Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Okei, jeg løftet vekter før middag i dag, hadde en proteinrik middag - hadde bestemt meg for å ikke ut å jogge i dag, men jeg klarte ikke å la være. Det ble 4,2km i dag - i helt greit tempo, brukte ganske nøyaktig 22:17. Jada, jeg veit ... det er treigt, men for en fyr som ikke har rørt seg på 10 år, røyka og snusa om hverandre, dyttet i seg usunn mat og fett og brus og alkohol til gull i alle år, så er det litt av en prestasjon å bare komme seg ut. :) Nå er jeg litt sliten, belønnet meg selv med 1,25 dl med drikkeyoghurt og et galss farris nå da. :)

 

Kjempebra! :thumbup:

 

Fortsett med det. Jeg er imponert!

Lenke til kommentar
Også hater jeg å lese til trykksakproduksjonseksamen. Oh ye!

 

alltid digg å lese til eksamen, spesielt lese på noe som du ikke kan fordra og som man hater maks. leser selv på barnerett. Kun 1000 sider til neste fredag skal pløyes. Ingenting i mot de 3- 4000 sidene i jur 4000.

 

Kom til å mimre tilbake på u.skole og vgs da man klagde hvis prøven man måtte lese på var over 20- 30 sider. Da skal det sies at det å lese til prøve for meg den gangen var å gå igjennom stoffet en eller to ganger på sengekanten kvelden før prøven.

Lenke til kommentar
Japp, fag jeg har i år. Dreier seg om, vel, trykksakproduksjon. Fra førtrykk til etterbehandling.

 

Stikkord: innskanning, plateproduksjon, raster, RIP, punktøkning, limfresing, tekstilhefting, fadensiegel, kryssfals, arkfølge, innstikk etc. :p

RIP kommer etter at produksjonsteknikeren havnet mellom trykksakene? :D

 

hva?! alle må jo like arvid!

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Japp, fag jeg har i år. Dreier seg om, vel, trykksakproduksjon. Fra førtrykk til etterbehandling.

 

Stikkord: innskanning, plateproduksjon, raster, RIP, punktøkning, limfresing, tekstilhefting, fadensiegel, kryssfals, arkfølge, innstikk etc. :p

RIP kommer etter at produksjonsteknikeren havnet mellom trykksakene? :D

 

Hehe, kan fort gjøre det, om trykkeren har langt hår som henger løst for eksempel :p

 

Er folk som har dødd av det. Kløner.

 

KVTL, ja, var fæle tider det med 20 siders pensum til prøve. Verste var jo hvor jævlig lett det er å huske når man leser det. Bare vent til man kommer til spesialiserte fag, med en million faguttrykk og dritt.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Japp, fag jeg har i år. Dreier seg om, vel, trykksakproduksjon. Fra førtrykk til etterbehandling.

 

Stikkord: innskanning, plateproduksjon, raster, RIP, punktøkning, limfresing, tekstilhefting, fadensiegel, kryssfals, arkfølge, innstikk etc. :p

 

du kan få lov til å trykke masteroppghaven min, regner med at du er fullt utdannen innen trykking når du har tatt den eksamen. Eller har gode nok kunnskaper om det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

God kveld folkens... særlig til de av dere som faktisk kjenner meg igjen og som "vet" hvem jeg er..... og til resten også da shø =)

Da sitter jeg på hotellrommet her i Tønsberg, etter en grei dag med noen få "foredrag" samt offentliggjøring av vinnere i landskonkurransen i foto (er her på landsmøte i NSFF).

Så nå sitter jeg her som sagt og koser meg med øl, potetgull og efterbehandling av bilder. :)

Lenke til kommentar
Japp, fag jeg har i år. Dreier seg om, vel, trykksakproduksjon. Fra førtrykk til etterbehandling.

 

Stikkord: innskanning, plateproduksjon, raster, RIP, punktøkning, limfresing, tekstilhefting, fadensiegel, kryssfals, arkfølge, innstikk etc. :p

RIP kommer etter at produksjonsteknikeren havnet mellom trykksakene? :D

 

Hehe, kan fort gjøre det, om trykkeren har langt hår som henger løst for eksempel :p

 

Er folk som har dødd av det. Kløner.

 

KVTL, ja, var fæle tider det med 20 siders pensum til prøve. Verste var jo hvor jævlig lett det er å huske når man leser det. Bare vent til man kommer til spesialiserte fag, med en million faguttrykk og dritt.

Har selv jobbet på aluminiumsverk. En som jobbet der klarte å brenne av seg håret i det som kalles bad(flytende stein, mer eller mindre). Holder forøvrig rundt 950 grader de sakene der. Ikke godt å få på låret heller, noe jeg har erfart.

 

Men ingen dødsfall!

Lenke til kommentar
:dontgetit:

 

hi im rebecca from spotify! i hope you are enjoying spotify as much as we do! you can now uprade to premium by clicking the banner or visit spotify.com

Raphael Sadiiq omtales som en av verdens største soulartister. Og du kan høre han her på spotify!

Lenke til kommentar
Japp, fag jeg har i år. Dreier seg om, vel, trykksakproduksjon. Fra førtrykk til etterbehandling.

 

Stikkord: innskanning, plateproduksjon, raster, RIP, punktøkning, limfresing, tekstilhefting, fadensiegel, kryssfals, arkfølge, innstikk etc. :p

 

du kan få lov til å trykke masteroppghaven min, regner med at du er fullt utdannen innen trykking når du har tatt den eksamen. Eller har gode nok kunnskaper om det.

 

Hva slags opplag snakker vi om? Er det noe variabeldata mellom trykkene? Jeg går ut i fra at det er snakk om et relativt lite opplag, så jeg vil anbefale deg digitaltrykk uansett. All hail xerografiteknologien. Fordelen med digitaltrykken er jo at vi har mulighet til å få trykksaken din stiftet rett fra maskin.

 

Ønsker du limhefting eller sying så må vi nok legge til et ekstra ledd.

Lenke til kommentar

Får nok av spotify reklamen på spotify, er ikke nødvendig å spamme med den her inne synes jeg. Samme reklame i en kanal holder.

 

faguttrykk er bare snasent dra fredrik, spesielt hvis det er litt latin også.. Lært meg en del uttrykk opp igjennom årene som heving ex tunc og ex nunc, in dubio pro reo, pacta sunt servanda, den berømte culpa osv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...