Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Jeg ser hvor du vil med effektene det vil ha på samfunnet, men jeg mener helt klart at velferdsstaten tåler slike demonstrasjoner, selv om det vil medføre vesentlige ulemper for store deler av befolkningen. Jeg er ikke klar over hvor mange dagsverk det er, men jeg er ikke så ignorant at jeg ikke ser virkningene av en streik. Men jeg ser helt klart fordelene som gjelder for flere enn meg selv. Men eksemplet krigserklæring er en krisemaksimering som ikke passer inn i argumenene dine
Krigserklæring er en meget god metafor. Forhandlingene er totalt brutt sammen og man griper de våpnene man har. Sett i et internasjonalt perspektiv så blir en krigserklæring det eneste riktige å sammenligne det med. Noen få dagers fri for noen elever som ikke taper noen verdier er ingenting sammelignet med det kostnader og følgevirkninger en slik streik påfører samfunnet.

For å legge til at blir det streik blir etter all sannsynlighet pengene en får igjen på skatten forsinket.

(For de av oss som får igjen på skatten)

Dette er selvsagt min høyst egoistiske grunn til å ikke like streiken.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, Simen! Hva syns du om streik, pupper, PUA, syke videoer og billig kjøttdeig?

Streik :shrug: Pupper :thumbup: PUA :ermm: Syke videoer :shrug: Billig kjøttdeig :thumbup:

God eftermiddag, Midnight! Hatt en fin dag så langt?

Nei ... :( Har hatt vondt i hue og nakken.

Hei! :)

Heisann. Hva driver du med? Jeg driver og later som om jeg har peiling på samfunnsrelaterte spørsmål i DNFK. :fun:

Hehe ... Driver å studerer reiseguiden jeg kjøpte tildligere i dag. :wee:

Endret av Midnight_walker
Lenke til kommentar
Hei, kjære! Hva syns du om streik, pupper, PUA, syke videoer og billig kjøttdeig?

Jeg er egentlig for alt med unntak av pua.

Enig.

PUA er bare piss, jeg klarer jo å dra damer selvom jeg oppfører meg ufordragelig, så PUA er noe piss.

Lenke til kommentar
PUA er bare piss, jeg klarer jo å dra damer selvom jeg oppfører meg ufordragelig, så PUA er noe piss.

Fornuftig mann.

De fleste får seg noe uansett. De som ikke gjør det... Vel, jeg syns ikke det er noe å skryte av PUA. Etter min mening er det for folk som fungerer dårlig sosialt.

Endret av Hoppende Bryster
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
@TøseGuri;)

Som sagt av Lars tidligere. Som jeg sa til Lars da så er det et problem jeg ikke trenger å bekymre meg om for øyeblikket.

Selvfølgelig, vi skal ikke bry oss om alle andre.

Lenke til kommentar
@TøseGuri;)

Som sagt av Lars tidligere. Som jeg sa til Lars da så er det et problem jeg ikke trenger å bekymre meg om for øyeblikket.

Selvfølgelig, vi skal ikke bry oss om alle andre.

Jo, men det er ikke alle ting som har like høy prioritet. Jeg regner med at det ikke er så veldig mange som har stor interesse av å høre på de som klager over at alt som er av penger kommer senere heller.

Lenke til kommentar
Fornuftig mann.

De fleste får seg noe uansett. De som ikke gjør det... Vel, jeg syns ikke det er noe å skryte av PUA. Etter min mening er det for folk som fungerer dårlig sosialt.

Indeed.

FAEN, jeg elsker Lynyrd Skynyrd.

SRSLY.

*nynne - Gimme three steps, won't you gimme three steps mister*

Elskbart.

Endret av hylo
Lenke til kommentar

Fornuftig mann.

de som driver med PUA, gjør vel det for å bygge seg opp mer sosialt

og jeg trodde det var bra å være det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg ser det på denne måten:

Bygge seg selv opp sosialt er en bra ting, men kan fint gjøres uten PUA.

Jeg er ikke stor fan av hvordan tankegangen i PUA foregår.

Lenke til kommentar
@haagen:

Er ikke det manipulasjon?

manipulere (av lat. manipulus, håndfull), eg. håndtere; behandle (sykdom, → manipulasjon) med visse håndgrep; behandle på en underfundig, lumsk måte, spesielt å påvirke andre ved knep og midler som de ikke har forutsetninger for å gjennomskue og derfor ikke kan verge seg mot.

Jo, kan vel kanskje stemme. Men uansett, jeg ser det som en meget mild form for manipulasjon, i så fall. ;)

Endret av Haageen
Lenke til kommentar

Man kan vel være både sosial og prate med jenter uten å følge retningslinjer og guider?

Om det er en problem å prate med jenter, så er det bare å bøtte nedpå med litt sinnabrus, så blir både du og dama attraktiv i tillegg.

WONT YOU GIMME THREE STEPS

Endret av hylo
Lenke til kommentar

Man kan vel være både sosial og prate med jenter uten å følge retningslinjer og guider?

Om det er en problem å prate med jenter, så er det bare å bøtte nedpå med litt sinnabrus, så blir både du og dama attraktiv i tillegg.

WONT YOU GIMME THREE STEPS

PUA er et "spill" i edru tilstand og man trenger ikke å bruke retningslinjer og guider! forskjell på natural gaming(uten regler og rutiner) og mystery method(den alle tror er definisjonen på PUA)

Lenke til kommentar

hylo får sagt det.

LueDotten fortalte om ei han kjente som oppdaga en PUA-plan (som hadde som mål å få fyren i et forhold) under senga til kjæresten. Alt som sto der, hadde han gjort. Kan ikke forestille meg hvor lurt hun må ha følt seg.

Endret av Hoppende Bryster
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...