Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Forberede deg til fagprøve? Det er det i alle fall jeg skal gjøre. Kapre meg et eget grupperom og sette opp server og to klienter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Faen ta Jay-Z som har ødelagt en ellers god låt av Coldplay. Regelrett voldttatt... Men det er vel litt ris til egen bak når jeg hører radio så.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva holder folk rundt om i landet på med i dag?

 

Selv driver jeg å setter opp nye oppdaterte image til maskinene på jobben, så vi slipper å ta den jobben etter ferien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva holder folk rundt om i landet på med i dag?

 

Selv driver jeg å setter opp nye oppdaterte image til maskinene på jobben, så vi slipper å ta den jobben etter ferien.

Har dere et image for hver forskjellig PC-modell eller?

 

Ja, og flere forskjellige image for samme modell.

 

De ulike klassene stiller ulikt krav til hva slags programvare de trenger, så et standardimage blir litt vanskelig.

Lenke til kommentar
Ja, og flere forskjellige image for samme modell.

 

De ulike klassene stiller ulikt krav til hva slags programvare de trenger, så et standardimage blir litt vanskelig.

Høres slitsomt ut. Har ett standard-image på samtlige PCmodeller vi har, som installerer en standardpakke av programvare. (office, antivirus, etc). Trenger de noe ekstra, bruker vi et ekstra minutt eller på på PCen i etterkant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja, og flere forskjellige image for samme modell.

 

De ulike klassene stiller ulikt krav til hva slags programvare de trenger, så et standardimage blir litt vanskelig.

Høres slitsomt ut. Har ett standard-image på samtlige PCmodeller vi har, som installerer en standardpakke av programvare. (office, antivirus, etc). Trenger de noe ekstra, bruker vi et ekstra minutt eller på på PCen i etterkant.

 

Er ikke så særlig slitsomt egentlig.

 

Og det fungerer veldig bra, siden vi slipper å ta jobben i etterkant med å legge inn programmer og lignende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Prøv å installer Adobe CS3 Master på et par minutter. Eller Autodesk Inventor ;P

 

Akkurat der har du en av grunnene til at vi har forskjellige image til samme maskintype.

 

Er ikke mange klasser som trenger CS3-pakka, men skulle vi hatt et image uten det, for å så legge inn det i etterkant hadde det fort tatt en god stund.

 

Så da lager vi heller et image med CS3 pakka som vi ruller ut til de som trenger, sparer mye tid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...