pris på skolen om vi var et u-land?
Retorikk er unødvendig. Saken har seg slik: Vi er ikke et u-land, og vi har rett på en god utdanning.

Nei, vi har rett til utdanning. ikke God utdanning.

Lenke til kommentar
Jeg tror vi har det for lett. Uansett om vi klarer å fullføre skolen eller ikke sitter vi og tjener penger, enten på trygd, gjennom arbeid eller begge deler. I U-land må man nesten fullføre utdannelsen for å ha håp.

Det er sant, men jeg synes allikevel det ikke er et argument for å fjerne lik rett til utdanning for alle som bor i Norge. For 100 år sida var også vi et u-land. Min bestefar fikk 3 års skolegang pga krigen. Problemet mener jeg er at man ikke veit hvor godt man har det og faktisk verner så godt man kan for at det skal være slik det er og muligens forbedre det. Samtidig så kan man hjelpe andre barn i andre lang gjennom utdanningsprogrammer slik at u-landene kommer seg ut av den fattigdom som har oppstått. Så på en måte har vi det kjempegodt og vi burde være takknemlige, på en annen side er det viktige at vi er forsiktige og tar vare på den muligheten vi har fått.

Lenke til kommentar

omg...... vert litt meir ego, me har jo faen dritgod utdanning viss me vil ha det! det er opp til oss sjølve!!

eg skjønar for eksemepl ikkje vitsen med å bruke mange mill på å pusse opp skular og få nye funky dassar og kokvarme klasserom, når alt me treng å gjere er å ta på litt meir klede!!!! netåpp, me er ikkje eir uland, me burde gje pengar til dei som treng det meir enn oss bortskjemde rikingar

Lenke til kommentar
Karaktersystemet bør fjærnes egentlig, det sier ingenting om hvor flink en person egentlig er.

Mm, og de bør begynne å dele ut grader som krever høyere utdanning til alle som vil ha dem.

Neida, men det går an å få grad uten karakterfastsetting. F. eks gjennom å gi bestått/ikke bestått, slik som det nettopp gjøres i lærerstudiet. Ikke i alle fag og eksamener, men i noen. Så får man litt av hvert. Det funker faktisk veldig bra. Og før du spør, for å få bestått så må eksamen tilsvare litt bedre enn en C.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
omg...... vert litt meir ego, me har jo faen dritgod utdanning viss me vil ha det! det er opp til oss sjølve!!

eg skjønar for eksemepl ikkje vitsen med å bruke mange mill på å pusse opp skular og få nye funky dassar og kokvarme klasserom, når alt me treng å gjere er å ta på litt meir klede!!!! netåpp, me er ikkje eir uland, me burde gje pengar til dei som treng det meir enn oss bortskjemde rikingar

Ja, fy faen, jeg er skikkelig egoistisk fordi jeg vil at barna mine skal få det beste jeg kan gi dem. Fy meg. Hva med barna i Afrika, liksom?

Det er opp til oss selv (bortsett fra med deg, for der er det bare lærerne som misliker deg). Dobbelmoral er dobbelt så bra som moral. :fun:

Det har ingenting med oppussing av SKOLER å gjøre, men av SYSTEMET for svarte.

EDIT: Mikkel, stek den. Ikke kok den. Jeg tror ikke kokt pizza er noe særlig.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...