Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jeg tok ikke høyde for at du kanskje spesifiserte target bitrate istedenfor å gå ut i fra en preset. Nå mener jeg --vbr-new er default fra og med 3.97, så jeg lurer litt på hvorfor du har valgt å kjøre --vbr-old? Forskjellen i old og new er bare virkemåte i algoritmen i forhold til visse lydkarakteristikker (forbedringer i forhold til støy i høye tonehøyder) samt noe mer drastiske endringer i forhold til generell effektivitet. I praksis er den eneste forskjellen hastighet, men til gjengjeld er det en temmelig stor forbedring, rundt 25% i følge tester gjort på HA. Så fremt du ikke endrer bitrate range vil du i praksis ikke merke noen reell forandring annet enn i ytelse, med å velge new fremfor old.

ok, da hopper jeg over på --vbr-new. Kanskje jeg til og med skal lage meg et lite webinterface, siden det kommer til å bli mye transcodeing fremover. Ganske så stort bibliotek med flac, og ny fancy mobil som er relativt kapabel når det gjelder lydkvalitet, samt en fin 3,5mm minijack-utgang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wow, jeg kødda. Finnes det faktisk?

Yeah. Kjøpte i Praha da jeg var der.

God kveld!

Da er jeg tilbake fra guttetur :)

Hva foretar folket seg nå?

Poster her, lurker på SomethingAwful, hører på musikk og venter på at søstrene mine skal bli ferdige med å trene så hele familien kan benke seg foran skjermen og se Vi på Saltkråkan og Madicken :)

Lenke til kommentar
Jeg tok ikke høyde for at du kanskje spesifiserte target bitrate istedenfor å gå ut i fra en preset. Nå mener jeg --vbr-new er default fra og med 3.97, så jeg lurer litt på hvorfor du har valgt å kjøre --vbr-old? Forskjellen i old og new er bare virkemåte i algoritmen i forhold til visse lydkarakteristikker (forbedringer i forhold til støy i høye tonehøyder) samt noe mer drastiske endringer i forhold til generell effektivitet. I praksis er den eneste forskjellen hastighet, men til gjengjeld er det en temmelig stor forbedring, rundt 25% i følge tester gjort på HA. Så fremt du ikke endrer bitrate range vil du i praksis ikke merke noen reell forandring annet enn i ytelse, med å velge new fremfor old.

ok, da hopper jeg over på --vbr-new. Kanskje jeg til og med skal lage meg et lite webinterface, siden det kommer til å bli mye transcodeing fremover. Ganske så stort bibliotek med flac, og ny fancy mobil som er relativt kapabel når det gjelder lydkvalitet, samt en fin 3,5mm minijack-utgang.

Webinterface? Hva er galt med et bash/cmd script?

Lenke til kommentar
Webinterface? Hva er galt med et bash/cmd script?

På ingen måte noe galt med det, annet enn at det er raskere (for min del) om jeg lager et effektivt webinterface som ligger som en bookmark i firefox.

Lenke til kommentar
Noen som kan trylle fram en liter med saft til meg?

Om du kan trylle fram en kald 1,5 liter med Tab X-tra :)

No can do sonny!

Da blir det itt'no saft på deg, gutten min.

Hehe det finnes altså noen som drikker TAB X-tra selv i 2009? Jeg tror ikke jeg har drukket TAB på ti år, minst.

Jepp, jeg regner med at jeg aleine står for 50% av inntektene på Tab X-tra i Østfold-regionen. :p

YOU ARE READY TO FIGHT THE SHAOLINmsn_note.png

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...