Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Hva ville dere valg ??

AltiBox 30/30MB/s nett.

Eller.

Telenor 25/10 MB/s nett ?

Altibox er 150,-kr dyrer i mnd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg liker og laste opp :)

Så da blir det AltiBox :)

Må bare finne på en måte og overtale pappa :p

Lenke til kommentar

Med 10mbit kan du maksimalt laste opp ~3,25TB i måneden. Trenger du noe mer? Jeg veit at jeg ville klart å makse den, men vil du klare det? Ellers er det egentlig helt unødvendig for deg, per dags dato, å gå for noe mer enn telenor sin pakke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg klarer fint og makse det :p

Det er bare det at jeg liker og få ting fort ned .. :p

Det er jo 5 mb mer på AltiBox .. :p

Lenke til kommentar

I praksis vil du veldig sjeldent merke forskjell på 25mbit og 30mbit. Kilden vil i 99% av tilfelle begrense hastigheten du får inn, med mindre du får ting tilsendt via lukkede ratiobaserte torrentnettverk / større FTP-sites.

Lenke til kommentar
Edit: Det skulle gått an å eksportere/importere lister også, istedenfor å måtte legge til en og en bruker.. :D

"GET who&t=1077284"

Problemet er ikke å få den listet opp alle jeg kunne tenkt meg å blokke, problemet er heller å få matet denne informasjonen inn i blokkeringslisten i en batch. Tenk hvor greit det hadde vert om jeg bare kunne fått din liste isteden for at vi begge må sitte å manuelt legge til de samme brukerne. :fun: Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Med 10mbit kan du maksimalt laste opp ~3,25TB i måneden. Trenger du noe mer? Jeg veit at jeg ville klart å makse den, men vil du klare det? Ellers er det egentlig helt unødvendig for deg, per dags dato, å gå for noe mer enn telenor sin pakke.

Mye vil ha mer, mann.

Lenke til kommentar

Altibox vs Telenor er et enkelt valg. Altibox gir på sikt mye bedre hastighet, er flinkere til å holde linjen oppe, og responstiden blir noen hakk bedre, og den takler mye større belastning. Responstid fiber vs. adsl er ikke viktig om man bor i en storby, men ute på landet kan det fort være litt å hente.

Ikke glem at Altibox er flinke til å sette opp hastigheten etterhvert. Gigabit-tilkobling er allerede på vei. Selv har jeg gått fra 4/4 til 6/6 til 10/10 med samme pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW
I praksis vil du veldig sjeldent merke forskjell på 25mbit og 30mbit. Kilden vil i 99% av tilfelle begrense hastigheten du får inn, med mindre du får ting tilsendt via lukkede ratiobaserte torrentnettverk / større FTP-sites.

Jeg må skal si at jeg bruker torrent bra ofte og der merker du forskjel på 25mb/s og 30mb/s siden jeg laster ned en masse på en gang. Ikke bare 1 ting om gangen ..

Lenke til kommentar
Altibox vs Telenor er et enkelt valg. Altibox gir på sikt mye bedre hastighet, er flinkere til å holde linjen oppe, og responstiden blir noen hakk bedre, og den takler mye større belastning. Responstid fiber vs. adsl er ikke viktig om man bor i en storby, men ute på landet kan det fort være litt å hente.

Ikke glem at Altibox er flinke til å sette opp hastigheten etterhvert. Gigabit-tilkobling er allerede på vei. Selv har jeg gått fra 4/4 til 6/6 til 10/10 med samme pris.

Det er fiber, begge delene. Man får ikke 25/10 med DSL-teknologi, meg bekjent. Gleder meg til GET ruller ut EuroDOCSIS 3.0 for fullt. Det blir koselig for oss som ikke har fiber trukket inn i leilighetene våres :fun:

Og nå over til noe mye viktigere: Jeg har ikke mer sjokolademelk igjen :<

Lenke til kommentar

Trikset er å laste ned fra de rette sidene, på rett måte. F.eks tvserier - jeg laster ned første episode, og setter på nedlastning på episode 2 når jeg begynner å se den. Da er neste episode klar etter ca. et kvarter med 1.1GB/ep 720p, evt. ei lita time ved 4.4gb/ep 1080p.

Lenke til kommentar
*transcode fra flac til 256kbps vbr mp3*
Om målsetningen (target bitrate) er 256kbps for VBR er det ikke LAME V 0 med nyeste algoritme du bruker til å transcode. Altså bør du enten skifte over til LAME eller benytte nyeste versjon.

Edit: For å makse linjen er det bare å klemme inn nok torrents på en gang. Med riktig konfigurasjon kan man på den måten makse stort sett enhver linje, selv om de individuelle torrente gjerne ikke er så godt seedet hver for seg. Ikke mer enn 2-300 kB/s på en film? -Last ned 5-10 stykk på en gang.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
*transcode fra flac til 256kbps vbr mp3*
Om målsetningen (target bitrate) er 256kbps for VBR er det ikke LAME V 0 med nyeste algoritme du bruker til å transcode. Altså bør du enten skifte over til LAME eller benytte nyeste versjon.

Bruker LAME 3.98.2 med parameterene --vbr-old -h -V 2 -b 256. Trenger egentlig ikke slenge på -h-switchen, siden jeg alt kjører vbr. Burde muligens kjørt -V 0 i steden for -V 2, men trodde at den mistet betydningen sin når -b 256 ble spesifisert

Tror du at --vbr-new -V 0 -b 256 vil spille ha noen annen innvirkning enn hastigheten på transcodinga?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...