Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bruker LAME 3.98.2 med parameterene --vbr-old -h -V 2 -b 256. Trenger egentlig ikke slenge på -h-switchen, siden jeg alt kjører vbr. Burde muligens kjørt -V 0 i steden for -V 2, men trodde at den mistet betydningen sin når -b 256 ble spesifisert

Tror du at --vbr-new -V 0 -b 256 vil spille ha noen annen innvirkning enn hastigheten på transcodinga?

Jeg tok ikke høyde for at du kanskje spesifiserte target bitrate istedenfor å gå ut i fra en preset. Nå mener jeg --vbr-new er default fra og med 3.97, så jeg lurer litt på hvorfor du har valgt å kjøre --vbr-old? Forskjellen i old og new er bare virkemåte i algoritmen i forhold til visse lydkarakteristikker (forbedringer i forhold til støy i høye tonehøyder) samt noe mer drastiske endringer i forhold til generell effektivitet. I praksis er den eneste forskjellen hastighet, men til gjengjeld er det en temmelig stor forbedring, rundt 25% i følge tester gjort på HA. Så fremt du ikke endrer bitrate range vil du i praksis ikke merke noen reell forandring annet enn i ytelse, med å velge new fremfor old.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Pølse,bacon,bønner,sopp,egg og toast med smør. Og maiskolber

Edit: Nice guess.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...