Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Ditto. Fungerer greit, selv om det er en kjedelig jobb å oppdatere speilene.

 

Har hovedsaklig tre typer elevmaskiner, og hver av de har vel to-tre forskjellige speil, alt ettersom hva slags linjer elevene går. De stasjonære maskinene er det også en god del speil til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Ditto. Fungerer greit, selv om det er en kjedelig jobb å oppdatere speilene.

 

Har hovedsaklig tre typer elevmaskiner, og hver av de har vel to-tre forskjellige speil, alt ettersom hva slags linjer elevene går. De stasjonære maskinene er det også en god del speil til.

 

Lignede greie her, sånn bortsett fra at vi kjører samme image på de stasjonære maskinene. Er uansett bare lærere som har stasjonære, for fra neste år skal alle elever over på laptop..

Lenke til kommentar
Ditto. Fungerer greit, selv om det er en kjedelig jobb å oppdatere speilene.

Og derfor har vi løsningen vi har, et image for alle. Hadde tatt oss mye lengre tid å mekke image til hver eneste PC vi fikk innom, enn å bruke et standard-image. Vi har vel også en rundt 25-30 PC-modeller flytende rundt om i bedriften. Tanken på å opprettholde over 30 imager... Uff.

Lenke til kommentar
Hva holder folk rundt om i landet på med i dag?

 

Selv driver jeg å setter opp nye oppdaterte image til maskinene på jobben, så vi slipper å ta den jobben etter ferien.

Sto opp i sted, sensurert noen bilder av minstesøss og ei venninne så jeg kan slenge ut bilder i RPP, vurderer å ringe ei venninne for å komme med bilen så vi kan kjøre og pante flaskene mine så jeg får råd til å spise i dag.

Lenke til kommentar
Ditto. Fungerer greit, selv om det er en kjedelig jobb å oppdatere speilene.

 

Har hovedsaklig tre typer elevmaskiner, og hver av de har vel to-tre forskjellige speil, alt ettersom hva slags linjer elevene går. De stasjonære maskinene er det også en god del speil til.

Tar dere vare på noen av 110 pc'ene?

Vi MÅTTE ta vare på noen av dem, grunnet mulig mangel på andre :p

post-172506-1244447766_thumb.jpg

 

Fagprøva mi er nå :fun:

Robin har sin nå han og ;D

Eller ikke i dag da, men snart ^^

Lenke til kommentar

Husker da jeg jobba IT, alltid like kjedelig å huske hvilke maskiner som sku ha standard image med xp og office og hvilke som sku ha med forskjellig programvare for ditt og datt. Pes å jobbe på sjukehus :p

Så mange forskjellige greier. Samme programmet, men med ulike innstillinger eller noe. Inn på forskjellige avdelinger, det være seg om det var røntgen, akutten, føden, dpsen eller hva søren.

Glad jeg slipper å loke med det igjen. Pes å sitte igjen etter normal arbeidstid er ferdig for å få gjort det der uten at det er så mange folk der som må bruke maskinene til et eller annet herk. Hovedsaklig stappe disketter i CD-rommen eller whine om at maskinene ikke fungerer og de enten bare har en skjerm, eller ei pappeske og et tastatur.

 

><

Lenke til kommentar

Slimda, jeg syns det er utrolig digg å gå på ei slack linje på høyskolen, og gruer meg til å bli ferdig og måtte ut i arbeidslivet igjen.

Hovedsaklig fordi min psykiske tilstand har blitt verre siden sist jeg jobba og jeg får noia på tanken av å jobbe butikk, og å ta på meg sjaue- eller vaskejobb igjen vil ta knekken på ryggen min en gang for alle :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kanskje man kunne opprettet en egen tråd der hvor datasmurfen kan få klage på psyken og den fysiske tilstanden sin?

 

Nei, det er litt vel slemt tror jeg..

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det. Har selv før fått beskjed om å opprette en egen tråd der samtalene rundt spesifikke emner kan foregå. Siden smurfens psykiske og fysiske tilstand svært så ofte er oppe til diskusjon/kommentering i DNFK, ser jeg ikke hvorfor ikke det også skulle fått sin egen tråd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...