fargoth Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 De kunne med fordel fremstilt saken langt mer nøytralt. Isteden ble det ukritisk tatt i bruk tabloide ordelag og sjokkoverskrifter, og ord som satanisme, nazisme, blodhevn og okkult virksomhet ble brukt over en lav sko. Igjen satt folk flest med et bilde av at black metal dreide seg om djeveldyrkelse og blod, og ingen tok seg noen gang tid til å skille mellom miljøet, musikken, og de egentlige motivene. I det man dro inn paralleller til La Vey og Crowley undergravde man bokstavelig talt hele filosofien bak musikkstilen black metal og de tankene og motivene som la grunnlaget for miljøet. Det må man regne med. Et bikinibilde er et "NAKENSJOKK", en ny asteroide betyr "DOMMEDAG" og alt som potensielt kan skade noen er "DØDSFELLER". Jeg er forøvrig rimelig sikker på at "filosofien bak musikkstilen" begrenser seg til kvisete tenåringers forsøk på ungdomsopprør. Black metal var bare en naturlig forlengelse av tidligere sjangre, på lik linje med thrash, prog, doom, power, avant-garde og alle andre stilarter som er underlagt det nå langt på vei utvannede begrepet heavy metal. Det er liten tvil om at en underliggende trang til opprør lå sentralt i divergeringen mot black metal i den tidlige fasen hvor det bare var en håndfull band som advokerte stilen, men det tok ikke lang tid før musikken begynte å spore seg inn mot en sentral tilknytning til naturen og formidlingen av stemninger. Døden, nasjonalisme, antireligiøsitet og og det okkulte er sentrale temaer i stilarten, men det er ikke det som gjør norsk black metal til det den er. Disse temaene finner man tross alt i et vell av ulike metallsjangre, hvor de formidles på radikalt forskjellige måter og med ulike intensjoner. Filosofien bak musikkstilen (den tidlige norske ihvertfall..) er formidling av spesifikke stemninger, gjerne knyttet opp mot nettopp naturen eller tidlige hendelser. FLAC-versjonen formoder jeg? Selv foretrekker jeg spor tre på Gladiator OST, "The Battle".Det er det! Men det er dessverre ikke en selvfølgelighet. Det aller, aller meste har jeg i form av mp3. Da er det bare å begynne å skifte ut, i dag er heldigvis de mesteogså tilgjengelig som FLAC. Lenke til kommentar
ArcticMonkey^ Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Får ikke sove, jeg. <_< Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 God morgen, alle sammen! Haha, jeg er merkelig fornøyd og glad nå, til tross at klokka enda ikke har slaget halv syv =P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 God morgen, alle sammen! Haha, jeg er merkelig fornøyd og glad nå, til tross at klokka enda ikke har slaget halv syv =P Morn til deg også, jeg er også forholdsvis våken. Så nå skal jeg komme meg i dusjen Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Been there, done that. Jeg skal putte to rundstykker + stuff i sekken, pusse tenner, og traske opp til bussen. Ah, fine morgenen. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 ah. da var jeg ferdigpakka ja, også bærer det av til japan see ya! Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Nice For meg bærer te til jobb desverre, men får vertfall lønn i dag Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Denne går aldri av moten. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Ha ha, sant det. Eksamen snart da. Ser ikke direkte frem til den, men gruer meg ikke direkte heller. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Denne går aldri av moten. Se filmen hos Youtube Hahaha...minner det Sitter å hører på Joe Cocker fra Woodstock for ørten av år siden, "A Little Help From My Friends" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Å, hurra for at ene benet mitt er totalt ødelagt i dag... Klarer såvidt å gå på det uten smerter, merkelig. Har ikke belastet beina unormalt mye de siste dagene heller. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Lars Monsen Daglig leder * Tlf: 411 05 600 * E-post: [email protected] RING RING RING! Lenke til kommentar
j-- Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Min morgen var veldig bra, helt til jeg fant ut at "jadda, nå åpner jeg brevet fra Fortum fra i går". 2200,- i strømregning. Blir nok blakk denne måneden også =/ Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jaaaa.... blir presentasjoner i dag. Så blir no aktivitet fra meg i timen og.. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Da har eg to rapporter og en logg frå eit halvt år som skal skrivast på ei veke... Også har eg langhelg... Hyttetur, fyll og avslapping skal gjennomførast... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 kløøør i nesa... dumme pollen. Lenke til kommentar
Bolivar Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Går det ann å plutselig få reaksjon i auga på grunn av pollen vist eg ikkje har hatt det før? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Går det ann å plutselig få reaksjon i auga på grunn av pollen vist eg ikkje har hatt det før? Fullt mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg