Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

 

Æsj, jeg skal ha prøve muntlig om 20 min.. skal snakke om australia og new zealand, men har ikke peiling på hva jeg skal si x)
Jeg så faktisk en dokumentar om Australia i går, HDTV.Discovery.Atlas.Australia.Revealed.x264.720p.AC3.

 

Jeg oppsummerer:

 

Majoriteten av Australias byer ligger ved kysten, dette fordi det er nærmest umulig å leve i innlandet på grunn av lite regn og fruktbart land (90% av landmassen er ikke fruktbar). Australiere elsker havet og 4/5 bor innen 30 minutter av en av de 11.000 strendene. De elsker å gamble, og det trasker omkring 1,000,000 ville kameler i ødemarken i Australia. (Disse ble bragt der av europeere som brukte dem som transport for 200 (?) år siden. Den 26 januar feirer de "Australia Day", en fridag som marker britenes landgang i 1700-og noe. Australia har en av verdens høyeste levestandard. Selv om det gjerne ikke regner på flere år i bushen, er det et enormt vannreservoar (artesisk brønn) to hundre meter under bakken. Det heter "The Great Artesian Basin" og inneholder rundt 6.49 × 10^16 liter vann. (Jeg måtte google det.)

 

Med det skulle du være rede til å holde et foredrag. Go, go.

 

Hvis du ikke har limt inn det er jeg imponert. Bare synd at hun begynte 6 minutter før du fikk posta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ohgad... Dårlig konsentrasjon på skulen. Berre 4 skuletimer igjen så blir det helg :)

Gler meg. Fleire som har høyrt at studietimen på skulen blir fjerna neste år?

 

Nå vet jeg ikke om det bare gjelder på enkelte skoler, eller om det er over hele landet, men å skolen vår blir det også slik. Men, har dere hatt lærer til stede i studietimene deres?

Tror det har blitt sagt at studietimene våre skal bli "elevstyrte"...

Lenke til kommentar

Det er hentet fritt fra hukommelsen, og er vel sånn ca nøyaktig. Om det kom for sent så står det ihvertfall som totalt unyttige random facts om Australia til andres gratis forlystelse. Jeg skal uansett ikke se flere episoder av Discovery Atlas, for å si det slik. for et totalt unyttig program..

 

Forøvrig lærte jeg av Ray Mears - World Of Survival, en mye bedre serie, at man i følge lovene til jukurrpa-folket i Australia, aldri skal bruke salt på emukjøtt. Om man mot formodning skulle drepe en emu og spise den med salt i et jukurrpa-område vil man bli drept på stedet om man ble tatt. Man rissikerer også at de hadde gått etter familien.

Lenke til kommentar
Urk, forberedelesoppgaver til politikkeksamen. Akkurat det jeg hadde lyst til å bedrive denne solfylte dagen med... :sick:

Du kan sende sola hit, så du har en grunn mindre til å ikke øve til politikkeksamen :fun:

 

Skal jeg lide, skal jeg jammen lide i sola! :(

 

*sende litt sol lell* :cool:

Lenke til kommentar
Forslag til hva jeg skal bruke min post nr. 8000 på?

Skriv det innlegget så lite som mulig. Eller dobbeltpost i en eller annen tråd, og skriv "edit: dobbelpost" i din 8000. innlegg, mens din tiltenkte post går i ditt 8001. innlegg =D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...